Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Diskussionen om i vilket forum en bil till salu ska.. #2
<<   1, 2, 3, 4   >>
7698 besök totalt
Ultura
München
Här sen Jul 2006

Re:

Magnus Thomé skrev:
Det ligger faktiskt (tro det eller ej ) lite tankeverksamhet bakom det nuvarande upplägget. Om man skulle göra en del för grejer och en del för bilar, bra och enkelt, men med ett problem. Då kommer alla bilar hamna i samma forum inlusive bilar som är abslout-inte-rejsa.nu-kul-o-svänga-bilar. Om det är racebilar och lite sportigare bilar (typ GTI/Type R) i en stor hög är superduper! Men jag vill inte ha annonser med sura gamla bruksbilar, varken olika sura häckar från 80- o 90-tal eller nyare suvar eller trista f.d. förmånsbruksare. Och faktiskt inte heller risiga gamla amerikanare, välputsade 50-tals usa-glidare eller vågar jag säga det, klart strippenorienterade bilar. Dvs om vi kör med upplägget bilar i en forumdel och prylar i en så måste vi ändå dra gränsen för vad som platsar och då plötsligt har vi bilannonser som inte får vara här alls, nu får de ju iaf ligga i allmänna köp&sälj (vilket gör att det inte är tjurrusning att annonsera icke-rejsa.nu-bilar här tack o lov!!!!! Det är lite grundbult i resonemanget) Men öppnar vi ett annonsera-alla-sorters-bilar-forum så har vi gjort ett stort felaktigt avsteg från det jag håller fast vid, Rejsa är ett svänga-fourm, inget annat! Så lite hade jag tänkt till iaf ;-)

Bra, det köper jag

Fagersta
Här sen Nov 2005

Re:

Magnus Thomé skrev:
Den här är ett klart gränsfall också https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=59131 Annonsen visar att den byggts med en hel del fokus på strippen och man hittar absolut inget specat på vad som gjorts i banpreppaväg. Men det står en sak, om än väl tunt så ändå nånting: "Bilen är byggd för att klara bankörning, drifting eller strippen om man så känner för det." och på autopowersidan står det om Movitbromsar, FK Automotive ställbart chassie och lite stag o bussningar. Så låt gå att den ligger kvar i "Köp & Sälj Racebilar och preppade banåkabilar"

Haha, hade på känn att min annons skulle dyka upp så jag fick läsa igenom tråden. =)

Bilen är byggd för banträffar i första hand. Men för att bredda kundkretsen lite, så skrivs annonsen lite "bredare". Hade Blocket.se tillåtit fler tecken så skulle banåkaspecen också fått plats. Kopierade endast annonsen från Blocket och länkade till fullständig spec.

Skulle det vara en strippenbil så skulle det suttit slicks på när jag testade den på 402 m.

P.S. Oljekylaren, racekylaren, racevattenpumpen etc sitter där enbart för att klara bankörning. Riktiga stolar och bur ligger med i inköpslistan ifall bilen inte blir såld.

- Porsche 997 9ff GTurbo 750 -
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

För att ändå grina lite då...

Varför gjorde du inte copy/paste från dit du länkade? Du orkade kopiera länken så det hade ju säkert tagit 2 sek till att kopiera specen...

BMW 330i -05
Citera
bumper
Fagersta
Här sen Nov 2005

Re:

MaZ skrev:
För att ändå grina lite då...

Varför gjorde du inte copy/paste från dit du länkade? Du orkade kopiera länken så det hade ju säkert tagit 2 sek till att kopiera specen...

*tänkteskrivaettjättelångtinläggomvarförjagintegjordedet*

Pga lathet.

- Porsche 997 9ff GTurbo 750 -
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Misstänkte det.
Du kanske missade en hel del intressenter på det dock.

BMW 330i -05
Citera
Nocturnal
Helsingborg
Här sen Nov 2008

Re:

Magnus Thomé skrev:

Det ligger faktiskt (tro det eller ej ) lite tankeverksamhet bakom det nuvarande upplägget. Om man skulle göra en del för grejer och en del för bilar, bra och enkelt, men med ett problem. Då kommer alla bilar hamna i samma forum inlusive bilar som är abslout-inte-rejsa.nu-kul-o-svänga-bilar. Om det är racebilar och lite sportigare bilar (typ GTI/Type R) i en stor hög är superduper! Men jag vill inte ha annonser med sura gamla bruksbilar, varken olika sura häckar från 80- o 90-tal eller nyare suvar eller trista f.d. förmånsbruksare. Och faktiskt inte heller risiga gamla amerikanare, välputsade 50-tals usa-glidare eller vågar jag säga det, klart strippenorienterade bilar. Dvs om vi kör med upplägget bilar i en forumdel och prylar i en så måste vi ändå dra gränsen för vad som platsar och då plötsligt har vi bilannonser som inte får vara här alls, nu får de ju iaf ligga i allmänna köp&sälj (vilket gör att det inte är tjurrusning att annonsera icke-rejsa.nu-bilar här tack o lov!!!!! Det är lite grundbult i resonemanget) Men öppnar vi ett annonsera-alla-sorters-bilar-forum så har vi gjort ett stort felaktigt avsteg från det jag håller fast vid, Rejsa är ett svänga-fourm, inget annat! Så lite hade jag tänkt till iaf ;-)

Kan man inte ha 3 köp&sälj forum då? Ett för prylar, ett för race/banåkabilar och ett för "vanliga" bilar?

saab 900 supertouring
Citera
Lindahl195
Karlstad
Här sen Apr 2008

Re:

ButterflyRacing skrev:
Mats Th skrev:
Det som jag inte gillar är folk som inte har någon som helst erfarenhet som uttalar sig på ett sätt som att de vet saker...att de i vissa fall dessutom saknar körkort säger tyvärr det mesta................ thumbs down

Vi har en yngling från mina trakter.....som kommer undan med detta, gång efter gång..

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

Nocturnal skrev:
Magnus Thomé skrev:

Kan man inte ha 3 köp&sälj forum då? Ett för prylar, ett för race/banåkabilar och ett för "vanliga" bilar?

Njaee... jag vill inte få massa mer "vanliga" bilannonser här, Rejsa är ju liksom inte ett allmänt bilforum. Så det gäller att mota olle i grind.

Helsingborg
Här sen Nov 2008

Nja jag menade mest så man får bort de "vanliga" bilarna från delarna och vice versa. Hoppas du förstår hur jag menar
Mest så att det blir mindre rörigt.

saab 900 supertouring
Citera
BRUZZE
stockholm
Här sen Apr 2006

skönt me renodlade racebilar bara i bil delen

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=56687

rs6
Citera
maxx
Eskilstuna
Här sen Apr 2004

Re:

BRUZZE skrev:

Ursäkta ... för det är väl egentligen inte min sak att kommentera ... men jag tror du får släppa hörnflaggan och komma med i matchen snart.

om inte en BMW Z3 M Coupé är en svängbil ā la Rejsas filosofi så har jag totalt missuppfattat det här forumet.

Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

BRUZZE skrev:

Magnus Thomé, rejsas ägare han som sätter normerna här, skrev:
- Även opreppade original men tydligt banvänliga bilar (Civic Type R, Clio RenaultSport, Opel Speedster, M3 osv osv) platsar.

Rice and shine
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004

Re:

Maxx skrev:
BRUZZE skrev:

Ursäkta ... för det är väl egentligen inte min sak att kommentera ... men jag tror du får släppa hörnflaggan och komma med i matchen snart.

om inte en BMW Z3 M Coupé är en svängbil ā la Rejsas filosofi så har jag totalt missuppfattat det här forumet.

och en M3e36 är det inte för att den råkar ha mer effekt?

Nu går ni emot er själva!

/Erik

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Hur "vissa av oss" kan missförstå det här upplägget övergår mitt förstånd?
Vad är syftet med att racka ner hela tiden?

Gilla läget vetja. Chefen bestämmer. thumbs up

Bilar som är lämpliga att användas på bana eller i slalom och har en aura som passar in i svängvärlden platsar i svängköpochsälj.
Bilar som kanske inte har auran eller förutsättningarna och verkar vara enkom avsedda t.ex. för ljudtävlingar, streetracing & rödljusfighter eller som korvkioskimponatorer passar inte...

Plättlätt! thumbs up

Rice and shine
Citera
AxelT

Här sen Jun 2009

Re:

Lars Falk skrev:
Hur "vissa av oss" kan missförstå det här upplägget övergår mitt förstånd?

Gilla läget vetja. Chefen bestämmer. thumbs up

Bilar som är lämpliga att användas på bana eller i slalom och har en aura som passar in i svängvärlden platsar i svängköpochsälj.
Bilar som kanske inte har auran eller förutsättningarna och verkar vara enkom avsedda t.ex. för ljudtävlingar, streetracing & rödljusfighter eller som korvkioskimponatorer passar inte...

Plättlätt! thumbs up

Jomen eller hur. Hur kan den här diskussionen ens få så stort utrymme?

och ang den här M3E36 som konstant ältas: Har bilen i princip bara uppgraderats effektmässigt (och MYCKET av den varan) så är det väl uppenbart att bilen inte utvecklats för att bli bättre på att svänga, för min del gör det att den inte är en svängbil längre även om den är fortsatt kompetent.

Stockholm
Här sen Dec 2004

Re:

Lars Falk skrev:

Huvudet på spiken, vad någon annan person prioriterar i sin eventuella (får man väl säga) banåkabil är väl deras ensak? Det är ju inte en Promodkärra vi pratar om här.

Den bilen är med mycket enkla medel lika mycket "banåka" som vissa andra bilar här?

Den är utmärkt till tex drifting, då behövs mos, eller?

Egentligen bryr jag mig inte så mycket, men att peka finger och säga "det där duger inte för så skulle inte jag göra" är väl lite väl överförmyndaraktigt för mig

Dock skulle inte jag rasta den bilen på bana utan att uppdatera lite chassi thumbs up

om nån här på rejsa skulle köpa den och göra en banåkatråd med en projektplan så kan man ju ge sig på att den skulle vara "totalt okörbar" eller "helt felbyggd", trist attityd tycker jag.

/Erik

Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Citera
AxelT

Här sen Jun 2009

Re:

erikjakan skrev:
Lars Falk skrev:

Huvudet på spiken, vad någon annan person prioriterar i sin eventuella (får man väl säga) banåkabil är väl deras ensak? Det är ju inte en Promodkärra vi pratar om här.

Den bilen är med mycket enkla medel lika mycket "banåka" som vissa andra bilar här?

Den är utmärkt till tex drifting, då behövs mos, eller?

Egentligen bryr jag mig inte så mycket, men att peka finger och säga "det där duger inte för så skulle inte jag göra" är väl lite väl överförmyndaraktigt för mig

Dock skulle inte jag rasta den bilen på bana utan att uppdatera lite chassi thumbs up

om nån här på rejsa skulle köpa den och göra en banåkatråd med en projektplan så kan man ju ge sig på att den skulle vara "totalt okörbar" eller "helt felbyggd", trist attityd tycker jag.

/Erik

Nu är det ju inte så att rejsa är ett driftforum och det är väl där din argumentation faller, om en bil i orginalutförande är en kompetent banåka-bil (Säg en M3 CSL), och sedan piskas upp till 650 häst utan att något annat görs, är den i mitt tycke inte uppgraderad för svängåka utan för andra utmaningar i första hand och börjar redan där förlora lite av sin svängbil-status... Är det någon som förstår mitt resonemang?

Tyresö
Här sen Feb 2003

Jag har ett förslag:
Alla bilar som väger över 1000 kg annonseras som stridsvagnar hos Ö&B
De är ändå på tok för klumpiga för att vara banbilar på riktigt

Nån som vill köpa ett sånt där klumpigt långlopplokomotiv på 1300 kg förresten?

Citera
maxx
Eskilstuna
Här sen Apr 2004

Re:

erikjakan skrev:
Maxx skrev:
BRUZZE skrev:

och en M3e36 är det inte för att den råkar ha mer effekt?

Nu går ni emot er själva!

/Erik

Jag har aldrig påstått något sådant.

ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004

Käbbla är ju kul ! Jag håller med bosse, alla bilar över 1000kg går ju ändå inte att svänga med . Ang cslen, jag skulle iaf hellre ta en sån med 650hk än en original slöhink!

Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Citera
Allmänt banåkaforum
Diskussionen om i vilket forum en bil till salu ska.. #2
<<   1, 2, 3, 4   >>
7698 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande