| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
hur mäter man upp lamelldiff?
|
2429 besök totalt |
|
Re:
Förspänningen kan du mäta med en momentnyckel när den börjar slira på lamellerna, för friktionen måste man ha en vridfriktionsmätare. Lås ena utgående sidan av diffen och vrid den andra med mätverktyget. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
|
diffbroms
jag har en lamelldiff som har ett visst förspänningstryck, (ej uppmätt än) jag vill minska min diffverkan på min bil och pratade mad MOBIMECK, verkade kunniga på detta, å de sa att det fanns flera alternativ: ta bort den koniska brickan som gör förspänningen å ersätta den med en plan lika tock, såa tt jag kör helt utan förspänning. ta bort en lamell med tillhörande mellanbrick och ersätta dem med lika tjockt mellanlägg. vad tror ni om detta? bäst? _________________ emil andreasson |
||||
|
Vad är mycket och lite i dessa sammanhang?
25% eller 40% säger inte så mycket. Den förspänning jag känner i min bakaxel är som bromsbelägg som ligger an dvs inte så mycket? _________________ Fredrik Torkildsen Porsche 924 TURBO (Carrera GT replica) |
||||
|
denna artikel kan kanske bringa lite ljus hur en rampdiff fungerar
http://www.motoiq.com/MagazineArticles/tabid/59/articleType/ArticleView/articleId/1322/PageID/1493/Project-NSX-Part-2-Tuning-a-Limited-Slip-Differential.aspx _________________ Torbjörn Andersson |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
hur mäter man upp lamelldiff?
|
2429 besök totalt |