| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
DTM History - The Golden Years
|
1, 2 >> 4 besök senaste veckan (9905 totalt) |
|
DTM History - The Golden Years
NJUT! Bara sitter och drömmer sig bort och ryser när jag ser denna.
http://www.youtube.com/watch?v=Gw-Ax Kolla i HD!! _________________ Jimmy Hedlund Bruksbil: Volvo V70R AWD -04 | 300hk/400nm Banbil: Volvo 740 TURBO -88 | ???hk/???nm |
||||
|
Det var helt klart bättre förr
Detta är helt klart perioden när dtm var som bäst Kunde inte låta bli att lägga till denna http://www.youtube.com/watch?v=jX2ao _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
|
Re:
Skillnaden mellan 10cm, 0 och -10cm syns inte direkt från förarplats, men det hörs
Annars är utstickande backspeglar bra känselspröt (speciellt om de viker in sig). |
||||
|
Re:
Han betalar nog inte själv! och med den snälla vinkeln han åkte mot muren, hade jag nog mest varit rädd om plånboken. _________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||||
|
Kan bara tacksam över att vara född i rätt tid.
När man ser sånt här inser man varför man tycker det var bättre förr
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
|
Re:
Det där var när bilarna hade rätt effekt i förhållande till grepp...
Dagens S2000 bilar har alltför breda däck i förhållande till sin effekt, alternativt tvärt om. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
|
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
|
Re:
Att alla fyra hjulen måste ha samma bredd är ju en lite dum begränsning, C30n skulle ju må bra av att flytta några cm bredd från bak till fram och då hade man kunnat köra med smalare över lag. Att köra med smalare och hårdare däck är ju en bättre lösning än att öka motoreffekten, det går "fort nog" ändå för våra svenska banor. Men det är ju lite svårt detta med hastigheter, att kungaklassen är "långsammast" inom STCC är ju inte så "lämpligt". Som ex. 24/61-17 på 17x9" runt om kunde ju bytas till 23/61-17 alt 22/61-17 + 24/61-17 (samma bredd på axeln, inte per sida). Kanske ska det smalnas av ännu mera för att få till körstil som för 15-20 år sen .
|
||||
|
audi nörd
tycker det är så coolt att man tar den sämsta bilen för ändamålet och vinner ändå. http://www.youtube.com/watch?v=zGW3u mvh dennis _________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
||||
|
Re:
Lärde du dig nått på det? Det gjorde inte jag...
_________________ A l e x l i n d a h l |
||||
|
Re:
japp, vi hade en bra lärare på högstadiet så där lärde jag mig ganska mycket
_________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
DTM History - The Golden Years
|
1, 2 >> 4 besök senaste veckan (9905 totalt) |

