| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Diskussionen om i vilket forum en bil till salu ska.. #2
|
<< 1, 2, 3, 4 >> 7698 besök totalt |
|
Re:
Bra, det köper jag
_________________ Viktor Starkman |
||||||
|
Re:
Haha, hade på känn att min annons skulle dyka upp så jag fick läsa igenom tråden. =) Bilen är byggd för banträffar i första hand. Men för att bredda kundkretsen lite, så skrivs annonsen lite "bredare". Hade Blocket.se tillåtit fler tecken så skulle banåkaspecen också fått plats. Kopierade endast annonsen från Blocket och länkade till fullständig spec. Skulle det vara en strippenbil så skulle det suttit slicks på när jag testade den på 402 m.
P.S. Oljekylaren, racekylaren, racevattenpumpen etc sitter där enbart för att klara bankörning. Riktiga stolar och bur ligger med i inköpslistan ifall bilen inte blir såld. _________________ Edv@rd L@itil@ - Porsche 997 9ff GTurbo 750 - |
||||||
|
Re:
*tänkteskrivaettjättelångtinläggomvarförjagintegjordedet* Pga lathet.
_________________ Edv@rd L@itil@ - Porsche 997 9ff GTurbo 750 - |
||||||
|
Re:
Kan man inte ha 3 köp&sälj forum då? Ett för prylar, ett för race/banåkabilar och ett för "vanliga" bilar? _________________ David Holmgren saab 900 supertouring |
||||||
|
Re:
_________________ A l e x l i n d a h l |
||||||
|
Re:
Njaee... jag vill inte få massa mer "vanliga" bilannonser här, Rejsa är ju liksom inte ett allmänt bilforum. Så det gäller att mota olle i grind. _________________ Magnus Thomé
|
||||||
|
_________________ Marcus Bruzelius sportquattro s1 sportquattro rs6 |
||||||
|
Re:
Ursäkta ... för det är väl egentligen inte min sak att kommentera ... men jag tror du får släppa hörnflaggan och komma med i matchen snart.
om inte en BMW Z3 M Coupé är en svängbil ā la Rejsas filosofi så har jag totalt missuppfattat det här forumet.
_________________ Michael Sjösgärd Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt. |
||||||
|
Re:
|
||||||
|
Re:
och en M3e36 är det inte för att den råkar ha mer effekt? Nu går ni emot er själva! /Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
|
Hur "vissa av oss" kan missförstå det här upplägget övergår mitt förstånd?
Vad är syftet med att racka ner hela tiden? Gilla läget vetja. Chefen bestämmer.
Bilar som är lämpliga att användas på bana eller i slalom och har en aura som passar in i svängvärlden platsar i svängköpochsälj. Bilar som kanske inte har auran eller förutsättningarna och verkar vara enkom avsedda t.ex. för ljudtävlingar, streetracing & rödljusfighter eller som korvkioskimponatorer passar inte...
Plättlätt! |
||||||
|
Re:
Jomen eller hur. Hur kan den här diskussionen ens få så stort utrymme? och ang den här M3E36 som konstant ältas: Har bilen i princip bara uppgraderats effektmässigt (och MYCKET av den varan) så är det väl uppenbart att bilen inte utvecklats för att bli bättre på att svänga, för min del gör det att den inte är en svängbil längre även om den är fortsatt kompetent. _________________ Axel Tanner |
||||||
|
Re:
Huvudet på spiken, vad någon annan person prioriterar i sin eventuella (får man väl säga) banåkabil är väl deras ensak? Det är ju inte en Promodkärra vi pratar om här. Den bilen är med mycket enkla medel lika mycket "banåka" som vissa andra bilar här? Den är utmärkt till tex drifting, då behövs mos, eller? Egentligen bryr jag mig inte så mycket, men att peka finger och säga "det där duger inte för så skulle inte jag göra" är väl lite väl överförmyndaraktigt för mig
Dock skulle inte jag rasta den bilen på bana utan att uppdatera lite chassi om nån här på rejsa skulle köpa den och göra en banåkatråd med en projektplan så kan man ju ge sig på att den skulle vara "totalt okörbar" eller "helt felbyggd", trist attityd tycker jag. /Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
|
Re:
Nu är det ju inte så att rejsa är ett driftforum och det är väl där din argumentation faller, om en bil i orginalutförande är en kompetent banåka-bil (Säg en M3 CSL), och sedan piskas upp till 650 häst utan att något annat görs, är den i mitt tycke inte uppgraderad för svängåka utan för andra utmaningar i första hand och börjar redan där förlora lite av sin svängbil-status... Är det någon som förstår mitt resonemang? _________________ Axel Tanner |
||||||
|
Jag har ett förslag:
Alla bilar som väger över 1000 kg annonseras som stridsvagnar hos Ö&B
De är ändå på tok för klumpiga för att vara banbilar på riktigt
Nån som vill köpa ett sånt där klumpigt långlopplokomotiv på 1300 kg förresten?
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
|
Re:
Jag har aldrig påstått något sådant.
_________________ Michael Sjösgärd Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt. |
||||||
|
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
|
Käbbla är ju kul
! Jag håller med bosse, alla bilar över 1000kg går ju ändå inte att svänga med . Ang cslen, jag skulle iaf hellre ta en sån med 650hk än en original slöhink!
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Diskussionen om i vilket forum en bil till salu ska.. #2
|
<< 1, 2, 3, 4 >> 7698 besök totalt |