Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
5012 besök totalt |
S: Lancia Delta Integrale EVOluzione 1992
![]() Lancia Delta Integrale Evoluzione 1992 Gatbil optimerad för banåka Gul, standard kaross med tacklucka 2.0 16v Turbo 4wd (47% fram 53% drivning bak) Mkt fint skick 8426mil Nybes u.a. Nyservad med alla oljor, nya belägg runt om + ny koppling Sparco Evo + Evo2 stolar Momo Montecarlo mocca ratt Varvräknare med shiftlight Sabelt 4-p bälte på förarsidan Compomotive Mo 7.5x17 fälgar Toyo R888 205/40R17 R-däck (gatgodkända) minst halva mönstret kvar Långa pinhjulbultar -tillåter valfria spacers Bilstein/H&R Coilovers runt om specialanpassade av Forza 330mm Tarox bromsar med 6-kolvsok fram, EBC Yellowstuff belägg 313mm Tarox skivor med utflyttade originalok bak, std belägg Bromsbalans justerbar med ratt från förarplats, borttagen ABS Powerflex bussningar + ledlager Justerbara Camberplattor runt om, alla hjulvinklar justerbara Styvare justerbar krängningshämmare bak Förstärkningstag chassi fram + bak Helix 6-puckars koppling med fjädrat centrum = snäll Lättat svänghjul Ultramotors programerbar insprutning/tändning. Laptop m program medf. Mitsubishi TD4HL Turbo Frontmonterad laddluftkylare med Pace element Magnecore KV85 tändkablar 2,75" rostfritt avgassystem med Ferrita Race katalysator Mappad av Ultramotors, av dom uppskattad effekt 290hk/400Nm Motordelar valda och just för minimal turbokick m brett register f banåka Förbättrad oljekylning med ny större och flyttad Setrabkylare Import från Italien av mig år 2000, avställd 2002-2006 Trim och ny kamrem 2006 Sedan dess körd 750 problemfria mil, servad och bes u.a. varje år Hjulvinklar optimerade för bana. Camber 3.0gr fram, 2.0gr bak Alla avmonterade originaldelar medföljer Pris: 185 000 kr /bud Tobbe Holst 070 746 67 14 Bilen finns i Stockholm ![]() ![]() Denna Lancia HF dekor är nu avmonterad. I detta utförande publicerades bilen i Bilsport (tidning medföljer ![]() ![]() Fram ![]() Bak ![]() ![]() _________________ Torbjörn Holst ![]() Den gula bytt mot en låg röd.. |
||
Upp och hoppa det är vår!
Jag har med flit inte ansträngt mig mer (än annons här och på lanciadelta.se) för att sälja den under vintern, men nu ligger den på Blocket: http://www.blocket.se/stockholm/Lanc _________________ Torbjörn Holst ![]() Den gula bytt mot en låg röd.. |
||
Re:
Tack. Ca 1350kg med förare och lagom med vätskor. Jodå, mekaniken är robust. Det är ju ingen tillfällighet att Delta Integralen är bland de mest vinstrika bilmodellerna genom tiderna med 6 rallyvärldsmästarskaps titlar i rad mellan åren 1987-1992. Mina egna erfarenheter från 10 års ägande av bilen är också positiva. Visst känns instrumentpanelens reglage som en 80-tals italienare, men mekaniken eller elsystemet har aldrig gett mig problem. De senaste åren har jag kört 2-3 banmöten per år plus gata utan att behöva byta annat än slitdelar. _________________ Torbjörn Holst ![]() Den gula bytt mot en låg röd.. |
||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
5012 besök totalt |