Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
2512 besök totalt |
Söksidan
Det är kanske jag som är lite oldschool och konservativ det får ni andra avgöra ![]() Jag är ingen större vän av den primära söksidan på rejsa idag (lokal google) och tycker den gamla funkar mycket bättre. Kan man inte fälla in google varianten på den gamla sidan eller om fler håller med mig vända på steken och lägga den gamla som default och google efter ett extra klick. Måhända en skitsak men jag tänker på det varje gång jag skall söka och trots idoga försök att förnya mig och söka med lokal google blir jag missnöjd varje gång. Är även intresserad av att höra vad Magnus själv säger om detta BRA eller ANUS? ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Vad är problemet?
Gamla söksidan finns ju som en länk. Är det ett extra musklick som är problemet? Lägg in gamla söksidan som favorit då. ![]() https://rejsa.nu/forum/search.php _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||
Jag använder i princip bara den gamla söksidan eftersom man oftast vill speca vilket forum man vill söka i osv.
Sen känns det så new school med google... Har funderat flera gånger på att skriva ut hela rejsa och sätta det i en pärm istället, med register såklart. ![]() |
||||
Re:
![]() Tack på förhand / Farbror Falk ![]() |
||||
Hade varit coolt och ha en avbild av rejsa på en usb pinne
![]() In case of emergency när linan är nere eller nåt.. Det finns ju pinnar som är vattentäta ner till 200m oxå om man vill gå till botten med rejsa. ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re:
Äsch, du vet mycket väl att de generationerna efter skrivmaskinen fick sitt genombrott inte kan skriva för hand... Men du kan få en fotostatkopia i svartvitt och vill du impa ordentligt, så kan jag fixa den på overheadpapper. ![]() Lillfarbror Anders |
||||
|
||||
Re:
Vad är det, menar du stencil? ![]() (Ber om ursäkt för att jag förstör tråden.... ![]() Ska försöka skärpa mig...) |
||||
Re:
+2 |
||||
Dags för en liten undersökning/röstning Att Google kom till har sitt ursprung här https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Själv använder jag oftast den gamla söksidan för att begränsa sökningen/antal träffar. _________________ Martin W. Norlin "For a moment, nothing happened. Then, after a second or so, nothing continued to happen." |
||||
och där kan man läsa att söknignen belastar rejsa hårt, är det så fortfarande Magnus?
Egentligen tror jag inte folk använder den mindre nu men man får göra ett extra moment bara. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Målet:
om åtminstone en del av de som söker söker med google istället så är det absolut bra. Lösningen: Ett extra klick för att nå den gamla söksidan gör att en del använder google istället. ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Jag är som Herr Sjöström vill uttrycka det "oldschool", dock anser jag att det här är en lösning som gör de flesta nöjda. Byter man tillbaka och tar bort "Googlessökfunktionen" så finns ju risken att det blir en hel del gnäll från de som ville ha den från början.
Ett klick är väldigt jobbigt ibland det kan jag hålla med om, men jag är ändå glad att det bara är ett klick det kan ju alltid bli värre ![]() _________________ Andreas Ekström |
||||
Förstår Magnus tanke nu, visste inte att det belastade så pass..
Min tanke var inte att TA BORT google utan att smält aihop dom på en sida eller vända på ordningen. I mitt fall har det dock varit av negativ karaktär med google då jag FÖRST provat den och misslyckats och sedan använt den interna sökmotorn. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
[Way OT]
Johan: http://www.tv2underholdning.no/broom Compact spezial! ![]() [/Way OT] _________________ ![]() |
||||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
2512 besök totalt |