Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
924 besök totalt |
Bensintank VS SBP
Vill byta orginal bensintank, dels pga krocksäkerhet (sitter dikt an bakstammen), rost och viktbesparnig. Vad/hur/vart, tips. Förutsättning: Bilen skall vara SBP godkänd Bilen skall köras enligt Roadsportreglementet i CAR Corsa, dvs Vagnbok Inte kosta mer än bilen Har en polare som är auktoritet att svetsa aluinium. (faller förmodligen bort då SBP's krav om barriärprov finnes från bilar -71 och frammåt) _________________ Niclas Dahlgren Alfa Romeo Alfetta 1.8 Allegerita |
||
Re: Bensintank VS SBP
Säg åt polaren att svetsa ihop en tank på mindre än 30 liter som du ställer över bakaxeln, så tror jag att både SBF och SBP blir nöjda. /f.d. Alfetta 1.8 non Allegerita åkare. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
Hej
Hur du än gör finns det risk att Bilprovningen gnäller på egentillverkad eller eftermarknadstank. Det är krockprovet som ställer till det. Men en snyggt gjord tank kan nog passera utan problem. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
ok, var inbte gränse 20 l enligt SBF?? 30 liter vore ju roligare..
gustav, killen är the dawn of svetsning så nog lär det bli snyggt iallafall. Behåller orginaltanken i garaget ifall dom gnölar på SBP, skall dit på Regbes för buren. Finns det några tankar att köpa som är krocktestade enligt SBP som INTE är FIA godkända (och under SBF's gräns volymgräns för godkännandekrav) som INTE kostar skjortan, benet och ena armen... skall ha råd med massa andra grejjer också. tackar. _________________ Niclas Dahlgren Alfa Romeo Alfetta 1.8 Allegerita |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
924 besök totalt |