Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 6402 besök totalt |
OT: Tar inte kompressionen ut sig själv i motorn? om man inte har avgasbroms... ![]() _________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||||||||
Vad menar du nu? |
||||||||
Att det inte är kompressionen som bromsar motorn. Men möjligen är det den som bromsar motorn på första varvet? Men sen tycker jag inte att kompressionen borde spela någon roll, då den komprimerade luften skjuter tillbaka kolven och man får en nollsumma över alla cylindrar. _________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||||||||
Är ju jobbigt om du har en stånka. Problemet är ju ofta just att få snurr på sakerna, när de väl snurrar går allt fint. Men jobbigt när det klickar till i grejorna och sedan suckar... _________________ Roland Johansson |
||||||||
Det stämmer!!!!! Den varianten vi köpte är extra stöt- och vibrationstålig. Bra att ni tog upp det. Dock mest problem i riktigt hårda racebilar eller rallybilar som flyger mycket=) //C _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||||||
Undrar om inte vibrationer är värst och det borde ju kunna fixas med lagom gummiupphängning. Jag vet att det är de som har monterat ett vanligt batteri på sin Sport2000-kart och det funkar visst inte så bra. Pratade med en som sa att hans försök inte ens höll ett tiominuterspass, förrän alla plattor låg samlade i en hög på botten och strömmen var noll. Nu håller ju inte racebatterier så bra till kartar heller, jag har gjort av med två, men det är en himla skillnad. Däremot har jag inte hört att det skall vara några större problem i vanliga racebilar. Någon som råkat ut för det? _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||||
Det är vibrationerna som är största gisslet, jag har lagt "liggunderlag" under vårt batteri. Har du kört över kurbs som är högre än markfrigången i 150km/h med en formelbil inser man dock att man kan riktigt "grymma" smällar upp i chassiet. ![]() _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 6402 besök totalt |