Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Varvtidsfråga - VLN, varvet minus GP slingan...
1721 besök totalt
HighLevelofSweden
Tokholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 476


Trådstartare
Varvtidsfråga - VLN, varvet minus GP slingan...

Fråga ang Nürburgring och tider runt både GP respektive Nordslingan -
om en bil kör båda dessa banor under VLN på 9.32, hur mycket tid
kan man då mellan tummen och pekfingret räkna bort om man
hoppar över GP slingan??

Mycket tacksam för all hjälp!!

_________________
Patrik Fürstenhoff
High Level of Sweden
Citera
Olof.B
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 114



Enligt mina beräkningar borde man göra nordslingan på ungefär 7.35 men jag kan ha fel...

_________________
Olof Blücher

BMW 325 -88
Citera
Roxnäs
Stockholm
Här sen Sep 2007
Inlägg: 1038



Jag samtalade med oliver Kainz i somras när jag var nere, han berättade att när han körde Scheid Motorsport's BMW M3 GTS låg dom på 8,35-8,37min tider (VLN-tider)

_________________
Lars Roxnäs
Skoda Octavia #5 MSLS
http://www.facebook.com/OrbyGummiJlRacingTeam
Citera
Roxnäs
Stockholm
Här sen Sep 2007
Inlägg: 1038



Re:

Roxnäs skrev:
Jag samtalade med oliver Kainz i somras när jag var nere, han berättade att när han körde Scheid Motorsport's BMW M3 GTS låg dom på 8,35-8,37min tider (VLN-tider)

Sökning på Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=Xk4NezXZDAA stämde ganska bra med tiden han sa!!!!!!
FÜRSTEN....KÖR DU SÅDANA TIDER MED "HOBBYRACERN" BLIR JAG MÄKTA IMPONERAD!!!!!!!

_________________
Lars Roxnäs
Skoda Octavia #5 MSLS
http://www.facebook.com/OrbyGummiJlRacingTeam
Citera
HighLevelofSweden
Tokholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 476


Trådstartare
Re:

Roxnäs skrev:
Roxnäs skrev:
Jag samtalade med oliver Kainz i somras när jag var nere, han berättade att när han körde Scheid Motorsport's BMW M3 GTS låg dom på 8,35-8,37min tider (VLN-tider)

Sökning på Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=Xk4NezXZDAA stämde ganska bra med tiden han sa!!!!!!
FÜRSTEN....KÖR DU SÅDANA TIDER MED "HOBBYRACERN" BLIR JAG MÄKTA IMPONERAD!!!!!!!


Tjena på dig & tack för länken!! thumbs up

Jag fick det till att han körde ca "mellantummenochpekfingret" 7.07 på fullt
varv vilket är imponerande, men omöjligt?? Inte helt i mina ögon med tanke
på hur fort jag kört mc där men helt klart sjuuuuuuuuuukt snabbt!! thumbs up thumbs up thumbs up
(Ja ja ja, jag måste väll få drömma jag med!! )

Vet du vad denna bil har för effekt/vikt förhållanden??

_________________
Patrik Fürstenhoff
High Level of Sweden
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2621



Re:

/Fürstenhoff. skrev:
Vet du vad denna bil har för effekt/vikt förhållanden??


BMW M3 E46 GTS
Technische Daten:
Chassis: Stahl mit Sicherheitszelle
Motor: V-Achtzylinder
Hubraum: 3997 cc
Leistung: ca. 500 PS
Getriebe: sequenzielles 6-Gang-Getriebe
Länge: 4.612 mm
Breite: 1.887 mm
Höhe: 1.320/1.330 mm
Mindestgewicht: 1.100 Kg

ca 2,1 kg/hk med förare..

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Citera
HighLevelofSweden
Tokholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 476


Trådstartare
Re:

Kimmen skrev:
/Fürstenhoff. skrev:
Vet du vad denna bil har för effekt/vikt förhållanden??


BMW M3 E46 GTS
Technische Daten:
Chassis: Stahl mit Sicherheitszelle
Motor: V-Achtzylinder
Hubraum: 3997 cc
Leistung: ca. 500 PS
Getriebe: sequenzielles 6-Gang-Getriebe
Länge: 4.612 mm
Breite: 1.887 mm
Höhe: 1.320/1.330 mm
Mindestgewicht: 1.100 Kg (1100kg är minimum vad BMW'n i den klassen måste väga utan förare)


ca 2,1 kg/hk med förare..


Fasiken va ni är underbara på detta forum - tack!!

Motor/cylindrar: V8/Boxer 4'a
Cylindervolym: 3997cc/2450cc
Hästkrafter: ca 500hk/625hk eller lite till om det skulle behövas av ngn anledning
Växellåda: 6vxl sekventiell/6vxl sekventiell
Längd: 4.612mm/4415mm
Bredd: 1.887mm/1895mm
Höjd: 1.320mm/1325mm
Vikt: 1.100kg/1150kg
Ca kilo per hk: 2.1kg/1.84kg
(1100kg är minimum vad BMW'n i den klassen måste väga utan förare)

Vet inte hur mycket man kan utläsa med denna tabell så låt höra experter!! thumbs up

_________________
Patrik Fürstenhoff
High Level of Sweden
Citera
nickestrid
Stockholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 270



Re:

/Fürstenhoff. skrev:
Kimmen skrev:
/Fürstenhoff. skrev:
Vet du vad denna bil har för effekt/vikt förhållanden??


BMW M3 E46 GTS
Technische Daten:
Chassis: Stahl mit Sicherheitszelle
Motor: V-Achtzylinder
Hubraum: 3997 cc
Leistung: ca. 500 PS
Getriebe: sequenzielles 6-Gang-Getriebe
Länge: 4.612 mm
Breite: 1.887 mm
Höhe: 1.320/1.330 mm
Mindestgewicht: 1.100 Kg (1100kg är minimum vad BMW'n i den klassen måste väga utan förare)


ca 2,1 kg/hk med förare..


Fasiken va ni är underbara på detta forum - tack!!

Motor/cylindrar: V8/Boxer 4'a
Cylindervolym: 3997cc/2450cc
Hästkrafter: ca 500hk/625hk eller lite till om det skulle behövas av ngn anledning
Växellåda: 6vxl sekventiell/6vxl sekventiell
Längd: 4.612mm/4415mm
Bredd: 1.887mm/1895mm
Höjd: 1.320mm/1325mm
Vikt: 1.100kg/1150kg
Ca kilo per hk: 2.1kg/1.84kg
(1100kg är minimum vad BMW'n i den klassen måste väga utan förare)

Vet inte hur mycket man kan utläsa med denna tabell så låt höra experter!! thumbs up


Bmw'n rullar ju på slicks och även om Direzzorna har fått grym kritik så är det ju en del tid där..
Men det är ju grymt kul med rekordförsök! Hoppas allt lirar och några skalpar tas..
Btw. har du provat Direzzorna? För dom släptes väl förra året utanför Europa..?
Ser själv emot att prova dom nästa år då dom blir tillgängliga här. Dom ska ju vara ngt i hästväg..

_________________
Nicklas strid
BMW M2 BTG-Räser
Porsche 964 Turbo -92
Citera
HighLevelofSweden
Tokholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 476


Trådstartare
Re:

nickestrid skrev:
/Fürstenhoff. skrev:
Kimmen skrev:
/Fürstenhoff. skrev:
Vet du vad denna bil har för effekt/vikt förhållanden??


BMW M3 E46 GTS
Technische Daten:
Chassis: Stahl mit Sicherheitszelle
Motor: V-Achtzylinder
Hubraum: 3997 cc
Leistung: ca. 500 PS
Getriebe: sequenzielles 6-Gang-Getriebe
Länge: 4.612 mm
Breite: 1.887 mm
Höhe: 1.320/1.330 mm
Mindestgewicht: 1.100 Kg (1100kg är minimum vad BMW'n i den klassen måste väga utan förare)


ca 2,1 kg/hk med förare..


Fasiken va ni är underbara på detta forum - tack!!

Motor/cylindrar: V8/Boxer 4'a
Cylindervolym: 3997cc/2450cc
Hästkrafter: ca 500hk/625hk eller lite till om det skulle behövas av ngn anledning
Växellåda: 6vxl sekventiell/6vxl sekventiell
Längd: 4.612mm/4415mm
Bredd: 1.887mm/1895mm
Höjd: 1.320mm/1325mm
Vikt: 1.100kg/1150kg
Ca kilo per hk: 2.1kg/1.84kg
(1100kg är minimum vad BMW'n i den klassen måste väga utan förare)

Vet inte hur mycket man kan utläsa med denna tabell så låt höra experter!! thumbs up


Bmw'n rullar ju på slicks och även om Direzzorna har fått grym kritik så är det ju en del tid där..
Men det är ju grymt kul med rekordförsök! Hoppas allt lirar och några skalpar tas..
Btw. har du provat Direzzorna? För dom släptes väl förra året utanför Europa..?
Ser själv emot att prova dom nästa år då dom blir tillgängliga här. Dom ska ju vara ngt i hästväg..


BMW'n på slicks är grümmer snabb, och till trotts hur bra Direzza 3'orna
är så är slicksen klart snabbare - själv så körde jag "bara" 15 sekunder
snabbare på ett varv med 3'orna kontra 2'orna på Nürburgring varför jag
kan garantera er många roliga & snabba mil med dem!! thumbs up

Dirreza 3'orna kommer i mars 2010 i en butik nära dig!! thumbs up

_________________
Patrik Fürstenhoff
High Level of Sweden
Citera
Henric_H
Mjölby
Här sen Jul 2005
Inlägg: 124



Kommer Direzzorna även i 19"?

_________________
Henric Hägglund
Citera
Nürburgring
Varvtidsfråga - VLN, varvet minus GP slingan...
1721 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande