Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Vansinnigt! World Figure-8 Championship Indianapolis
<<   1, 2
5258 besök totalt
Martin Fåglefelt
Fagerhult, Habo.
Här sen Dec 2002

Magnus Thomé skrev:
OJOJOJ. När det går bra helt utan krockar så ser det ju helt sjukt ut, speciellt i början när det är många bilar. När leden tunnats ut (av uppenbara anledningar ) så blir det ju lite mindre vansinnigt. Stock car uthållighetsrace är ju inget nytt i det där landet, men i en åtta... var får de alla ideer ifrån Har något svagt minne av ett bilspel på datorn för massa år sen där man körde en åtta, det kändes då som en väldigt overklig galen ide som bara kunde finnas i ett tokigt bilspel. Men inte det inte

Minns det med. Eller rättare sagt. Vet inte om vi minns samma, men spelet jag tänker på hette/heter "Destruction Derby", och namnet säger väl allt. Charmen med denna sporten i fråga, skulle väl vara "Biggest balls win"...förutsatt att man har lite hjärna.

Nja...kul idé...men lite självbevarelsedrift har jag nog iaf, så tack, men nej tack...

Volvo C30 -10 DrivE
0725-423500
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

Martin Fåglefelt skrev:

Minns det med. Eller rättare sagt. Vet inte om vi minns samma, men spelet jag tänker på hette/heter "Destruction Derby", och namnet säger väl allt. Charmen med denna sporten i fråga, skulle väl vara "Biggest balls win"...förutsatt att man har lite hjärna.

Nja...kul idé...men lite självbevarelsedrift har jag nog iaf, så tack, men nej tack...

http://www.youtube.com/watch?v=A-D774h_dxg

http://www.youtube.com/watch?v=G004uGeDjFs

Destruction Derby har man kört en del, annars kommer jag mest tänka på gamla klassiska spel man kör i 2d snett uppifrån som t ex offroad

(fanns banor där man korsade över banan i samma nivå.

Eller varför inte klassika gamla bilbanor, de har ju såna inslag ibland.

Nyköping
Här sen Okt 2007

obizzz skrev:

Destruction Derby har man kört en del, annars kommer jag mest tänka på gamla klassiska spel man kör i 2d snett uppifrån som t ex offroad

(fanns banor där man korsade över banan i samma nivå.

Eller varför inte klassika gamla bilbanor, de har ju såna inslag ibland.

Härligt gammalt spel! Spelade en massa när jag var yngre.

Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Magnus Thomé skrev:
och deras auto-X-serier! De har galet stora parkeringsplatser de kan lägga feta konbanor på. Kul med allt från nybörjare till superseriösa satsningar med specialmoddade bilar osv.
Håller med Magnus om detta. Autocross är ju riktigt stort däröver... thumbs up
Men 8-racing verkar ju lite sådär ärligt talat. Jag kan inte för mitt liv fatta hur man kan pyssla med det...

Rice and shine
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Lars Falk skrev:
Magnus Thomé skrev:
och deras auto-X-serier! De har galet stora parkeringsplatser de kan lägga feta konbanor på. Kul med allt från nybörjare till superseriösa satsningar med specialmoddade bilar osv.
Håller med Magnus om detta. Autocross är ju riktigt stort däröver... thumbs up
Men 8-racing verkar ju lite sådär ärligt talat. Jag kan inte för mitt liv fatta hur man kan pyssla med det...

Fortsätter lite på ot-spåret:

En polare jobbar med flygplansdragare och tillbringar därför en hel del tid på Boeings fabrik. En dag berättade han för sin kollega där om hur vi gjorde här, med typ 20 pers, en hög koner och ett eget flygfält att leka på. Kollegan bara stirrade. "Åtminstone en lördag i månaden kör vi lite lekdagar på parkeringen här utanför. Och då kommer det ofta 100+ bilar och vill köra. Utan att vi annonserat..."

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Stefan Persson
Malmö
Här sen Mar 2005

Martin Fåglefelt skrev:
Magnus Thomé skrev:
OJOJOJ. När det går bra helt utan krockar så ser det ju helt sjukt ut, speciellt i början när det är många bilar. När leden tunnats ut (av uppenbara anledningar ) så blir det ju lite mindre vansinnigt. Stock car uthållighetsrace är ju inget nytt i det där landet, men i en åtta... var får de alla ideer ifrån Har något svagt minne av ett bilspel på datorn för massa år sen där man körde en åtta, det kändes då som en väldigt overklig galen ide som bara kunde finnas i ett tokigt bilspel. Men inte det inte

Finns även en 8-oval till rfactor!!!

http://www.rfactorcentral.com/detail.cfm?ID=Daisy%20Dukes%20Super%208

Stefan

Bilder o videos
Vansinnigt! World Figure-8 Championship Indianapolis
<<   1, 2
5258 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande