| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bromsreduseringsventil 2krets?
|
2136 besök totalt |
|
Letar efter en bromsreduseringsventil som man kan ställa trycket på två kretsar samtidigt, så att man slipper köpa två enkla? Isåfall var hittar man dessa? Någon som vet? Tänker då på något liknande denna (Se bild) Bild:
_________________ Rickard Broman Volvo Amazon -1962 Bantaxi Volvo 142 -1968 |
||||||
|
De gillar inte justerbara reduceringsventiler alls har jag hört, speciellt inte om de kan justeras från förarplatsen. Jag har en justerbar på min bil men den sitter vid bakvagnsupphängningen. Ingen har någonsin kommenterat den.
Guson _________________ Tomas Gunnarsson |
||||||
|
Re:
Jag har typ kopierat bromsystemet på en volvo 240, då jag tycker det är ett bra och säkert system. Att köra frambromsarna på en separat krets känns lite "si o så"..
om det blir denna typ av reduceringsventil så kommer den förmodligen monteras bakom stolarna alt i skuffen. _________________ Rickard Broman Volvo Amazon -1962 Bantaxi Volvo 142 -1968 |
||||||
|
Jag menar att du skall koppla framoken som vanligt hälften/hälften men flytta ena bakoket till samma krets som det andra bakoket. Kör du på en krets får du antingen halv normal frambroms eller halv normal frambroms plus normal bakbroms.
om du skall montera ventilen för justering stillastående föreslår jag en med ratt (steglös) istället för spak (stegad). Guson _________________ Tomas Gunnarsson |
||||||
|
Re:
om man behöver verktyg för att justera dem; 'är det OK. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
|
Re:
Har funderat på och plocka ifrån volvo 140/160. Dom har ställbara, men tänkte att det skulle vara en lite smidigare modell att justera. Och slippa leta efter någon som man ändå får renovera. _________________ Rickard Broman Volvo Amazon -1962 Bantaxi Volvo 142 -1968 |
||||||
|
Re:
Beställde 2st Wilwoodventiler från Dalhems. Är man lite noggrann när man justerar dom så får man nog det precis som man vill ha det. _________________ Rickard Broman Volvo Amazon -1962 Bantaxi Volvo 142 -1968 |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2136 besök totalt |