Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2242 besök totalt |
Monte-Carlo Rallyt
Ser precis sändningen på Eurosport och slås av ett par saker.... Först.... TV sändningarna är grymma ![]() Sen börjar ju dom flesta nya rallybilar mer likna racerbilar...... Och det är kul med att dom ändå är så olika i form och stil men ändå går ungefär lika bra. ![]() Sen tävlingen är grym vägmässigt...... klart världens mest utmanande och jag är så otroligt imponerad av Sebastian Loeb som förare.... ![]() ![]() ![]() |
||||
Jepp i alla ovanstående avseenden förutom det minst sagt kassa Eurosport som igår - inte ens 1½ timme efter utsatt tid sände rallyt utan ist sände snooker live!!! (Jag kan ifs uppskatta snooker men inte när det konkurrerar med Rally!!!!)
_________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Personligen tyckte jag att det var faktiskt ett otroligt bra beslut av Eurosport.... eftersom jag hade missat starttiden och slog på eurosport typ en kvart innan rallyprogrammet började ![]() |
||||
Tycker att nya EVo:n är så tuff!. Synd att den inte går så bra ännu!.
Annars vill jag se mer incar, men då en kamera monterad BAKOM förarna, så man ser deras rattarbete etc. Kamerorna som filmar ansiktet är helt ointressant för mig.. förutom när man ser den vettskrämda Panizzi, eller Solberg, som åker omkring med öppen mun. Burns är ju inte med iår, men han såg ut som han vare ute o körde med familjen en söndag ![]() ![]() _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||
Roligast igår måste ha varit Markos kartläsare förövrigt
![]() som satt o sa åt Marko att han skulle sluta köra så mesigt. haha ![]() han fick ju svaret "F**K o**" från Marko iofs, men frågan är om han är kartläsare i nästa tävling? ![]() _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||
Jag tycker det är rätt kul att se Grönholms körställning. Lite framåtlutat hukande med öppen mun och nollställt ansikte. Raka motsatsen är väl Auriol (kör han i år?) som grimaserar ansträngt och sliter i ratten när han kämpar sig genom varje kurva...
_________________ 911SC -82 |
||||
Mitshubishi kör med 5. Alla andra övriga förutom Pegåt har 6 _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
Runt 650 har jag för mig Inte helt klent ![]() _________________ Daniel Steiner |
||||
Jag tyckte det var avslappnande med nån timmes snooker-tittande på kvällskvisten.
![]() Jag begriper inte varför de hänger upp så mycket snack runt att teamen styr över sina förare. Vill de inte ha det så får de skära ner det till max en förare per team. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Alltid lika spännade första tävlingen i Monte Carlo, hur nya bilarna ser ut, i vilken bil förarna sitter i osv...
Pugge 307:an måsta jag säga att det var det läckraste jag sett på rallyvägarna o mitsun var inte dum den heller ![]() Kommer dock sakna Tommi Mäkinen i år, även om det inte gick så bra för han förra säsongen var det "tryggt" o ha honom där ![]() Stort grattis till Loeb iaf, mycket imponerande kille som kommer gå långt tror jag _________________ Dennis Stransky Manta 2.0t <--SÅLD ![]() |
||||
Eller ta bort teamen o ha bara förarna kvar ![]() Dom verka inte fattat att det är en lagsport. _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||
Det känns som om sändningarna skulle kunna vara en timme om dan så dom slipper stressa så i sändningarna...
![]() Men de kunde ju lägga av med att filma så artistiskt i vissa lägen, eller är det bara jag som är rätt trött på att se ett grillemblem hoppa runt i rutan? Skall bli gött att komma upp i "Hemmaskogen" och kolla lite oally! ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Frågan är då varför man skall ha ett individuellt förarmästerskap om det är en ren lagsport? Borde räcka med ett konstruktörsmästerskap. Jag tycker det är lite kul när de intervjuar stallchefer och förare om det där med teamorder och alla tycker det är lika jobbigt pinsamt att säga som det är. ![]() om de inte var så ryggradslösa så skulle det nog inte bli lika mycket snack. Dessutom verkar inte det där med att det är en lagport vara lika självklart bland många av förarna, då det uppstår en hel del kontroverser kring stallorder. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Det är väll just dett som gör det lite rörigt för team, förare samt publik ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2242 besök totalt |