Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Honda NSX-R på ringen, 7m56s
1611 besök totalt
Magnus Ekman
Sthlm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 67


Trådstartare

_________________
Magnus Ekman
Citera
Atariman
Stockholm / London
Här sen Apr 2003
Inlägg: 719



945hk?? Vad har de gjort med motorn/bilen isf?

En normal NSX-R ligger ju på 280hk och gör enligt "officiella" siffror Ringen på 8.09 (vilket i sig ju är en utomordentligt bra tid). Vet du ngt mer om bilen?

_________________
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator


Det där gick undan!!

Fotarbetet var kul att se på! Heel/toe var mycket givande att se praktiseras på ett sådant föredömligt sätt.. thumbs up

Men jag ställer mig frågan varför man svänger in och bara ställer bilen där, motorn stängs av och allt bara lämnas.
Jag har blivit lärd att kyla av allt (bromsar, däck, motor osv) noga innan bilen lämnas parkerad. Speciellt med turbomaskin..

_________________
/Anton Lillsund
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4749



Försiktig nedväxling 4.23(deras klocka) in i filmen...

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1724



det är en vanlig NSX-R men det är en japansk förare.. ingen tysk..
( http://www.bestmotoringvideo.com/reviewers_01.html )

så det är inga 945 hästar i den.... ( f*n vet vem som mixtrat me videon..)

de räcker me 280 och en riktig förare,,,

för mer info om NSX-R kolla här... http://world.honda.com/NSX/

_________________
MackeMaehlum
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1411



Anton Lillsund skrev:

Det där gick undan!!

Fotarbetet var kul att se på! Heel/toe var mycket givande att se praktiseras på ett sådant föredömligt sätt.. thumbs up

Men jag ställer mig frågan varför man svänger in och bara ställer bilen där, motorn stängs av och allt bara lämnas.
Jag har blivit lärd att kyla av allt (bromsar, däck, motor osv) noga innan bilen lämnas parkerad. Speciellt med turbomaskin..



Mmm dra åt handbromsen med glödande bakskivor är nog bra det med Dom har säkert lånat maskinen...

_________________
//Kenth Wiklund

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
DjHypnoz
Falköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 102



Anton Lillsund skrev:


Fotarbetet var kul att se på! Heel/toe var mycket givande att se praktiseras på ett sådant föredömligt sätt.. thumbs up




Vad tjänar han på det med Rwd? han gör ju det vid nerväxlingar?!



Anton Lillsund skrev:

Speciellt med turbomaskin..

E det turbo på R:en?

_________________
Svante Gustavsson - Medlem Nr.62 @ 200sx OGS
http://200sx.kicks-ass.net/djhypnoz
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8366

Hjälpmoderator

DjHypnoz:
Finns en tråd om ämnet Heel/toe, se
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=7033

Fler trådar om pedalhantering, se
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5792
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5733

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1724



DjHypnoz skrev:

Vad tjänar han på det med Rwd? han gör ju det vid nerväxlingar?!


hålla varvtalet uppe ??


DjHypnoz skrev:

E det turbo på R:en?


Nipps..

_________________
MackeMaehlum
Citera
Niklas Lilja
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 297



DjHypnoz skrev:
Anton Lillsund skrev:


Fotarbetet var kul att se på! Heel/toe var mycket givande att se praktiseras på ett sådant föredömligt sätt.. thumbs up




Vad tjänar han på det med Rwd? han gör ju det vid nerväxlingar?!


Anton Lillsund skrev:

Speciellt med turbomaskin..

E det turbo på R:en?


För att inte bakhjulen ska låsa sig och att få en mjukare ned växling samt spara på både växellåda och koppling. Men framförallt att det ska bli mjukt så man inte får några onödigt sladdar in i kurorna.

Nej det är inte turbo!!!

_________________
Fun Is Not A Straight Line!!!

LMP Engineering AB
www.lmp-engineering.se

MVH / Niklas Lilja
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Av effektsiffran som angavs så antog jag att det var en turbomaskin..

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



280 hk... V6a NA

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Anton Lillsund skrev:

Det där gick undan!!

Fotarbetet var kul att se på! Heel/toe var mycket givande att se praktiseras på ett sådant föredömligt sätt.. thumbs up

Men jag ställer mig frågan varför man svänger in och bara ställer bilen där, motorn stängs av och allt bara lämnas.
Jag har blivit lärd att kyla av allt (bromsar, däck, motor osv) noga innan bilen lämnas parkerad. Speciellt med turbomaskin..

Jag tycker att det låter som att motorn fortfarande är igång när han kliver ur den, men det kanske bara är jag.
För övrigt så var det där bestmotoringgänget att dömma av föraren, helt omistagligt
Men att ställa bilen där den lutar och man är tvungen att dra åt handbromsen på glödande skivor...
Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003
Inlägg: 806



Andrew Petrykowski skrev:
Anton Lillsund skrev:

Det där gick undan!!

Fotarbetet var kul att se på! Heel/toe var mycket givande att se praktiseras på ett sådant föredömligt sätt.. thumbs up

Men jag ställer mig frågan varför man svänger in och bara ställer bilen där, motorn stängs av och allt bara lämnas.
Jag har blivit lärd att kyla av allt (bromsar, däck, motor osv) noga innan bilen lämnas parkerad. Speciellt med turbomaskin..

Jag tycker att det låter som att motorn fortfarande är igång när han kliver ur den, men det kanske bara är jag.
För övrigt så var det där bestmotoringgänget att dömma av föraren, helt omistagligt
Men att ställa bilen där den lutar och man är tvungen att dra åt handbromsen på glödande skivor...


o ja.. väldigt det där var ju även Bestmotorings egna Veteran som körde!! Han är iskall! Snyggt kört det dära! Får iaf alla andra små hemfilmer som jag sett köra på den mystiska ringen att vara som helt bortblåsta! Sicket tempo!
Glödande skivor på en type R efter 8 min... hmmm det är jag lite tvivelaktig på speciellt efter den sista rakan.. det som inte blir kallt i närmare 290 blås blir nog aldrig kallt!

_________________
Johan
- Prospekterar Cayman
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1411



TheProphet skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
Anton Lillsund skrev:

Det där gick undan!!

Fotarbetet var kul att se på! Heel/toe var mycket givande att se praktiseras på ett sådant föredömligt sätt.. thumbs up

Men jag ställer mig frågan varför man svänger in och bara ställer bilen där, motorn stängs av och allt bara lämnas.
Jag har blivit lärd att kyla av allt (bromsar, däck, motor osv) noga innan bilen lämnas parkerad. Speciellt med turbomaskin..

Jag tycker att det låter som att motorn fortfarande är igång när han kliver ur den, men det kanske bara är jag.
För övrigt så var det där bestmotoringgänget att dömma av föraren, helt omistagligt
Men att ställa bilen där den lutar och man är tvungen att dra åt handbromsen på glödande skivor...


o ja.. väldigt det där var ju även Bestmotorings egna Veteran som körde!! Han är iskall! Snyggt kört det dära! Får iaf alla andra små hemfilmer som jag sett köra på den mystiska ringen att vara som helt bortblåsta! Sicket tempo!
Glödande skivor på en type R efter 8 min... hmmm det är jag lite tvivelaktig på speciellt efter den sista rakan.. det som inte blir kallt i närmare 290 blås blir nog aldrig kallt!


Glödande skivor tas med en nypa salt, man har iaf värmt dom ganska bra innan rakan och bromsen efter sista rakan värmer dom rätt duktigt säkert, sen i in i depå utan avkylning o stänger av med handbroms i. Det är inte smart iaf, det var påängen

_________________
//Kenth Wiklund

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Klas NSX
Yngsjö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 454



Atariman skrev:
945hk?? :eek2: :eek2: :eek2: :eek2: Vad har de gjort med motorn/bilen isf?

En normal NSX-R ligger ju på 280hk och gör enligt "officiella" siffror Ringen på 8.09 (vilket i sig ju är en utomordentligt bra tid). Vet du ngt mer om bilen?


1991 körde BM en original NA1 (3.0 l V6:a på 274 hk, ~255 på hjulen, 5 växlar) på 8.16
NA1 Type-R kördes på 8.03 när den kom.
NA2 Type-R (3.2 l, 6 växlar, massa coola grejer) kördes på 7.56 dock saknas 200-300 meter av fulla varvet men tydligen är det kutym att köra det varvet när tidningar och tillverkare testar. Tydligen finns det en uppsjö av olika sätt men detta varv verkar vedertaget.

Moddad NA1 (R-däck, I/H/E, stor spoiler) kör precis under 8 min.

Att de parkerar direkt efter avklarat varv ursäktas med att bromsar etc. hinner kylas av tillräckligt på långa rakan.

_________________
/Klas Pihl
Citera
Tim
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 569



Jag ser då aldrig att han vrider av tändningen plus att jag tyck höra ett brummande i bakgrunden när han kliver ur...

Han körde mycket fint.. önskar man var lika bra som han

_________________
Tim Kjellsson
Uppsala
Citera
Bilder o videos
Honda NSX-R på ringen, 7m56s
1611 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande