| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vibrations dämpare / Motorfäste
|
2717 besök totalt |
|
Jag är ute å letar efter en leverantör / Butik som kan sälja VANLIGA c-bussningar till vettiga priser!
De jag söker är en bussning som är 60x45mm med 60shore i hårdhet. De priserna jag har fått hitentills är 320-> 418kr/st.....
Jag vet att dessa finns i tyskland för 100kr/st.... _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
|
Re:
Kopparna, som är mina nya motorfästen som jag har köpt är gjorda för just 60x45mm... Mindre bussning kanske rörsig mellan väggarna...?
_________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
|
Re:
Varför inte köpa hårda bussningar istället för att köpa mjuka och sen sätta en kopp runt?
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
|
Re:
60 shore är absolut inte mjukt... Men eftersom dessa koppar användes på den goda DTM tiden 90->93 så finns de ett syfte, men exact vad de är vet jag inte, men gissningsvis att motorn inte skall kunna röra sig fram/bak & höger/vänster utan sitta still å fortfarande "leva" utan att vara bultad i karossen _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
|
Kontima har en massa olika dimensioner och varianter till vettiga priser!
Jag har samma typ på Westfielden, fast 75x25, även dessa shore 60. (och de är som sagt INTE mjuka... ) Har för mig jag gav runt 70:-/styck... Finns även andra hårdheter på beställning.
_________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||
|
Uppar denna gamla tråd och undrar var jag kan hitta dessa 60x45mm C-bussningar i 40 shore
Länken till Kontima gav mig bara 60 shore tyvärr, såg att de kunde offerera andra hårdheter med, men kan kolla här först om någon vet/har. _________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
||
|
Var noga med att kolla att dom grejer ni skall köpa tål drag, de flesta vibrationsdämpare och maskinfötter är BARA gjorda för att funka i tryck -> Sätter man dom i drag så funkar dom inte alls eller går sönder.
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
|
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
|
Re:
Agree. Har testat massa olika och de är en kanonkompromiss. Bland annat igmab har dem. _________________ Daniel Steiner |
||
|
Valpkuddarna funkar inte iom att dessa skall sitta i ett par "koppar", samma design som de hade i DTM.
Vad skall såna här saker kosta? Tools hade, men ville ha 300:-/st
_________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
||
|
Re:
Varför krångla till det?
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2717 besök totalt |