Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Tipsar om ett välbyggt fjäderbensstag till E36 och E46!
1 besök senaste veckan (3987 totalt)
MixiM
Malmö
Här sen Feb 2007

Trådstartare

Kom in på och beställde den här nyss:

http://www.rogueengineering.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD& . . . .

Verkar vara perfekt för banåkare, tillräckligt öppna för eventuella camberjusteringar, dessutom tillräckligt stark konstruktion i stål! för att göra nytta och inte som de små alu-pinnarna som brukar säljas från stylingbutiker!

Berättar mer om den när jag får hem den!

München
Här sen Jul 2006

Såg ju rätt rejält ut, synd bara att det blir jobbigt att fylla olja om man kör med gamla m50 motorn

Västkusten
Här sen Okt 2007

De har sina poänger men jag tycker det är lite lustigt att det gnälls på andras strutbars tex bmw motorsports och så har de själva en ganska tveksam lösning hållbarhetsmässigt.

Håller säkert i 99 fall av 100 men så jäkla superduper som det låter i reklamen är det inte.

München
Här sen Jul 2006

Re:

Fastlane skrev:
De har sina poänger men jag tycker det är lite lustigt att det gnälls på andras strutbars tex bmw motorsports och så har de själva en ganska tveksam lösning hållbarhetsmässigt.

Håller säkert i 99 fall av 100 men så jäkla superduper som det låter i reklamen är det inte.

Det jag reagerade mest på är hur de valt att svetsa rören i själva fästplattan, så hade ju jag aldrig gjort iaf.
Sen kan man undra att om man nu tar fram ett såpass superstag som dom säger varför bygger mna inte vidare på fästplattan så den går ner en bit på fjäderbenstornet? ha en platta på 10cm ner där som man bultar fast med 2 skruv, då kan man ha rören fästa på helt annat sätt och få det styvare.

Jag har många synpunkter på att varför gör man inte si och så och varför finns inte det, kanske dags o starta eget ....

Västkusten
Här sen Okt 2007

Precis samma som jag tänkte på, brytkraften kommer hamna på de ynkliga svetsarna. BMW M's ser faktiskt en del bättre ut till och med.

Det gäller att fördela kraften som blir över en större yta alt ändra fogtyp. jaja jag är väl yrkesskadad..

München
Här sen Jul 2006

Re:

Fastlane skrev:
Precis samma som jag tänkte på, brytkraften kommer hamna på de ynkliga svetsarna. BMW M's ser faktiskt en del bättre ut till och med.

Det gäller att fördela kraften som blir över en större yta alt ändra fogtyp. jaja jag är väl yrkesskadad..

Jupp, därav tanken med att plattan fortsätter ner på tornet för att kunna svetsa rören mellan de båda, alternativt att det är bara till fästplattan men sedan ett stag ner till plattan på tornet, nu börjar vi glida ifrån topic lite dock, också lite skadad, några år inom svets/verkstadsarbete har den effekten

Laholm
Här sen Nov 2002

Hur mycket böjt är det i vertikalplanet.

Skrytsidan glömmer ju att prata om betydelsen att ha raka rör

Karlstad
Här sen Apr 2008

det är ju amerikanskt=

-ju mer överarbetat
-ju mer skitsnack
-ju sämre passform det är

desto bättre är det

Eslöv
Här sen Apr 2006

ojoj.. gjorde en snabb uträkning på expansionen om det var gjort i Al... 1 m stång o 100 grF i tempökning gör runt 1.3 mm i expansion.. verkligen illa om man sätter det i relation.

förlåt min ironi, men jag retar mig på sån där vad jag kallar amrikansk marknadsföring, där de formulerar texten så att den spelar på känslor o brer ut texten så att det blir svårt att vara objektivt kritisk.

Sundsvall
Här sen Dec 2009

Tycker det verkar vara ett av dom bättre på marknaden i den prisklassen har själv beställt ett

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re: Tipsar om ett välbyggt fjäderbensstag till E36 och E46!

MixiM skrev:
Kom in på och beställde den här nyss:

http://www.rogueengineering.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD& . . . .

Verkar vara perfekt för banåkare, tillräckligt öppna för eventuella camberjusteringar, dessutom tillräckligt stark konstruktion i stål! för att göra nytta och inte som de små alu-pinnarna som brukar säljas från stylingbutiker!

Berättar mer om den när jag får hem den!

Hoppas du inte blev avskräckt av allas åsikter kring staget Berätta gärna mer sen när du fått hem det thumbs up

Sundsvall
Här sen Dec 2009

Absolut kommer jag att göra dock lite svårt att testa det denna årstid men det kommer en full redogörelse efter leverans btw så säljer faktiskt dalhems deras produkter dom har ju riktigt mycket bra grejer

Der drüben
Här sen Dec 2002

Ett fjäderbenstag gör ju inte natt och dag på en Bimmer (med få undantag kanske).

Frågan är om vi är så pass duktiga att vi kan avgöra en skillnad mellan ett "vanligt" fjäderbenstag för låt säga 1/3 av priset och detta enligt dom själva helt fantastiska . Jag tror inte jag hade inte kunnat göra det iallafall men det är ju bara jag det

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Razken
Sundsvall
Här sen Dec 2009

Re:

johan sjöström skrev:
Ett fjäderbenstag gör ju inte natt och dag på en Bimmer (med få undantag kanske).

Frågan är om vi är så pass duktiga att vi kan avgöra en skillnad mellan ett "vanligt" fjäderbenstag för låt säga 1/3 av priset och detta enligt dom själva helt fantastiska . Jag tror inte jag hade inte kunnat göra det iallafall men det är ju bara jag det

Detta är ju mycket möjligt men som trådskaparen sa så alla dessa styling stag osv med där själva staget är skruvade på fjäderbensfästet torde ju flexa röra sig mer än ett stumt rörstag istället för något dito tunt i alu bara jag kanske som tycker det men men

Lund
Här sen Jun 2005

Annat företag som gör nästan likadana stag http://www.vorshlag.com/index.php?cPath=1.

Sundsvall
Här sen Dec 2009

såg inte så dumt ut synd att man inte visste det innan köp hade ju kunnat spara nån krona

München
Här sen Jul 2006

om vi säger såhär, en bil vill ju flexa lite, jag tycker då det borde vara bättre med ett stag som är bultat i fjädertornsplattorna så att bilen kan ha den typen av flex kvar, det man vill få bort är väl att fjädertornen flexar mot varandra? Har man då ett som är helt stumt borde det inte bli lustiga spänningar så man riskerar att plåten i tornet kanske påverkas? om jag nu inte har helt fel (vilket inte vore omöjligt) så tycker jag det är anledningen iaf , det flexar väl såpass lite så det inte är nån fara, men teoretiskt sett?

Sen tycker jag att det ser väldigt klent ut det sista som visades här , hur det är svetsat alltså.

Sundsvall
Här sen Dec 2009

Re:

Ultura skrev:
om vi säger såhär, en bil vill ju flexa lite, jag tycker då det borde vara bättre med ett stag som är bultat i fjädertornsplattorna så att bilen kan ha den typen av flex kvar, det man vill få bort är väl att fjädertornen flexar mot varandra? Har man då ett som är helt stumt borde det inte bli lustiga spänningar så man riskerar att plåten i tornet kanske påverkas? om jag nu inte har helt fel (vilket inte vore omöjligt) så tycker jag det är anledningen iaf , det flexar väl såpass lite så det inte är nån fara, men teoretiskt sett?

Sen tycker jag att det ser väldigt klent ut det sista som visades här , hur det är svetsat alltså.

Får helt enkelt vänta och se hur det känns gentemot ett "standard stag" körde med ac schnitzer förut så får vi se om det blir thumbs up eller thumbs down

1 besök senaste veckan (3987 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande