Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Nya sätt att lista inlägg
1593 besök totalt

Enkelt att förstå hur de nya länkarna funkar?
Lätt som en plätt
85%
 85%  [ 30 ]
Inte helt hundra...
8%
 8%  [ 3 ]
Fattar noll!
5%
 5%  [ 2 ]
Totalt antal röster : 35

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

Är dessa nya länkar självförklarande om hur de funkar eller undrar du lite vad de gör exakt?

Habo
Här sen Mar 2003

Självförklarande thumbs up thumbs up
Bra Magnus!

Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Ando skrev:
Självförklarande thumbs up thumbs up
Bra Magnus!

Jepp!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Här kommer jag kanske med en OT? Splitta isf.
Hursomhelst - när jag tagit fram alla "olästa trådar" och tittat i de trådar jag anser intressanta skulle jag i "Sökresultatet" vilja rensa/"markera som lästa". Men eftersom den funktionen inte finns där i "Sökreslutat" så gär jag till forumlistan och "markerar alla forum som lästa".
Men när jag då efter en 45 min. återigen (ja, jag vet hur sjukt är det inte att kolla av forumet var 45:e minut?) klickar på alla "olästa" får jag upp alla nya olästa trådar ("gula trådar") samt även de trådar som jag markerat som lästa ("vita trådar")...?
Visserligen kommer inte alla trådar upp med gul markering utan som vita men ändå? Borde man inte endast få upp alla olästa (dvs endast "gula trådar") och inga andra? Iaf om man innan "sökningen på olästa trådar" bemödat sig att markera alla forum som lästa?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
BTG skrev:
Här kommer jag kanske med en OT? Splitta isf.
Hursomhelst - när jag tagit fram alla "olästa trådar" och tittat i de trådar jag anser intressanta skulle jag i "Sökresultatet" vilja rensa/"markera som lästa". Men eftersom den funktionen inte finns där i "Sökreslutat" så gär jag till forumlistan och "markerar alla forum som lästa".
Men när jag då efter en 45 min. återigen (ja, jag vet hur sjukt är det inte att kolla av forumet var 45:e minut?) klickar på alla "olästa" får jag upp alla nya olästa trådar ("gula trådar") samt även de trådar som jag markerat som lästa ("vita trådar")...?
Visserligen kommer inte alla trådar upp med gul markering utan som vita men ändå? Borde man inte endast få upp alla olästa (dvs endast "gula trådar") och inga andra? Iaf om man innan "sökningen på olästa trådar" bemödat sig att markera alla forum som lästa?

Tyvärr är funktionen "olästa" egentligen: alla nya inlägg sen "ditt senaste besök". Ditt senaste besök är kopplat till sessionshanteringen som är lite automagisk. Om du kommer tillbaka inom 1 timme så räknar forumet det som en fortsättning på ditt besök och inte som ett nytt.

om du däremot loggar ut så avslutas sessionen på stubben. Men det är ju lite väl krångligt

Jag är inte nöjd med hur gulmarkeringen av olästa funkar, de kan ju ibland plötsligt bara försvinna allihop fast jag är mitt uppe i ett besök (=en session) och så. Det går att bygga om så att olästmarkeringarna ligger i databasen istället men det är väldigt bökigt med massa specialkod inpatchad överallt som måste göras om varje gång det kommer en ny uppdatering av forummjukvaran

Stockholm
Här sen Nov 2002

ok.
Det är väl om något ett I-landsproblem så...

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Den undre varianten "sök dagens/veckans inne i ett forum" funderar jag på att plocka bort. Den känns relativt meningslös...

Stockholm
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
Den undre varianten "sök dagens/veckans inne i ett forum" funderar jag på att plocka bort. Den känns relativt meningslös...

Input:
Jag kör endast "alla olästa".

Gotteborg
Här sen Okt 2003

fråga: det går inte att få "markera alla inlägg som lästa" på samma sida som du tog skärmdumpen ifrån ???

så man slipper gå till "Forumlista" för att göra det tänkte jag...

Skänninge
Här sen Maj 2003

Acke skrev:
fråga: det går inte att få "markera alla inlägg som lästa" på samma sida som du tog skärmdumpen ifrån ???

Titta "längst" ner till vänster inne på delforumet du vill markera som läst

Citera
640k
Stockholm
Här sen Okt 2003

Utmärkta förändringar Magnus! thumbs up

Gotteborg
Här sen Okt 2003

Eric Josefsson skrev:
Acke skrev:

Titta "längst" ner till vänster inne på delforumet du vill markera som läst

Skänninge
Här sen Maj 2003

Aaah du menar sååå

Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002

En sak saknar jag numera. Funktionen fanns en kortare stund med det nya utseendet

om ett resultat, tex "visa nya" eller längre tråd, räcker över flera sidor så visas ingen information på vilken sida man befinner.
Det framgår tydligt att resultatet är n sidor långt via "1,2,...n" men jag skulle uppskatta det markerades på något sätt på vilken sida man befann sig.
Markeringen skulle kunna vara att aktuellt sidnummer visades som "[?]" eller i annan färg/stil/storlek.

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Den sida man är på är siffran svart (och de andra mörkblå) så det är inte helt uppenbart.

hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002

När du säger det så ser jag det.

ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

Jag har provat ett tag nu......och det verkar funka bra..

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Foruminfo/frågor
1593 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande