| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
sida som har mått på olika bilars bussningar
|
1 besök senaste veckan (3768 totalt) |
|
Jag söker en sida som har mått på olika bussningar som finns färdiga s.a.s. om dom har måtten på gummibussningen och säljer den eller om det finns en sida med mått på bussningar som finnes original i olika bilar spelar ingen roll. Det ska helst vara gummibussning men polyurethan eller dylikt funkar det med. Metall-gummi-metall sitter där nu men gummi-metall funkar. Mvh |
||
|
www.realoem.com för Bimmers iaf
_________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||
|
Ingen sida som har mer exakt?
Den enda dimensionen jag hittar är diametern(tror jag). Jag skulle behöva Längd på gummi element, längd på metallhylsa o.s.v. Också |
||
|
Exakt! original finnes inte att uppbringa.
Jag behöver två bussningar som är metall-gummi-metall idag. Kan vara gummi-metall också om det krävs. Får jag inte till det måste jag köpa nya stötdämpare för 3000kr istället för bussningar för kanske 100kr. Ska lägga upp måtten imorgon. Mvh |
||
|
Bilen som det handlar om är en vw lupo -01 med 3l-stötdämpare, tror det bara är materialet som skiljer(aluminium).
|
||
|
Tvivlar på att det finns nån sammanställning av OEM-bussningar, men kolla http://www.mecmove.se/produkter.asp ...de har en massa måttsatta gummibussningar. Mecmove går att handla av direkt som privatperson och är mkt duktiga och trevliga.
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
|
Såhär är måtten
Yttermåttet på metallhöljet är ca 40 vilket gör att gummielementet(fastvulkat i ytterhöljet) är ca 36-37. Längden på metallhöljet(bussningen) är 35 och innerhylsan är ca 44-45. Hålet för skruven är 10mm. Det där med Zf/boge. Var det ett internskämt eller kan man göra det ?
|
||
|
Finns det nånstans där man kan köpa solida gummielement att såga och borra egna bussningar av?
Jag antar att det lär vara nåt mjukt som gummi så inte stötdämparen utsätts för sidokrafter? Det jag söker är alltså rund gummistav på ca 40mm i diameter att bygga egen bussning av. |
||
|
Re:
Kg Volvo trimning har Superflex universal _________________ Rickard Broman Volvo Amazon -1962 Bantaxi Volvo 142 -1968 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1 besök senaste veckan (3768 totalt) |