| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
Nya digitala skjutmått 140 kr
|
3406 besök totalt |
|
Hej. Jag har kommit över några digitala skjutmått. Säljer dem för 140 kr/styck. Frakt 22 kr. Vad kan man göra med dem förutom att använda på "vanligt" sätt? Se: http://www.locostsweden.se/ipb/index Är du intresserad av ett eller flera skjutmått mailar du på: p38(snabela)glocalnet.net eller ringer mig på 016-5416018 /Jan Dersjö _________________ Jan Dersjö |
||||||||
|
Vi som inte är medlemmar på det forumet vill oxå kunna se bilden, ladda upp den hit är du snäll.
(dvs, vi lata dj*vlar tycker inte om länkar heller )
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||||
|
Re: Nya digitala skjutmått 140 kr
Märke och modell? _________________ Roland Johansson |
||||||||
|
|
||||||||
|
Re: Nya digitala skjutmått 140 kr
"Noname" made in China. Samma sort som säljs på Clas o, Jula mfl. /Janne _________________ Jan Dersjö |
||||||||
|
Är det samma som denna?
http://www.jula.se/digitalt-skjutmat _________________ Mathias Lövdblad |
||||||||
|
Re:
Ja, det ser ut att vara samma. _________________ Jan Dersjö |
||||||||
|
Re:
ojdå, då är det nog svårt att sälja dom för 140kr om jula tar 49kr _________________ Mathias Lövdblad |
||||||||
|
Re:
Tror att Jula säljer ut sina och det finns endast ett fåtal kvar i 6 butiker och dom tog faktiskt 269:- i ord. pris. _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||||||
|
Re:
Du verkar ha rätt, finns inga kvar varken i webbutiken eller i några butiker på de större orterna (orkade inte kolla alla)
_________________ Andreas Ekström |
||||||||
|
Re:
Hade de priset 49:- eller det dyrare priset i butiken? _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||||
|
_________________ Frederik Svensson https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=46336 BMW 320IK-88 E30 sommarbil BMW 120i-09 E81 vardagsbil |
||||||||
|
Re:
Dom kostade 49kr men det stod det ordinarie priset på hyllan. Jag dubbelkollade mot en prisfrågeterminal innan jag gick till kassan. _________________ Per Lundin Porsche Golf Mk1 1.8T - såld |
||||||||
|
Re:
Jag har funderat lite över detta. Jag ifrågasätter inte påståendet, men vill gärna lära mig mer. Vad är det som gör att precisionen blir bättre på en micrometer? Glapp i skänklarna (snedställning), ej raka skänklar (kontra en relativt punktformig mätyta på en micrometer), svårt att tillverka med nollan på rätt ställe eller något annat? Jag inbillar mig att det var svårt att tillverka skalor till med upplösningen 1/100 till de gamla hederliga skjutmåtten, men med de digitala bör själva tekniken som skjutmåttet använder (induktans) vara väldigt lätt att få exakt med tanke på tillverkningsprocessen. Alltså resonerar jag som så att i min applikation (koordinatbordskonverteringen) bör precisionen bli fullt tillräcklig efterssom den tar bort en del av felet som beror på skänklarna? Man mäter ju bara relativ rörelse. Felet i nollan elimineras också efterssom man nollställer skjutmåttet i första hålet om man borrar en serie. Tänker jag fel? Kom gärna med synpunkter på resonemanget. /Dersjö _________________ Jan Dersjö |
||||||||
|
Som de säger i mätrummet på jobbet så märker de vid kalibreringar ingen skillnad på digitala kina-skjutmått och de dyrare t.ex. Mitutoyo vad det gäller mätprecision, däremot verkar kvalitéts skjutmåtten leva längre.
Rekomendationen från mätteknik är som redan sagt att hålla sig till 10-delar med skjutmåttsmätning även om tekniken är stabil på 100delen. Mitt CEJ-"kina"-mått som jag har på jobbet är iofs stabilare än mitt E-bay-kina mått som kan bli lite "out of sync" ifall man är överdrivet snabb med rörelserna. Mitt E-bay-kina mått är dessutom lite klumpigare/större i plasten så det skiljer nog lite mellan kina och kina också. Men i det stora hela är även hemmaskjutmåttet bra. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||||
|
Clas ohlson specar "Mätnoggrannhet 0,03 mm. Repeternoggrannhet 0,01 mm" för sitt skjutmått art nr 40-6925
http://www.clasohlson.se/Product/Pro _________________ Johan Lekås |
||||||||
![]() |
SÄLJES
|
3406 besök totalt |