Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 4429 besök totalt |
Nürburgrings öppettider 2004 och ringenkalendern 2004
Här hittar ni årets öppettider för nordslingan: http://www.nuerburgring.de/download/TF2004.pdf Edit: Lägger in länken här med kalendern där vi kan lägga in när vi planerar att åka till ringen i år: https://rejsa.nu/forum/_ringbokning.php _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
om jag inte misstar mig, så var priserna lika mellan bil och mc redan 2003. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Risk för snö är det ända in i maj... ![]() Å andra sidan kan det vara 30 grader varmt och sol i slutet på april också. Så både shorts och dunjacka är att rekomendera! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Spontant tycker jag också det ser hyffsat ut med öppettider. ![]() Åtminstone på helgerna. Synd att det i princip aldrig är öppet hela dagen på vardagarna! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Jepp. Kombinationen 30/7-2/4 tyckte jag så frestande ut? Liten fredag, hel lördag&söndag och halv måndag... Det var någon mer som också såg bra ut. Jag skall sikta på att få en halv eller helst en hel måndag så att man kan "öva" i den massiva helgtrafiken för att sedan ACE:a på en fri måndag. Önsketänkande? ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
ser ju inte alls så illa ut , som man kunde tro , ser ju t.o.m riktigt skapligt ut vissa helger , synd som sagt att inte fler vardagar är öppna
|
||||
Tittade efter detta så sent som i tisdags men då låg bara 2003-tiderna där fortfarande!
Det här ser ju inte illa ut alls. Jag hade också farhågor, med tanke på alla olyckor & skriverier, att det skulle bli en radiakal skillnad med tiderna... Detta är ju glädjande för oss syndare som inte har varit där så ofta som man borde (borde vara obligatoriskt! ![]() Det är dock några färre tider än det var 2003 (marginellt) och det verkar som det inte längre finns "only bikes" & only cars" alls längre vilket jag tvärtom trodde det skulle bli fler av. Nu kan man i vart fall börja planera för _minst_ en tur ner i alla fall. Kan jag nu bara få loss 964 turbon som jag har på gång så kan 2004 bli ett riktigt kul år med både Nürburg- och Gotland ring! ![]() _________________ Benny Waenerlund - Audi S3, MTM |
||||
Bra minne! ![]() Bild tagen 27/7-03 ![]() _________________ A n d r e a s O t t o s s o n |
||||
Min spontana reaktion var att det var mer öppet i år än förra året men jag minns säkert fel. I vilket falls om helst tycker jag det ser bra ut bortsett från att det är så lite i oktober. Beträffande "only..." var detta ett försök förra året och GmbH var mycket tydliga med att påpeka att det inte skulle få någon uppföljning. Motiven har jag ingen aning om. Nåväl, nu skall här planeras! ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Jaså? Har det testats? Det visste jag inte om. När testades det? Egentligen kanske man snarare skulle skilja på sub 10 min. Och plus 10 min. _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Det var ett eller två tillfällen under 2003. Motivet - åtminstone för mig - för att skilja på cyklar och bilar har inget med varvtider/farter att göra utan handlar mer om att undvika att "hårda" bilar kolliderar med "mjuka" motorcyklister. Att ha en indelning efter hastighet/erfarenhet och liknande skulle kräva en helt anna form än vad "Touristenfahrt" innebär idag. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Jag har inte följt diskussionerna i detalj men uppenbarligen har man satt upp nya och flera hatighetsskyltar vid Breidscheid. Det har ju alltid varit skyltat där - liksom vid Hohenrain - men det faktum att man utökat skyltningen kan ju tyda på att man även tänker övervaka den, men hur det blir i verkligheten är det nog ingen som vet. Jag kan inte minnas att det talats om någon permanent kamera övervakning men som sagt har jag inte följt diskussionerna så noga. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
OS betyder något i stil med ostern Samstag, ostern Sonntag dvs påsklördag, påsksöndag. PF lär väl betyda något med pingst... ![]() _________________ ![]() BMW M3 E92 -10 |
||||
Det var i juni förra året som man testade det, 18/6-03 för motorcyklar och 20/6-03 för bilar. _________________ ![]() BMW M3 E92 -10 |
||||
Intye för att det blir problematiskt för mig ![]() Det har jag missat... _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 4429 besök totalt |