Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 1 besök senaste veckan (36026 totalt) |
Re:
Tack! ![]() |
||||||||
_________________ Joakim Karaus BMW.n https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=34735 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23940&start=63 |
||||||||
Re:
Tack! Jag vet i alla fall var jag fick inspirationen/designen ifrån om man säger så.. ![]()
Tack!! M v h // Johan |
||||||||
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||||
Re:
Vet inte, kommer inte in på SBF's hemsida och kan kolla TR men ska kolla upp det..
Ingen fara, bygger den specifikt för att inte gå för fort.. ![]()
Ska kolla upp det, men tror inte bilen är klar i maj, får jag ut bilen på bana innan midsommar så är jag nöjd.. vi får se hur det blir, har ju inte byggt bil tidigare så jag har inte så mycket att referera till.. // ![]() |
||||||||
Re:
Det blir till att göra upp på banan i sommar ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||
Re:
SMR vs Fürsten typ ![]() Må bäste M52B28 vinna!! |
||||||||
vad fick du tag på för M20 svänghjul det lätta eller det tyngre 6,3kg/8,5kg
Det går att svarva ner det tyngre till samma vikt som det lätta men då bör man ju balansera det efteråt. Har man det lätta slipper man slipa på kåporna på motorn för att det ska gå fritt. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||
Re:
Det skall vara det lätta, från en 5 serie med M20 motor i början av 80-talet, har inte hämtat svänghjulet ännu så jag är inte helt säker ännu.. När jag ändå har dig här, passar 328 kopplingen rakt på? M v h // J |
||||||||
Re:
Nä 328 har 240mm koppling och M20 har bara 228mm. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||||
Re:
Japp så är det, blir det problem med E30 325 koppling så får man gå på kraftigare tryckplatta & orginallamell Sachs 618 tryckplatta klarar upp till 500Nm med orginal lamell _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||
Fick lite gjort i garaget idag, lyckades få upp motorn på den nyinskaffade motorställningen.. Biltema tjänar alldeles för mycket på det här bygget..
![]() Det tog över en timme att få dit motorn, då gängorna i motorn inte såg helt jättefräscha ut så gängade jag om både gängor och bultar för att minimera skaderisken, vad det dumt? Vad vet jag.. borde inte skada i alla fall.. men nu är den på plats för att börja sin utveckling från gammal slö 328 AT motor till en vass racepuffra. (man måste vara optmistiskt, något att tänka på då det kommer att finnas t ex en viss e30 med M54B30 i samma klass för att bara nämna någon, men den motorn har säkert gått på ettans växel med höga varv och med dålig olja hela sitt 57.000 mil långa liv, ELLER en annan e30 med sammalika motor som jag, men utgår från att den motorn mest använts som jättestorotung-husvagnsdragare på högsta växeln och endast fyra cylindrar med tändstift i.. även den utan ett enda oljebyte i hela sitt liv, så whatdahell lixom..) ![]() Såhär ser det ut nu i alla fall: Motorn med orginalinsug och orginalkablage (för AT) kvar.. ![]() Ny kabelhärva för MT ![]() Den kommer vi till avdelningen för klurigheter.. här är nya grenröret som ni ser.. ![]() Men vad är det för ett grenrör?? När jag slår på artikel nr så får jag bara fram att produkten är avslutad och ingen ytterligare beskrivning, någon som vet?? Skulle vilja bekräfta att detta är från M3:an som det utlovades när jag köpte det.. Art nr: 11621318733 resp, -734. ![]() Sen har vi min fina diff som är ihopskruvad och klar, bara att fylla på olja och tejpa fast under bilen! ![]() M50 insuget som väntar på montering.. kommer att fuska med en ombyggnadssats som är beställ med leverans nästa vecka. ![]() Mitt dåliga samvete, är så ambitiös att jag har en projektplan för bygget och enligt projektplanen skulle både fram- och bakvagn varit klara vecka 4.. ![]() M20 svänghjulet är fint men täckt av ett lager ytrost, hur fixar man det bäst? Blästring, målning och sedan balanering kanske?? Hur balanserar man själv?? Snurrar det jättefort på ena fingret och känner efter så att det är jämnt.. kanske..?? Kommer bild när det är fint.. Sen tänkte jag avsluta med hur fint och lättmekat det är med BMW, här är en bild på motorutrymmet på min gamla Jeep Cherooke XJ och observera att detta är orginal alltihop förutm två kabeldragningar med tillhörande säkringar för extraljus.. ![]() Auf wieder hören! |
||||||||
Re:
Det är ett M3 3.0 grenrör Part number: 11 62 1 403 394 old part number: 11 62 1 318 733 Interchangeability: Exchangeable retrospectively Part number: 11 62 1 403 395 old part number: 11 62 1 318 734 Interchangeability: Exchangeable retrospectively _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||||
Re:
Utmärkt, tack för hjälpen ![]() |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 1 besök senaste veckan (36026 totalt) |