Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1913 besök totalt |
_________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Stämmer att ramen är vek plus man använder accord som bottenplatta... så det är inget jag vill sätta en stark V8 i.. ![]() _________________ MVH/// Johnny Ekman.... 0739330744 |
||||
Ahaa... Oki, men det kunde väl varit värre än Honda i chassi? (T.ex. Saab 9-3
![]() Till o med jag tror mig se en del udda trianguleringar i ramen... ![]() ![]() _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Usch, jag får börja titta mer noga. Tyckte motorn satt fram i bilen ![]() Måste vara den radikala designen som förvirrade mina trötta ögon ![]() |
||||
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Jag hörde talas om Attack för ungefär en månad sedan på http://www.locostbuilders.co.uk
Jag gillar inte bilen och jag ska tala om varför. Bilen är snygg och den verkar ha många fans på grund av det. Förutom utseendet så verkar det vara en riktigt usel bil. Den har i princip ingen downforce och ändå är fjädringen stenhård och den har knappt någon fjädringsväg. Det syns hur dåligt fäste den har på filmerna. Det verkar dessutom ljugas en hel del om bilen. Jag citerar deras FAQ: In designing the car what qualifications did the frame designer have? The Attack was built be team of engineers and car racers. The father of concept frame finished the highest Education University of Industrial Design - Transportation faculty. This gentleman works for AUDI and Volkswagen in Germany. Vad heter gentlemannen, var är han utbildad och i vadå? Snygg är bilen så jag gissar att om han är utbildad så är det inom design. Det betyder inte att det är en bra bil. Jobbar han som sekreterare på AUDI & VW? How is the car expected to handle? I would want such a car to handle extremely well. I love the handling of the Mazda Miata, which is world renown for it's handling and want something similar. ok. well, I hope we don't make you sad saying that Miata would not be any competition to the Attack. This vehicle is close to a race machine. The whole suspension trajectory is only 4cm (1,57 inches). It is tough & sporty suspension, made and designed especially for this vehicle only, by a company, who makes the racing suspension for Audi Racing Team. Vilket existerande företag skäms för att sätta ut sitt namn? Det är något lurt med att det konsekvent undviks att svara på frågor och nämna namn. The tube frame design of your car looks very functional and strong. Will it meet current DOT crash requirements in the US so that I can drive this on the road legally? We are working on the crash testes in Europe. This is a very big thing and according to our law, we don't need to pass the crash test until the year production is higher than 100 pieces per year. But we like to prove the frame, so we will do it sooner or later. That test is over 100 thousand dollars, by the way... Anyway, how many of Cobras or Lotus Seven or GT-40s you know, which passed that crash test? I never heard of any... But you can see them cruising around every day. Those are cars of the same category - using custom frame and body with factory made moving parts. Dom arbetar på krocktester i Europa (var?) men kommer sedan med en massa ursäkter till varför dom inte skulle behöva det. Låter seriöst. How safe is this car in the even of a crash, it has no crumple zones and the force transmitted to the drive may be high. As far as tested on AUTOCAD 2 PC program, yes, it is OK. Autocad 2 är väldigt gammalt och kan inte simulera någon som helst krocksäkerhet. Det verkar visserligen finnas en krockzon på bilen - hela ramen är så dåligt triangulerad så den lär ju skrynklas ihop bra och mjukt. Synd bara att föraren sitter i mitten. Mitt intryck av bilen är att det är rent skräp med fränt utseende. Läs gärna trådarna på locostbuilders, bl.a. http://www.locostbuilders.co.uk/view _________________ Mikael Arnberg |
||||
Bättre bild: http://www.euroworksltd.com/Attack/f Är f-n svårt hitta en enda triangel i den... ![]() ![]() _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||||
Hej
Försöker man regga den som amatörbygge i Sverige får man nog lite bakläxa på ramen ja. Men med en del jobb "funkar" den nog. Usch, efter helgens härjningar i Umeå är jag väl snart känd som "elak" SFRo-besiktare ;-) Det här ett "bra" exempel på att det inte är solklart rätt att köpa färdiga ramar från olika håll. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
Mycke böjda rör. Hur funkar det? Är det inte bätter att göra raka "riktningsbyten" på rören med hjälp av svetsfogar?
Fattar ni vad jag menar? Knappt jag gör ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||
Mjaaa, om jag (= blåbär
![]() /Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1913 besök totalt |