| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Sänkt bil, toe in eller out?
|
1645 besök totalt |
|
När man sänker en bil ändras ju i regel toe. Men hur är det nu igen, hamnar bilen mer in eller mer out? |
||||||
|
Re: Sänkt bil, toe in eller out?
Beror ju på hur hjulupphängningen är konstruerad. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
|
Tänker du specifikt på din bil eller...? |
||||||
|
Ja, bruks Clion. |
||||||
|
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
|
Jag kollade det nångång i forntiden när jag hade fjädern borta. Har för mig att det var ganska lite bumpsteer och att det gick mot toe-in vid infjädring vid normal rideheight. (Fast försumbart vid infjädring motsvarande lite sänkning). Vill minnas att min vingliga mätning inte var tillräckligt exakt för få vettigt resultat. Varför undrar du? |
||||||
|
Bruksbilen har rullat 14.000 mil med sänkfjädrar och nu är dämparna slut. Eftersom jag numera har en annan bil att åka sportigt i tänkte jag att bruksbilen ska få bli helt original (traktor looken) i samband med dämparbytet. Men jag minns inte hur vi ändrade toe och är därmed osäker på om jag behöver justera lite och i så fall åt vilket håll. |
||||||
|
ok, då det duger ju garanterat att kolla med linjaltricket.
|
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1645 besök totalt |