Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Sammlingtrådar, är det bra ?
1316 besök totalt
Libell
Härnösand
Här sen Jun 2005

Trådstartare

Detta är väl i dagsläget inget stort problem, men det börjar att bli mer och mer att saker skall sammlas i "sammlingstrådar". Är det bara jag som inte riktigt gillar den utvecklingen ?

Exempel.
Vi har nu fått sammlingtrådar för märkesspecifika frågor. Om vi tar Fiat tråden (vet inte om det finns en Fiat-tråd ?) och det skulle vara några som skriver frekvent denna vecka om vilket växellåda som passar ihop med vilken motor etc. Det är en fråga som kanske inte berör icke Fiat frälsta personer vilket gör att många låter bli att läsa den tråden (åtminstånde för tillfället). Sen mitt i den diskutionen dyker denna fråga upp https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=59818 .
Frågan är hur många svar hade han fått ? eller hur lätt är det att söka fram den när sammlingtråden har en hundra sidor ? Den är betydligt lättare att hitta som en egen tråd med överskrift vad den handlar om.
observera att detta bara är ett exempel för att belysa kommande (?) problem.

Sammlingstrådar för just märkesspecifika frågor kan jag se vissa fördelar med, man slipper en massa BMW trådar . Men samtidigt kommer mycket matnyttigt att drunkna + vissa saker mer eller mindre förblir obesvarade pga att den som kanske sitter inne med informationen inte orkar läsa alla inlägg i en tråd om man har varit borta några dagar.
Detta är inget "påhopp" just på dom märkesspecifika trådarna, utan mer generellt just sammlingstrådar.

Niklas Libell Megabusa Härnösand
www.libell.nu
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002

Jag gillar inte heller utvecklingen men kan likväl förstå varför dessa samlingstrådar kommit till. Vissa bilmärken är så att säga lite för vanliga bland oss rejsa-användare.

Den stora risken är precis som du är inne på att det kommer att bli klotterplank vars arkivvärde riskerar att bli noll och intet eftersom ingen hittar i röran.

Lite grann tycker att de märkesspecikfika trådarna är mot (som jag uppfattat) rejsas grundidé. Det skall inte vara ett märkesforum och för egen del är det ytterst tveksamt om jag kommer att läsa några märkesklotterplank.

Foruminfo/frågor
1316 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande