Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2985 besök totalt |
Besök på Rydbergs får det bli till helgen ![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
Den bilen har jag hört rykten om. Kvalitén på allt jobb och pednantiskheten(?) på detta bygget är något helt utanför hästväg. Den som inte köper den om de klurar på Porsche är dumma i huvet..
![]() VIIIIIIILL ha, kan man ta CSN-lån på 550.000:- kanske?! ![]() _________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||||
Har åkt den här bilen en hel del på olika banmöten, går som ett skållat milt sagt. Den har allt jag vill ha, 3.6l motorn, laddar bara 0.9 bar, mer än 400hk, 6-växlad låda (993 turbo), stora bromsarna fram, 18-tums hjul, RUF-fjädring, lättad osv. Bilen har ett ruskigt klipp på varenda växel, man märker inte av något turbo lag. Förstår inte vad man ska ha AC till, men man blir väl svettig när det går fort kanske. Var spekulant på bilen, men jag fick inte prisekvationen att gå ihop, men vill man ha en perfekt banmötesbil i morgon är det här något i hästlängd. Nej, jag får nog bita i det sura äpplet och börja tömma min bil på grejjor, den väger för mycket. Borde skriva en post om det, behöver lite hjälp med den mentala biten, har gått och ruvat på tanken 2 år, tar emot att slita ut kalvskinnsinredning, men det är bara ent tidsfråga nu.... _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||
Ha, ha Ja så var det, måste köpa den här på DVD. Satan vad sugen man blir på att köra ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||
Ut med skiten! PÅ köpet sitter du mycket bättre i en riktig racestol. ![]() |
||||
Tack mer sånt!
Förarstolen är iofs utbytt men nu är det andra grejjor som "sitter löst till". Men det är lite som när man ska åka med sin gamla trotjänare till vetrinären för sista sprutan. Helt plötsligt tittar den på en med dom där söta ögonen och viftar på svansen och man har bara inte hjärta att göra det man borde göra. Liknelsen passar nog igentligen bättre på gamla flickvänner men i brist på annat så... Men skiten kommer att åka ut, det är bara så. AC:n kan nog vifta på svansen hur mycket den vill, snart har den stulit hästkrafter och tyngt ner bilen för sista gången. _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||
964 Turbo S..? Ser inte ut som en sådan... Från bilregistret: Regnr: NHF876 Färg: MBLÅ Fabrikat: PORSCHE 964 TURBo Årsmodell: 1994 Chassinummer: ZZZ96ZRS470364 Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1470 (cool, min 100:a får dra 1410....) Vem har trimmat den? 500hk är inte vidare mycket.. ![]() Eller kanske bara är jag som är Sune J skadad... haha. Förlåt ![]() Verkar vara en trevlig bil, är själv sugen på en dubbelturbo motor, fast 3.3l till min. Så klart får Sune J bygga den när det är dags. ![]() _________________ //Tobias "LeWaN" Lewandovski Skoda Enyaq RS -24, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486 |
||||
Ut med det! Vad har man för användning av elstolar, AC, elhissar, m.m..? Bara väger! ![]() Själv ska jag göra dörrsidor i kolfiber, iofs mest bara för att det ser snyggt ut. Men då kommer jag få 2st RS kopior till dörrsidor över. Kan få dom billigt, om du vill. Tillverkade nämligen 2st då jag skulle montera två högtalare och ville inte såga sönder originalen. Men jag kom snabbt på andra tankar..! ![]() _________________ //Tobias "LeWaN" Lewandovski Skoda Enyaq RS -24, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486 |
||||
ooohhh ja! Mycket MYCKET förvirring! ![]() Erkännande: Jag upplevde en stor känsla av otillräcklighet när jag inte kunde identifiera bilen i filmen. Jag anser för övrigt att man borde kört mer med bilen i filmen. På riktigt alltså - live! Inget j-vla datatjafs á la NFS. Är det inte lite lustigt att bilen är franskreggad? lr? _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Dom säger att den faktiskt ÄR en äkta S. Dock extrabreddad och trimmad i efterhand. Tror att Tolli har styrt med det mesta, han brukar få hand om de stora sakerna på traktens värstingar. Den är i alla fall snabb nog att hålla nya GT2:or stången om jag förstår det rätt, men vill man ha mer pulver så går det nog att ordna. Hmm, 1470 kg...Då skulle man ju kunna ha det som dragbil till framtida Klass 3-944 ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Den är inte franskreggad. I många stater (alla?) i USA är det inte lag att ha skylt fram, så man kan antingen inte ha något eller så kan man som här, ha en bogus-skylt, varför man nu vill det vet jag inte, men men.
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Bilen har ett orginaltrim från Porsche så effekten var 450hk, sen är det Jaan Tolli som gjort breddning, trim och satt i växellådan från en GT2:a i bilen. En äkta turbo "s" är det nog inte ![]() GT2-vingen är äkta vara!!!!! Att kunna framföra en 964 med ca 500 hästar på det sättet Alf gör på bana är det nog VÄLDIGT få som kan. /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||
Helt riktiga uppgifter Lewan. Bilregistret har koll. Bilen är alltså en 964 turbo 3.6. Den är ombyggd med RS-inredning och lättad i övrigt enligt turbo S. Inte helt säker på att kolfiberdörrarna från turbo S är med men har för mig det. Jag tycker den är otroligt cool. Prestanda, ljud och utseende ![]() Det som kan kännas tveksamt är att den har råkat ut för en del skador vilket jag tror föranledde konverteringen till en turbOS replika. Vet inte om det skulle innebära att bilen är sämre. om den är helt OK och man inte bryr sig om samlaregenskaper som äkthet och chassienummer, så är ju priset klart attraktivt jämfört med en turbo S. De få som säljs annonseras för ca 900 kkr. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Såg honom köra livet ur den på ett regnkallt mantorp i våras. Otroligt st(n)ygg körning och kärra! _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2985 besök totalt |