Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 4439 besök totalt |
Hej då Ringenbil!
Då var Ringenbilen såld. En helt fantastisk bil som gick riktigt bra. Men som man säger - man ska sluta när det är som roligast ;-) Blev väl knappt 200 varv på Ringen i år med bilen. Tog ett tag att komma ner på "snabba" tider, det är ju oftast mycket trafik och gulflagg som gör det svårt. Nåväl, bästa loggade tiden blev 7.57.0 BTG som sattes vid lunchtid på Turistkörningen i slutet av augusti. Thomas W här på forumet satt i passagerarstolen. Högsta loggade hastigheterna blev 237 i Fuchsröhre respektive 242 i Schwedenkreutz. Här kommer några bilder på bilen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Fina bilder, riktigt ball och racing inspirerad
Kände du att du vill ha något som går snabbare runt ringen än det du körde och att det var bilen som var begränsningen till snabbare tider ? Vad har bmw själva för btg tid med samma bil. De kör inte btg tider men om man kan räkna på något sätt. _________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||||
Re:
Ny bil nästa säsong Peter? om jag inte har helt fel för mig så skulle det innebära runt 8:20 helvarv..... officiell tid för M3 E46 är 8:22... _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||
Re:
Tja, Sport Auto körde M3 E46 på 8.22, vilket innebär ca 8.00 BTG. Nej, behöver inte åka snabbare. Sub 8 min är FORT. |
||||
Bra tid Peter
![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||
Re:
Du har faktiskt väldigt rätt. Det stora målet med denna bil var att komma under 8.00 BTG. När jag väl gjorde det började jag fundera på nya utmaningar ![]() Det roliga med Ringen är ju att det inte spelar så stor roll vad man kör. Kan vara minst lika stor utmaning att komma under 9 eller 8.30 med en annan bil. Alla bilar har ju sin utmaning. Dessutom är det ju även en personlig utmaning. Tror exempelvis att min M3 var kapabel till 7.40 BTG, även om jag inte lyckades få ut det. Trots det är jag grymt nöjd med att kört under 8. Det är som sagt riktigt j*vla fort. |
||||
Angående tider igen...
Ta exempelvis en 997 GT3 eller 997 GT3 RS. HvS körde dem på 7.48 fullvarv, vilket innebär ca 7.27 BTG. Det är exceptionellt få, om några, som kommer ner på de tiderna. Absolut inte på Turistkörningen. Det är extremt ovanligt att folk ens kör under 7.45 BTG med en GT3/RS. Visst, det finns några, men de är väldigt väldigt få. |
||||
Re:
Svarar i Peter's ställe,jag tror inte bilen är vägd efter rensningen men det tänkte jag göra. Peter har säkert ngn bra uppskattning på vikt reduceringen. _________________ //Alexander Modenius |
||||
Alex, jag tror du ska skriva ditt namn i signaturen innan du får en moderator på dig
![]() ![]() Var lite nyfiken på vikt kontra hk.....denna bil är ju lite mer potent med tanke på sitt CSL chassi om jag inte minns fel... Peter, det 7.57 varvet...finns filen uppladdad här på rejsa? Vore kul o jämföra med mitt 8.09 med min gamle E36:a, var du hittar de 12 sekunderna.... HAr insett att om jag ska under 8 med min E36, så får jag börja lätta den tror jag.....å andra sidan är det kul att köra strax över 8, och sen åka till skolan o hämta ungarna i den ![]() hmmm.... ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Den vägde 1550 kg med proppfull tank och full spolarvätska innan (utan förare).
Tyvärr vägde jag den aldrig efter. Jag tror att den väger 1450 - 1460. Någon som var mer kvalificerad att gissa sa 1410-20. Har laddat upp loggen på 7.57.0 varvet på Autolife. |
||||
Re:
Jo tack bilen spelar roll för vilken utmaning man satt som mål, själv hade jag 8.30 som mål i år men sket sig med 1.5 sek, nu vet jag ju att ska man köra låga 8:or så ska det vara ganska fritt. Frågan jag själv ställer mig kommer jag komma ner till 8 överhuvudtaget med min uris, vilket hade varit lite unikt kan jag tro ![]() Allt runt 8 eller lägre oavsett bil är jä_ligt snabbt! Enligt mig iaf.
![]() ![]() _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||
Re:
Samma för mig. Målet för säsongen var att spräcka 8 min-vallen. Bästa blev "bara" 8.03 ![]() ![]() ![]() ![]() Målet kvarstår alltså för nästa säsong. Har man det inte på logg så har man inte gjort det. ![]() _________________ Mats Ericsson M3 CSL (parkerad i Adenååå) |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 4439 besök totalt |