| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Toyo R888 och minusgrader...
|
1 besök senaste veckan (2024 totalt) |
|
Jag kom precis på att jag har en bil stående i kallförvar med mina Toyo R888 monterade. Minns att jag läste nån lapp på däcken när de var nya att de inte mådde bra av att förvaras i minusgrader med tryck i däcken. Bilen har stått sen i November, utan motor och låda iofs så den kanske väger 800 kg nu. Vad tror ni? Har de spruckit och blivit helt kass nu, eller vågar man köra ändå? Surt att behöva byta redan, de är inte slut i mönstret. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||
|
Re: Toyo R888 och minusgrader...
Kallt kan få dem att spricka i sidorna även utan tryck. Bara att köra var beskedet jag fick av min leverantör. Tävlade med däcken i 2 år utan problem. _________________ Daniel Steiner |
||
|
ok, bra!
Men jag åker nog ändå och skruvar av hjulen och förvarar dem i mitt ordinarie garage, där blir det iaf inte under 0 grader. Ett av däcken är kraftigt snedslitet sen jag krökte en länkarm i somras, så jag tänkte försöka komma undan med att bara byta ett däck...
_________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||
|
Re:
Köra i minusgrader med sommardäck, ajja bajja Eller är de bara mitt norrländska blod som tycker att då de är kallgrader ska man ha vinterdäck?
_________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||
|
Minusgrader är ju inte alltid att likställa med is, snö och annat elände...
Tycker att 888 fungerar oväntat bra när det är kallt (och de är kalla). Så varför inte passa på att njuta lite av vackra, om än något kyliga, höst- och vinterdagar. _________________ Magnus W Porsche 968 CS |
||
![]() |
Däck för banåka
|
1 besök senaste veckan (2024 totalt) |