Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1611 besök totalt |
_________________ Magnus Ekman |
||||||
![]() Det där gick undan!! Fotarbetet var kul att se på! Heel/toe var mycket givande att se praktiseras på ett sådant föredömligt sätt.. ![]() Men jag ställer mig frågan varför man svänger in och bara ställer bilen där, motorn stängs av och allt bara lämnas. ![]() Jag har blivit lärd att kyla av allt (bromsar, däck, motor osv) noga innan bilen lämnas parkerad. Speciellt med turbomaskin.. ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||||
det är en vanlig NSX-R men det är en japansk förare.. ingen tysk..
![]() ( http://www.bestmotoringvideo.com/reviewers_01.html ) så det är inga 945 hästar i den.... ( f*n vet vem som mixtrat me videon..) de räcker me 280 och en riktig förare,,, ![]() för mer info om NSX-R kolla här... http://world.honda.com/NSX/ ![]() _________________ MackeMaehlum |
||||||
Mmm dra åt handbromsen med glödande bakskivor är nog bra det med ![]() ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||||
Vad tjänar han på det med Rwd? han gör ju det vid nerväxlingar?!
E det turbo på R:en? |
||||||
DjHypnoz:
Finns en tråd om ämnet Heel/toe, se https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Fler trådar om pedalhantering, se https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Johan Sjölinder |
||||||
För att inte bakhjulen ska låsa sig och att få en mjukare ned växling samt spara på både växellåda och koppling. Men framförallt att det ska bli mjukt så man inte får några onödigt sladdar in i kurorna. Nej det är inte turbo!!! _________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||||
Jag tycker att det låter som att motorn fortfarande är igång när han kliver ur den, men det kanske bara är jag. För övrigt så var det där bestmotoringgänget att dömma av föraren, helt omistagligt ![]() Men att ställa bilen där den lutar och man är tvungen att dra åt handbromsen på glödande skivor... ![]() |
||||||
o ja.. väldigt det där var ju även Bestmotorings egna Veteran som körde!! Han är iskall! Snyggt kört det dära! Får iaf alla andra små hemfilmer som jag sett köra på den mystiska ringen att vara som helt bortblåsta! Sicket tempo! ![]() Glödande skivor på en type R efter 8 min... hmmm det är jag lite tvivelaktig på speciellt efter den sista rakan.. det som inte blir kallt i närmare 290 blås blir nog aldrig kallt! ![]() _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||||
Glödande skivor tas med en nypa salt, man har iaf värmt dom ganska bra innan rakan och bromsen efter sista rakan värmer dom rätt duktigt säkert, sen i in i depå utan avkylning o stänger av med handbroms i. Det är inte smart iaf, det var påängen ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||||
1991 körde BM en original NA1 (3.0 l V6:a på 274 hk, ~255 på hjulen, 5 växlar) på 8.16 NA1 Type-R kördes på 8.03 när den kom. NA2 Type-R (3.2 l, 6 växlar, massa coola grejer) kördes på 7.56 dock saknas 200-300 meter av fulla varvet men tydligen är det kutym att köra det varvet när tidningar och tillverkare testar. Tydligen finns det en uppsjö av olika sätt men detta varv verkar vedertaget. Moddad NA1 (R-däck, I/H/E, stor spoiler) kör precis under 8 min. Att de parkerar direkt efter avklarat varv ursäktas med att bromsar etc. hinner kylas av tillräckligt på långa rakan. _________________ /Klas Pihl |
||||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1611 besök totalt |