| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
Såld.
|
2179 besök totalt |
|
Såld.
Kommer från en 325i som gått 14.000 mil. Är i mycket bra skick. 188 huset 25% diffbroms 3,15 utväxling Det sitter 4-bults fäste till kardan (passar E36 323, 325, 328 osv..) bolt on. obs, annan diff på bilden men ser likadan ut.
Pris: SÅLD!! M v h // Johan |
||||||||
|
är inte 5000kr väldigt mycket för en e36 diff icke m3?
känns ju nästan skamsligt att komma med mitt bud med det utgångspriset.
Men ja dom kan är värda 5. Hör av dig om du inte får den såld men ändå vill bli av med den _________________ Jimmy Almgren |
||||||||
|
Re:
Förövrigt så är diffklumpen identisk mellan E36 325 & E36 M3 3.0 3.2:an har den större klumpen med 210mm kronhjul _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||
|
Re:
Invärtes skiljer det faktiskt en del fastän båda (325 & 3.0) har 188mm kronhjul. M3:an har M14 som håller kronhjulet och 325 har M12, sedan skiljer det en del på diffpaketet också men det är samma storlek och antal lameller i båda. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||||
|
Re:
Jad där ser man vad exakt är det som skiljer i diffpaketet är det olika branthet på ramperna ? _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||
|
Re:
Det är samma ramper, det är bara själva huset som har en annan utformning. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||||
|
Enligt säljaren så var denna klump från en Alpina (vet ej vilken) innan tidigare ägare hade den i en 325:a, skulle enligt uppgift vara samma innehåll som M3 3,0 alltså (fast Alpinan är väl byggd på 328:an??).. MEN detta är inget jag vet eller behärskar så jag kan bara stå för att skicket är utmärkt (aldrig gått på saltade vägar) och att den satt på en 325:a innan jag köpte den. Planen var att ändra utväxling och spänna upp den men hittade en "färdig" diff med rätt utväxling direkt till min racebil.
// Johan |
||||||||
![]() |
SÄLJES
Såld.
|
2179 besök totalt |