Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1721 besök totalt |
Varvtidsfråga - VLN, varvet minus GP slingan...
Fråga ang Nürburgring och tider runt både GP respektive Nordslingan - om en bil kör båda dessa banor under VLN på 9.32, hur mycket tid kan man då mellan tummen och pekfingret räkna bort om man hoppar över GP slingan?? Mycket tacksam för all hjälp!! ![]() _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||
Jag samtalade med oliver Kainz i somras när jag var nere, han berättade att när han körde Scheid Motorsport's BMW M3 GTS låg dom på 8,35-8,37min tider (VLN-tider)
|
||||||||
Re:
Sökning på Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=Xk4Ne ![]() FÜRSTEN....KÖR DU SÅDANA TIDER MED "HOBBYRACERN" BLIR JAG MÄKTA IMPONERAD!!!!!!! |
||||||||
Re:
Tjena på dig & tack för länken!! ![]() Jag fick det till att han körde ca "mellantummenochpekfingret" 7.07 på fullt varv vilket är imponerande, men omöjligt?? Inte helt i mina ögon med tanke på hur fort jag kört mc där men helt klart sjuuuuuuuuuukt snabbt!! ![]() ![]() ![]() (Ja ja ja, jag måste väll få drömma jag med!! ![]() Vet du vad denna bil har för effekt/vikt förhållanden?? _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||
Re:
BMW M3 E46 GTS Technische Daten: Chassis: Stahl mit Sicherheitszelle Motor: V-Achtzylinder Hubraum: 3997 cc Leistung: ca. 500 PS Getriebe: sequenzielles 6-Gang-Getriebe Länge: 4.612 mm Breite: 1.887 mm Höhe: 1.320/1.330 mm Mindestgewicht: 1.100 Kg ca 2,1 kg/hk med förare.. |
||||||||
Re:
Fasiken va ni är underbara på detta forum - tack!! ![]() Motor/cylindrar: V8/Boxer 4'a Cylindervolym: 3997cc/2450cc Hästkrafter: ca 500hk/625hk eller lite till om det skulle behövas av ngn anledning ![]() Växellåda: 6vxl sekventiell/6vxl sekventiell Längd: 4.612mm/4415mm Bredd: 1.887mm/1895mm Höjd: 1.320mm/1325mm Vikt: 1.100kg/1150kg Ca kilo per hk: 2.1kg/1.84kg (1100kg är minimum vad BMW'n i den klassen måste väga utan förare) Vet inte hur mycket man kan utläsa med denna tabell så låt höra experter!! ![]() _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||
Re:
Bmw'n rullar ju på slicks och även om Direzzorna har fått grym kritik så är det ju en del tid där.. Men det är ju grymt kul med rekordförsök! Hoppas allt lirar och några skalpar tas.. ![]() Btw. har du provat Direzzorna? För dom släptes väl förra året utanför Europa..? Ser själv emot att prova dom nästa år då dom blir tillgängliga här. Dom ska ju vara ngt i hästväg.. ![]() _________________ Nicklas strid BMW M2 BTG-Räser Porsche 964 Turbo -92 |
||||||||
Re:
BMW'n på slicks är grümmer snabb, och till trotts hur bra Direzza 3'orna är så är slicksen klart snabbare - själv så körde jag "bara" 15 sekunder snabbare på ett varv med 3'orna kontra 2'orna på Nürburgring varför jag kan garantera er många roliga & snabba mil med dem!! ![]() Dirreza 3'orna kommer i mars 2010 i en butik nära dig!! ![]() _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1721 besök totalt |