Enkelt att förstå hur de nya länkarna funkar? |
Lätt som en plätt |
|
85% |
[ 30 ] |
Inte helt hundra... |
|
8% |
[ 3 ] |
Fattar noll! |
|
5% |
[ 2 ] |
|
Totalt antal röster : 35 |
|
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Trådstartare

14 Jan 2004 00:20
Nya sätt att lista inlägg
Är dessa nya länkar självförklarande om hur de funkar eller undrar du lite vad de gör exakt?
_________________  Magnus Thomé
|
Ando
Habo
Här sen Mar 2003

14 Jan 2004 08:10
Självförklarande
Bra Magnus!
|
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

14 Jan 2004 10:50
Här kommer jag kanske med en OT? Splitta isf.
Hursomhelst - när jag tagit fram alla "olästa trådar" och tittat i de trådar jag anser intressanta skulle jag i "Sökresultatet" vilja rensa/"markera som lästa". Men eftersom den funktionen inte finns där i "Sökreslutat" så gär jag till forumlistan och "markerar alla forum som lästa".
Men när jag då efter en 45 min. återigen (ja, jag vet hur sjukt är det inte att kolla av forumet var 45:e minut?) klickar på alla "olästa" får jag upp alla nya olästa trådar ("gula trådar") samt även de trådar som jag markerat som lästa ("vita trådar")...?
Visserligen kommer inte alla trådar upp med gul markering utan som vita men ändå? Borde man inte endast få upp alla olästa (dvs endast "gula trådar") och inga andra? Iaf om man innan "sökningen på olästa trådar" bemödat sig att markera alla forum som lästa?
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Trådstartare

14 Jan 2004 11:32
BTG skrev: | Här kommer jag kanske med en OT? Splitta isf.
Hursomhelst - när jag tagit fram alla "olästa trådar" och tittat i de trådar jag anser intressanta skulle jag i "Sökresultatet" vilja rensa/"markera som lästa". Men eftersom den funktionen inte finns där i "Sökreslutat" så gär jag till forumlistan och "markerar alla forum som lästa".
Men när jag då efter en 45 min. återigen (ja, jag vet hur sjukt är det inte att kolla av forumet var 45:e minut?) klickar på alla "olästa" får jag upp alla nya olästa trådar ("gula trådar") samt även de trådar som jag markerat som lästa ("vita trådar")...?
Visserligen kommer inte alla trådar upp med gul markering utan som vita men ändå? Borde man inte endast få upp alla olästa (dvs endast "gula trådar") och inga andra? Iaf om man innan "sökningen på olästa trådar" bemödat sig att markera alla forum som lästa? |
Tyvärr är funktionen "olästa" egentligen: alla nya inlägg sen "ditt senaste besök". Ditt senaste besök är kopplat till sessionshanteringen som är lite automagisk. Om du kommer tillbaka inom 1 timme så räknar forumet det som en fortsättning på ditt besök och inte som ett nytt.
om du däremot loggar ut så avslutas sessionen på stubben. Men det är ju lite väl krångligt
Jag är inte nöjd med hur gulmarkeringen av olästa funkar, de kan ju ibland plötsligt bara försvinna allihop fast jag är mitt uppe i ett besök (=en session) och så. Det går att bygga om så att olästmarkeringarna ligger i databasen istället men det är väldigt bökigt med massa specialkod inpatchad överallt som måste göras om varje gång det kommer en ny uppdatering av forummjukvaran
|
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

14 Jan 2004 11:34
ok.
Det är väl om något ett I-landsproblem så...
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Trådstartare

14 Jan 2004 15:19
Den undre varianten "sök dagens/veckans inne i ett forum" funderar jag på att plocka bort. Den känns relativt meningslös...
|
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

14 Jan 2004 15:24
Magnus Thomé skrev: | Den undre varianten "sök dagens/veckans inne i ett forum" funderar jag på att plocka bort. Den känns relativt meningslös... |
Input:
Jag kör endast "alla olästa".
|
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003

14 Jan 2004 17:24
fråga: det går inte att få "markera alla inlägg som lästa" på samma sida som du tog skärmdumpen ifrån ???
så man slipper gå till "Forumlista" för att göra det tänkte jag...
_________________ MackeMaehlum
|
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003

14 Jan 2004 17:33
Acke skrev: | fråga: det går inte att få "markera alla inlägg som lästa" på samma sida som du tog skärmdumpen ifrån ???
så man slipper gå till "Forumlista" för att göra det tänkte jag... |
Titta "längst" ner till vänster inne på delforumet du vill markera som läst
_________________ Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
|
640k
Stockholm
Här sen Okt 2003

14 Jan 2004 19:52
Utmärkta förändringar Magnus!
_________________ Benny Waenerlund - Audi S3, MTM
|
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003
_________________ MackeMaehlum
|
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003

14 Jan 2004 22:39
_________________ Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
|
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002

17 Jan 2004 19:31
En sak saknar jag numera. Funktionen fanns en kortare stund med det nya utseendet
om ett resultat, tex "visa nya" eller längre tråd, räcker över flera sidor så visas ingen information på vilken sida man befinner.
Det framgår tydligt att resultatet är n sidor långt via "1,2,...n" men jag skulle uppskatta det markerades på något sätt på vilken sida man befann sig.
Markeringen skulle kunna vara att aktuellt sidnummer visades som "[?]" eller i annan färg/stil/storlek.
_________________ Gunnar Östlund
"Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut"
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Trådstartare

17 Jan 2004 22:04
Den sida man är på är siffran svart (och de andra mörkblå) så det är inte helt uppenbart.
|
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002

17 Jan 2004 23:14
När du säger det så ser jag det.
_________________ Gunnar Östlund
"Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut"
|
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

18 Jan 2004 11:04
Jag har provat ett tag nu......och det verkar funka bra..
|
|