Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Nürburgrings öppettider 2004 och ringenkalendern 2004
1, 2   >>
4429 besök totalt
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Här hittar ni årets öppettider för nordslingan:
http://www.nuerburgring.de/download/TF2004.pdf

Edit: Lägger in länken här med kalendern där vi kan lägga in när vi planerar att åka till ringen i år:
https://rejsa.nu/forum/_ringbokning.php

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Såg att det var samma pris för bil & mc, (14 euro), det har det väl aldrig varit förr om åren.

Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Lennart Jarmyr skrev:
Såg att det var samma pris för bil & mc, (14 euro), det har det väl aldrig varit förr om åren.

om jag inte misstar mig, så var priserna lika mellan bil och mc redan 2003.

Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003

Äntligen!

Påsken ser riktigt lovande ut!
Hur brukar banan vara i april - är det risk för frost eller annu värre, snö thumbs down ?

BMW M3 E92 -10
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Det ser ju inte sååå himla illa ut, det kunde varit värre. Om tiderna består vill säga. I Augusti var det väl tre helger efter varnadra?

Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Nicke_1 skrev:
Äntligen!

Påsken ser riktigt lovande ut!
Hur brukar banan vara i april - är det risk för frost eller annu värre, snö :looki: ?

Risk för snö är det ända in i maj... thumbs down
Å andra sidan kan det vara 30 grader varmt och sol i slutet på april också.
Så både shorts och dunjacka är att rekomendera!

Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Trådstartare
BTG skrev:
Det ser ju inte sååå himla illa ut, det kunde varit värre. Om tiderna består vill säga. I Augusti var det väl tre helger efter varnadra?

Spontant tycker jag också det ser hyffsat ut med öppettider. thumbs up
Åtminstone på helgerna.
Synd att det i princip aldrig är öppet hela dagen på vardagarna! thumbs down

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Peeter skrev:
Synd att det i princip aldrig är öppet hela dagen på vardagarna! thumbs down

Jepp.
Kombinationen 30/7-2/4 tyckte jag så frestande ut? Liten fredag, hel lördag&söndag och halv måndag...
Det var någon mer som också såg bra ut. Jag skall sikta på att få en halv eller helst en hel måndag så att man kan "öva" i den massiva helgtrafiken för att sedan ACE:a på en fri måndag. Önsketänkande?

Stockholm
Här sen Maj 2003

Jag får det till sju stycken "Full public weekends".
Var lite orolig att man skulle stänga ner turiståkningen efter allt snack i höstas om olyckor... Det här var goda nyheter!

BMW M3 E92 -10
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002

ser ju inte alls så illa ut , som man kunde tro , ser ju t.o.m riktigt skapligt ut vissa helger , synd som sagt att inte fler vardagar är öppna

Shoppingclion
Citera
640k
Stockholm
Här sen Okt 2003

Tittade efter detta så sent som i tisdags men då låg bara 2003-tiderna där fortfarande!

Det här ser ju inte illa ut alls. Jag hade också farhågor, med tanke på alla olyckor & skriverier, att det skulle bli en radiakal skillnad med tiderna... Detta är ju glädjande för oss syndare som inte har varit där så ofta som man borde (borde vara obligatoriskt! )

Det är dock några färre tider än det var 2003 (marginellt) och det verkar som det inte längre finns "only bikes" & only cars" alls längre vilket jag tvärtom trodde det skulle bli fler av.

Nu kan man i vart fall börja planera för _minst_ en tur ner i alla fall. Kan jag nu bara få loss 964 turbon som jag har på gång så kan 2004 bli ett riktigt kul år med både Nürburg- och Gotland ring!

Karlstad
Här sen Jun 2003

Peeter skrev:
Lennart Jarmyr skrev:

om jag inte misstar mig, så var priserna lika mellan bil och mc redan 2003.

Bra minne!
Bild tagen 27/7-03

Bromma
Här sen Dec 2002

640k skrev:
Det är dock några färre tider än det var 2003 (marginellt) och det verkar som det inte längre finns "only bikes" & only cars" alls längre vilket jag tvärtom trodde det skulle bli fler av.

Min spontana reaktion var att det var mer öppet i år än förra året men jag minns säkert fel. I vilket falls om helst tycker jag det ser bra ut bortsett från att det är så lite i oktober.

Beträffande "only..." var detta ett försök förra året och GmbH var mycket tydliga med att påpeka att det inte skulle få någon uppföljning. Motiven har jag ingen aning om.

Nåväl, nu skall här planeras!

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

640k skrev:
"only bikes" & "only cars" alls längre vilket jag tvärtom trodde det skulle bli fler av.

Jaså? Har det testats?
Det visste jag inte om. När testades det?

Egentligen kanske man snarare skulle skilja på sub 10 min. Och plus 10 min.

Bromma
Här sen Dec 2002

BTG skrev:
640k skrev:
"only bikes" & "only cars" alls längre vilket jag tvärtom trodde det skulle bli fler av.

Jaså? Har det testats?

Det var ett eller två tillfällen under 2003.

Motivet - åtminstone för mig - för att skilja på cyklar och bilar har inget med varvtider/farter att göra utan handlar mer om att undvika att "hårda" bilar kolliderar med "mjuka" motorcyklister. Att ha en indelning efter hastighet/erfarenhet och liknande skulle kräva en helt anna form än vad "Touristenfahrt" innebär idag.

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Hörde något om att det skulle bli kamera övervakad hastighetsbegränsning i Breidscheid. thumbs down
Är det någon sanning i det.

Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Lennart Jarmyr skrev:
Hörde något om att det skulle bli kamera övervakad hastighetsbegränsning i Breidscheid. thumbs down
Är det någon sanning i det.

Jag har inte följt diskussionerna i detalj men uppenbarligen har man satt upp nya och flera hatighetsskyltar vid Breidscheid. Det har ju alltid varit skyltat där - liksom vid Hohenrain - men det faktum att man utökat skyltningen kan ju tyda på att man även tänker övervaka den, men hur det blir i verkligheten är det nog ingen som vet.

Jag kan inte minnas att det talats om någon permanent kamera övervakning men som sagt har jag inte följt diskussionerna så noga.

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Är det någon som vet vad förkortningarna betyder som står före tiderna på vissa ställen, bl.a. SZ-KF-OS?

Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003

Lennart Jarmyr skrev:
Är det någon som vet vad förkortningarna betyder som står före tiderna på vissa ställen, bl.a. SZ-KF-OS?

OS betyder något i stil med ostern Samstag, ostern Sonntag dvs påsklördag, påsksöndag. PF lär väl betyda något med pingst...

BMW M3 E92 -10
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003

BTG skrev:
640k skrev:

Jaså? Har det testats?

Det var i juni förra året som man testade det, 18/6-03 för motorcyklar och 20/6-03 för bilar.

BMW M3 E92 -10
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Anders Jonsson skrev:
Jag har inte följt diskussionerna i detalj men uppenbarligen har man satt upp nya och flera hatighetsskyltar vid Breidscheid. Det har ju alltid varit skyltat där - liksom vid Hohenrain - men det faktum att man utökat skyltningen kan ju tyda på att man även tänker övervaka den, men hur det blir i verkligheten är det nog ingen som vet.

Intye för att det blir problematiskt för mig men vad är hastighetsbegränsningen?
Det har jag missat...

1, 2   >>
4429 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande