Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Porschemodell?
<<   1, 2
2985 besök totalt
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1375



He he, det är Affes bil!! Den tycker jag att du ska köpa så att han kan köpa sig en GT3 Cup.

Den är så grym

Ha det!

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8845

Hjälpmoderator

Bara två saker hindrar:

Min överlevnadsinstinkt och min ekonomi...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



P.P. skrev:
Några kommentarer om denna då?

http://www.bytbil.com/index.cgi?tips=1D6B6BCF5F0468

Står hos en bilhandlare nära mig


Besök på Rydbergs får det bli till helgen

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003
Inlägg: 931


Trådstartare
Den bilen har jag hört rykten om. Kvalitén på allt jobb och pednantiskheten(?) på detta bygget är något helt utanför hästväg. Den som inte köper den om de klurar på Porsche är dumma i huvet..

VIIIIIIILL ha, kan man ta CSN-lån på 550.000:- kanske?!

_________________
/Erik Petersson

Cupra Leon ST VZ Extreme -25
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



Man får nöja sig med att lukta på den helt enkelt

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
Staffan Bergholm
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2324



P.P. skrev:
Några kommentarer om denna då?

http://www.bytbil.com/index.cgi?tips=1D6B6BCF5F0468

Står hos en bilhandlare nära mig


Har åkt den här bilen en hel del på olika banmöten, går som ett skållat milt sagt.
Den har allt jag vill ha, 3.6l motorn, laddar bara 0.9 bar, mer än 400hk, 6-växlad låda (993 turbo), stora bromsarna fram, 18-tums hjul, RUF-fjädring, lättad osv.
Bilen har ett ruskigt klipp på varenda växel, man märker inte av något turbo lag.
Förstår inte vad man ska ha AC till, men man blir väl svettig när det går fort kanske.

Var spekulant på bilen, men jag fick inte prisekvationen att gå ihop, men vill man ha en perfekt banmötesbil i morgon är det här något i hästlängd.

Nej, jag får nog bita i det sura äpplet och börja tömma min bil på grejjor, den väger för mycket.
Borde skriva en post om det, behöver lite hjälp med den mentala biten, har gått och ruvat på tanken 2 år, tar emot att slita ut kalvskinnsinredning, men det är bara ent tidsfråga nu....

_________________

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
Staffan Bergholm
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2324



Erik (fd Mooseman) skrev:
Staffan Bergholm skrev:
På 964 turbo forumen har den här filmen nagelfarits en del kan jag tillägga.
Grabbarna som inte har något annat att göra hävdar att det är minst två bilar som används i filmen.

I öppningsscenen är det regisörens egen bil som används, den är med stor sannolikhet en förklädd 964 turbo 3.3l. I resten av filmen är det en 964 turbo 3.6l.

Sen borde manusförfatter få Nobelpriset i litteratur för den här meningen i början av filmen.
"This is not a car, it's a shiny dick and we are just the balls hangin on to it"
Eller något sådant..


"This car aint nothin but a shiny dick with two chairs in it. I guess we the balls just dragging the fuck along"

eg ska "This var aint" bytas mot "Its". Men annarrs fattar man inte citatet.. ;-) o detta utan att ha fuskat o kollat på filmen.. Me love Martin Lawrence & Will Smith, but not like that..


Ha, ha
Ja så var det, måste köpa den här på DVD.
Satan vad sugen man blir på att köra

_________________

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Staffan Bergholm skrev:
Nej, jag får nog bita i det sura äpplet och börja tömma min bil på grejjor, den väger för mycket.Borde skriva en post om det, behöver lite hjälp med den mentala biten, har gått och ruvat på tanken 2 år, tar emot att slita ut kalvskinnsinredning, men det är bara ent tidsfråga nu....


Ut med skiten! PÅ köpet sitter du mycket bättre i en riktig racestol.
Citera
Staffan Bergholm
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2324



Tack mer sånt!
Förarstolen är iofs utbytt men nu är det andra grejjor som "sitter löst till".

Men det är lite som när man ska åka med sin gamla trotjänare till vetrinären för sista sprutan.
Helt plötsligt tittar den på en med dom där söta ögonen och viftar på svansen och man har bara inte hjärta att göra det man borde göra.

Liknelsen passar nog igentligen bättre på gamla flickvänner men i brist på annat så...

Men skiten kommer att åka ut, det är bara så.
AC:n kan nog vifta på svansen hur mycket den vill, snart har den stulit hästkrafter och tyngt ner bilen för sista gången.

_________________

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 732



P.P. skrev:
Några kommentarer om denna då?

http://www.bytbil.com/index.cgi?tips=1D6B6BCF5F0468

Står hos en bilhandlare nära mig


964 Turbo S..?
Ser inte ut som en sådan...
Från bilregistret:

Regnr: NHF876
Färg: MBLÅ
Fabrikat: PORSCHE 964 TURBo
Årsmodell: 1994
Chassinummer: ZZZ96ZRS470364
Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1470 (cool, min 100:a får dra 1410....)


Vem har trimmat den?
500hk är inte vidare mycket..
Eller kanske bara är jag som är Sune J skadad... haha.
Förlåt

Verkar vara en trevlig bil, är själv sugen på en dubbelturbo motor, fast 3.3l till min.
Så klart får Sune J bygga den när det är dags.

_________________
//Tobias "LeWaN" Lewandovski
Skoda Enyaq RS -24, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
Citera
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 732



Staffan Bergholm skrev:
Tack mer sånt!
Förarstolen är iofs utbytt men nu är det andra grejjor som "sitter löst till".

Men det är lite som när man ska åka med sin gamla trotjänare till vetrinären för sista sprutan.
Helt plötsligt tittar den på en med dom där söta ögonen och viftar på svansen och man har bara inte hjärta att göra det man borde göra.

Liknelsen passar nog igentligen bättre på gamla flickvänner men i brist på annat så...

Men skiten kommer att åka ut, det är bara så.
AC:n kan nog vifta på svansen hur mycket den vill, snart har den stulit hästkrafter och tyngt ner bilen för sista gången.


Ut med det!
Vad har man för användning av elstolar, AC, elhissar, m.m..?
Bara väger!

Själv ska jag göra dörrsidor i kolfiber, iofs mest bara för att det ser snyggt ut.
Men då kommer jag få 2st RS kopior till dörrsidor över.
Kan få dom billigt, om du vill.
Tillverkade nämligen 2st då jag skulle montera två högtalare och ville inte såga sönder originalen.
Men jag kom snabbt på andra tankar..!

_________________
//Tobias "LeWaN" Lewandovski
Skoda Enyaq RS -24, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
Citera
Staffan Bergholm
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2324



Jag köper dörrsidorna!
Skickar PM.

Jaha, då har man börjat lätta bilen.

_________________

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



Staffan Bergholm skrev:

Jaha, då har man börjat lätta bilen.



_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8464



Daniel Bengtsson skrev:
Här tror jag mycket förvirring uppstått. Jag tror att filmarna velat få publiken att tro att turbo 3.6:an i filmen är en 964 turbo S, vilken i princip är en lättviktare á la 964RS, fast med turbokaross och en 3.3 liters turbo med 380 hk. Denna modell byggdes 1992 i 81 exemplar, byggd av racingavdelningen. Ett mycket lömskt trick av manusförfattaren.....


ooohhh ja! Mycket MYCKET förvirring!

Erkännande: Jag upplevde en stor känsla av otillräcklighet när jag inte kunde identifiera bilen i filmen. Jag anser för övrigt att man borde kört mer med bilen i filmen. På riktigt alltså - live! Inget j-vla datatjafs á la NFS.

Är det inte lite lustigt att bilen är franskreggad? lr?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8845

Hjälpmoderator

LeWaN skrev:
P.P. skrev:
Några kommentarer om denna då?

http://www.bytbil.com/index.cgi?tips=1D6B6BCF5F0468

Står hos en bilhandlare nära mig


964 Turbo S..?
Ser inte ut som en sådan...
Från bilregistret:

Regnr: NHF876
Färg: MBLÅ
Fabrikat: PORSCHE 964 TURBo
Årsmodell: 1994
Chassinummer: ZZZ96ZRS470364
Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1470 (cool, min 100:a får dra 1410....)


Vem har trimmat den?
500hk är inte vidare mycket..
Eller kanske bara är jag som är Sune J skadad... haha.
Förlåt

Verkar vara en trevlig bil, är själv sugen på en dubbelturbo motor, fast 3.3l till min.
Så klart får Sune J bygga den när det är dags.



Dom säger att den faktiskt ÄR en äkta S. Dock extrabreddad och trimmad i efterhand.
Tror att Tolli har styrt med det mesta, han brukar få hand om de stora sakerna på traktens värstingar.
Den är i alla fall snabb nog att hålla nya GT2:or stången om jag förstår det rätt, men vill man ha mer pulver så går det nog att ordna.
Hmm, 1470 kg...Då skulle man ju kunna ha det som dragbil till framtida Klass 3-944

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4339



Den är inte franskreggad. I många stater (alla?) i USA är det inte lag att ha skylt fram, så man kan antingen inte ha något eller så kan man som här, ha en bogus-skylt, varför man nu vill det vet jag inte, men men.

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1375



LeWaN skrev:
P.P. skrev:
Några kommentarer om denna då?

http://www.bytbil.com/index.cgi?tips=1D6B6BCF5F0468

Står hos en bilhandlare nära mig


964 Turbo S..?
Ser inte ut som en sådan...
Från bilregistret:

Regnr: NHF876
Färg: MBLÅ
Fabrikat: PORSCHE 964 TURBo
Årsmodell: 1994
Chassinummer: ZZZ96ZRS470364
Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1470 (cool, min 100:a får dra 1410....)


Vem har trimmat den?
500hk är inte vidare mycket..
Eller kanske bara är jag som är Sune J skadad... haha.
Förlåt

Verkar vara en trevlig bil, är själv sugen på en dubbelturbo motor, fast 3.3l till min.
Så klart får Sune J bygga den när det är dags.


Bilen har ett orginaltrim från Porsche så effekten var 450hk, sen är det Jaan Tolli som gjort breddning, trim och satt i växellådan från en GT2:a i bilen. En äkta turbo "s" är det nog inte

GT2-vingen är äkta vara!!!!!

Att kunna framföra en 964 med ca 500 hästar på det sättet Alf gör på bana är det nog VÄLDIGT få som kan.

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



LeWaN skrev:
P.P. skrev:
Några kommentarer om denna då?

http://www.bytbil.com/index.cgi?tips=1D6B6BCF5F0468

Står hos en bilhandlare nära mig


964 Turbo S..?
Ser inte ut som en sådan...
Från bilregistret:

Regnr: NHF876
Färg: MBLÅ
Fabrikat: PORSCHE 964 TURBo
Årsmodell: 1994
Chassinummer: ZZZ96ZRS470364
Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1470 (cool, min 100:a får dra 1410....)


Vem har trimmat den?
500hk är inte vidare mycket..
Eller kanske bara är jag som är Sune J skadad... haha.
Förlåt

Verkar vara en trevlig bil, är själv sugen på en dubbelturbo motor, fast 3.3l till min.
Så klart får Sune J bygga den när det är dags.


Helt riktiga uppgifter Lewan. Bilregistret har koll.

Bilen är alltså en 964 turbo 3.6. Den är ombyggd med RS-inredning och lättad i övrigt enligt turbo S. Inte helt säker på att kolfiberdörrarna från turbo S är med men har för mig det.

Jag tycker den är otroligt cool. Prestanda, ljud och utseende thumbs up

Det som kan kännas tveksamt är att den har råkat ut för en del skador vilket jag tror föranledde konverteringen till en turbOS replika. Vet inte om det skulle innebära att bilen är sämre.

om den är helt OK och man inte bryr sig om samlaregenskaper som äkthet och chassienummer, så är ju priset klart attraktivt jämfört med en turbo S. De få som säljs annonseras för ca 900 kkr.

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



964c2 skrev:


Bilen har ett orginaltrim från Porsche så effekten var 450hk, sen är det Jaan Tolli som gjort breddning, trim och satt i växellådan från en GT2:a i bilen. En äkta turbo "s" är det nog inte

GT2-vingen är äkta vara!!!!!

Att kunna framföra en 964 med ca 500 hästar på det sättet Alf gör på bana är det nog VÄLDIGT få som kan.

/Björn


Såg honom köra livet ur den på ett regnkallt mantorp i våras. Otroligt st(n)ygg körning och kärra!

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Allmänt banåkaforum
Porschemodell?
<<   1, 2
2985 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande