Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Monte-Carlo Rallyt
1, 2   >>
2242 besök totalt
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Monte-Carlo Rallyt

Ser precis sändningen på Eurosport och slås av ett par saker....

Först.... TV sändningarna är grymma thumbs up

Sen börjar ju dom flesta nya rallybilar mer likna racerbilar...... Och det är kul med att dom ändå är så olika i form och stil men ändå går ungefär lika bra. thumbs up

Sen tävlingen är grym vägmässigt...... klart världens mest utmanande och jag är så otroligt imponerad av Sebastian Loeb som förare.... thumbs up thumbs up thumbs up

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Jepp i alla ovanstående avseenden förutom det minst sagt kassa Eurosport som igår - inte ens 1½ timme efter utsatt tid sände rallyt utan ist sände snooker live!!! (Jag kan ifs uppskatta snooker men inte när det konkurrerar med Rally!!!!)

Här sen Nov 2002

Trådstartare
BTG skrev:
Jepp i alla ovanstående avseenden förutom det minst sagt kassa Eurosport som igår - inte ens 1½ timme efter utsatt tid sände rallyt utan ist sände snooker live!!! (Jag kan ifs uppskatta snooker men inte när det konkurrerar med Rally!!!!)

Personligen tyckte jag att det var faktiskt ett otroligt bra beslut av Eurosport....
eftersom jag hade missat starttiden och slog på eurosport typ en kvart innan rallyprogrammet började

AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003

Tycker att nya EVo:n är så tuff!. Synd att den inte går så bra ännu!.

Annars vill jag se mer incar, men då en kamera monterad BAKOM förarna, så man ser deras rattarbete etc.
Kamerorna som filmar ansiktet är helt ointressant för mig.. förutom när man ser den vettskrämda Panizzi, eller Solberg, som åker omkring med öppen mun.
Burns är ju inte med iår, men han såg ut som han vare ute o körde med familjen en söndag helt oberörd

AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003

Roligast igår måste ha varit Markos kartläsare förövrigt
som satt o sa åt Marko att han skulle sluta köra så mesigt. haha dryg kartläsare!.

han fick ju svaret "F**K o**" från Marko iofs, men frågan är om han är kartläsare i nästa tävling?

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Ser fram imot att få se MC-rallyt på TV 2 kl 17,00 i kväll.

Undrar hur det här slutade.

Riskabelt att vara åskådare.

Johan Söderberg
Uppsala
Här sen Okt 2003

Jag tycker det är rätt kul att se Grönholms körställning. Lite framåtlutat hukande med öppen mun och nollställt ansikte. Raka motsatsen är väl Auriol (kör han i år?) som grimaserar ansträngt och sliter i ratten när han kämpar sig genom varje kurva...

Stockholm
Här sen Okt 2003

Håller med Fredrik! Bilarna blir bara snyggare och snyggare och framförallt så tycker jag Grönholms 307 är riktigt "porrig"

Värnamo
Här sen Dec 2002

Peugeot måste ha bra vrid i sin motor nu när de gått till 4-växlad låda. Måste spara tid på att slippa växla lika ofta som förra året. Undra bara när de andra stallen följer efter...

Karlstad
Här sen Apr 2003

söderblom skrev:
Peugeot måste ha bra vrid i sin motor nu när de gått till 4-växlad låda. Måste spara tid på att slippa växla lika ofta som förra året. Undra bara när de andra stallen följer efter...

Mitshubishi kör med 5. Alla andra övriga förutom Pegåt har 6

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003

japp. Orsaken till varför de valde 4växlar var för att de hade så gott om vrid i motorn.

undrar hur mycket det kan ligga på?.. 2liters motor, o säkerligen över 600Nm.. hua!

Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003

Ja alla såg vi ju jämförelsegrafiken mot förra årets 206:a. Kusligt hur mkt bättre drag det var ut ur kurvan... thumbs up

Cupra Leon ST VZ Extreme -25
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

AndreasNystrom skrev:
japp. Orsaken till varför de valde 4växlar var för att de hade så gott om vrid i motorn.

undrar hur mycket det kan ligga på?.. 2liters motor, o säkerligen över 600Nm.. hua!

Runt 650 har jag för mig

Inte helt klent

Malmköping
Här sen Nov 2002

Biljard idag oxå!!! thumbs down

NS BTG: 9.10.21

Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Fredrik C skrev:
Biljard idag oxå!!! thumbs down

Ja jag ska då aldrig spela biljard mer.

I ren protest

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Jag tyckte det var avslappnande med nån timmes snooker-tittande på kvällskvisten.

Jag begriper inte varför de hänger upp så mycket snack runt att teamen styr över sina förare. Vill de inte ha det så får de skära ner det till max en förare per team.

Norrköping
Här sen Apr 2003

Alltid lika spännade första tävlingen i Monte Carlo, hur nya bilarna ser ut, i vilken bil förarna sitter i osv...
Pugge 307:an måsta jag säga att det var det läckraste jag sett på rallyvägarna o mitsun var inte dum den heller

Kommer dock sakna Tommi Mäkinen i år, även om det inte gick så bra för han förra säsongen var det "tryggt" o ha honom där

Stort grattis till Loeb iaf, mycket imponerande kille som kommer gå långt tror jag

Manta 2.0t <--SÅLD
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Lennart Mäkinen skrev:
Jag tyckte det var avslappnande med nån timmes snooker-tittande på kvällskvisten.

Jag begriper inte varför de hänger upp så mycket snack runt att teamen styr över sina förare. Vill de inte ha det så får de skära ner det till max en förare per team.

Eller ta bort teamen o ha bara förarna kvar !
Dom verka inte fattat att det är en lagsport.

Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Det känns som om sändningarna skulle kunna vara en timme om dan så dom slipper stressa så i sändningarna...
Men de kunde ju lägga av med att filma så artistiskt i vissa lägen, eller är det bara jag som är rätt trött på att se ett grillemblem hoppa runt i rutan?

Skall bli gött att komma upp i "Hemmaskogen" och kolla lite oally!

BMW 330i -05
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Fredrik C skrev:

Frågan är då varför man skall ha ett individuellt förarmästerskap om det är en ren lagsport? Borde räcka med ett konstruktörsmästerskap.

Jag tycker det är lite kul när de intervjuar stallchefer och förare om det där med teamorder och alla tycker det är lika jobbigt pinsamt att säga som det är.
om de inte var så ryggradslösa så skulle det nog inte bli lika mycket snack. Dessutom verkar inte det där med att det är en lagport vara lika självklart bland många av förarna, då det uppstår en hel del kontroverser kring stallorder.

#24, #64, #88
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

AndersY skrev:
Fredrik C skrev:

Frågan är då varför man skall ha ett individuellt förarmästerskap om det är en ren lagsport? Borde räcka med ett konstruktörsmästerskap.

Jag tycker det är lite kul när de intervjuar stallchefer och förare om det där med teamorder och alla tycker det är lika jobbigt pinsamt att säga som det är.
om de inte var så ryggradslösa så skulle det nog inte bli lika mycket snack. Dessutom verkar inte det där med att det är en lagport vara lika självklart bland många av förarna, då det uppstår en hel del kontroverser kring stallorder.

Det är väll just dett som gör det lite rörigt för team, förare samt publik .

Citera
Allmänt banåkaforum
Monte-Carlo Rallyt
1, 2   >>
2242 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande