Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 3 besök senaste veckan (66081 totalt) |
Re:
Tack! Det gick lite fort när jag lade ut länken, dåligt med info minst sagt ![]() Mitt ena grenrör hade dålig passform beroende på slarv vid tillverkningen och ligger just nu hos en mekanisk verkstad för åtgärd. Var väldigt sugen på att starta upp motorn ändå så jag monterade ett av de gamla grenrören och tryckte bara ihop rörstumparna utan klämmor, tätt var det inte.. Gott att det funkade såpass bra, tempen var stabil, fläktarna snurrade, bra känsla helt enkelt. Lite trix med tändning och blandning kommer när väglaget tillåter. Nu har jag tid till att fixa med en ny luftrenare med frisk luft istället för varm motorrumsluft. Måste dock hejda mig lite och inte få hybris och tro att jag hinner med en massa sidoprojekt bara för att jag ligger bra till i schemat... _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||
Hur gick det, fick du hybris med sidoprojekt eller har du varit ute och rastat i vårsolen?
_________________ A.n.d.3.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.3.r.g Mazda MX-5 NBFL AC Cobra 427 S/C Replica https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=128903 |
||||
Re:
Har varit ute och kört ett antal rundor, så ofta tillfälle har funnits om jag ska vara ärlig.. Har trixat med accpumpen och har lite jobb kvar med att finslipa tändkurvan för att bättre passa motorns karaktär men i det stora hela är jag nöjd.. ![]() Bra tryck i motorn trots att det bara är en liten 5-litare. Hittade ett filmklipp från 2009 där jag drar ut från en rastplats upp till laglig hastighet, gjorde ett nytt och lade ihop dessa till en liten snutt. Inga justeringar är gjorda ännu. http://www.youtube.com/watch?v=TOGnp _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 3 besök senaste veckan (66081 totalt) |