Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1791 besök totalt |
Racetown tider
Tänkte bara kolla hur min bästa tid runt Racetown i Sthlm ligger till mot övriga här på forumet 28.05 ![]() 95kg + bil _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
Re: Racetown tider
Du får nog träna... ![]() Jag tror det är 25-tider som gäller. ![]() (Jag får väl masa mig dit nångång och testa själv...) |
||||
jag tänkte köra på racetown när jag hälsar på min bror i stockholm!
![]() hur lång är banan?.. tänkte om man kunde kolla snitthastigheten. Här i linköping, ligger snittvarven på 53,7km/h (16.75 körde jag på då), medans rekordet är 16.22 (55,48km/h). Vet inte om den är snabb eller långsam jämfört med Racetown?.. jag föredrar snabbare banor iaf ![]() _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||
Det va då ingen lång bana ni hade i linköping ![]() ![]() |
||||
Linköpings inomhusbana: ![]() _________________ M. Ryhänen |
||||
Racetown 500m
http://www.racetown.se/720.htm Får nog ta och träna lite mer, 20 varv ger nog inte det optimala. ![]() Lite träning på att lägga in bilder ger ju resultat. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
När jag kör på sviestad, så kör vi den 1010meter långa banan på runt 58sek, vilket är nästan 63km/h i snitt. Då är det en mängd uppförsbackar, (o nedförs =)
och det är oxå med 270cc 9.5hk gokarts..så det kan nog stämma med 72km/h om banan är slät, o de har ngt klister (trackbite) på banan eller liknande (fusk iofs ![]() _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||
Du kommer nog också fundera över hur man kan åka på 72km/t på den banan när du ser den ![]() |
||||
Järfällabanan kör jag på ca 40 s med min S2000 och den banan är 825 m lång, vilket ger ett snitt på 74 km/h, så inte tusan är RaceTown 500 m. Däremot håller man fullt en relativt stor del av banan så genomsnittsfarten är relativt god. Någon påstod att kartarna toppade 70, men det tvivlar jag på, snarare 60 km/h kanske. Ca 50 km/h i snitt skulle jag kunna gissa på och alltså 350-400 m banlängd.
Igår var det förresten ifrån RaceTown i programmet Richter, nån som såg det? Killarna som blev ifrånkörda av den kvinnliga landslagskollegan(Aprilia Hägglöf) skyllde förstås på den högre vikten. ![]() Nu spelar ju vikten normalt en väldigt stor roll i gokart, men inte just på RaceTown, till en viss gräns förstås. Lasse Forsman, eller vem som nu gjort banan, har verkligen lyckats i det avseendet. ![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Läge att montera ett PI-system lite snabbt på hyrkarten för att få fram banans längd i raceline och ta ut cornerspeed etc etc.
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
Snyft
![]() ![]() Ska få en förklaring senare men nu va det nej på en "need to know basis" dvs ingen förklaring, genast börjar den spekulativa delen av järnan att arbeta och ställa sej frågor som varför???? _________________ Andreas Zolnir |
||||
Jaha, någon måste ju ha ritningar på lokalen eller så får man mäta på utsidan för att få fram någon längd att multiplicera med 2.
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1791 besök totalt |