Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3333 besök totalt |
Det är inte riktigt så enkelt som att det finns regler, och om man följer dom så kan man bygga bana eller sätta igång å åka på befintlig bana (flygfält). Det räcker att nån i närheten tycker sig höra något, och sen blir det förhalning. Ändlösa diskussioner och utredningar. Ursäkta att jag låter negativ, men jag har svårt att se så mycket ljus i banmörkret. Hoppas jag har fel. Göran Malmberg. _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||||
Jo......två stycken ......i juli.... ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Jag tycker dom kunde bygga om tullinges F18 till en rejsbana (så hufvudstaden har en). Men det är klart, dom lägger ned hela F18 med halkbana och hela ståhejjet bara för att grannarna tycker att det låter för mycket. Då börjar man juh undra vad dom förb*nnade *****huvudenna tänkte med när dom flyttade in som granne med en militär flyganläggning??? Förväntade de sig seriöst lugn och ro? Det är juh så man blir så in i h***te f*rb*n*d... ![]() ![]() ![]() |
||||
Har vi så himla ont om motorbanor igentligen? Räknat per capita eller så? Jmf t.ex med england och tyskland.
Utöver dom riktiga banorna så har vi oxo en del flygfält som är trevliga, F5 Ljungbyhed, någon som jag glömt namnet på i södermanland (?) etc etc. Som oxo skrevs så har vi ju en rykande färsk bana, Gotland Ring. Dessutom har ju banor nära Stockholm projekterats, heter den viking? Jag har väl tur, har 4 banor inom 90 min traileravstånd ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
Jo, att placera en ny bana ute på en ö är ju ett sätt att göra det svårtillgängligt. Nära Stockholm.. Jovisst, närmre än de 20 mil det är till Linköping, men Enköping ligger ju en bit bort det också. Tills det finns en ersättare tycker jag att det är en skam att de stänger Tullinge. De som bor vid Bromma och Arlanda klagar också på att det låter... de som köper hus vid flygplatser är tydligen inte de smartaste människorna, det är billigare där av en andledning. _________________ Bo Eliasson Det är kul att köra fort. |
||||
Jag har just pratat med Karlskoga............och det var falskt alarm.
Det är kvällsträningar.........och dom stod inte med i kalendern......... ![]() Dom ska maila datum och tider till mej..........som jag ska vidarebefodra till Magnus, så det kommer in i vår kalender... ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Håller med, men jag tycker inte 20mil är så farligt. Tänk om du bodde i Norrland?
![]() ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
OT:
Jag bor ett spottavstånd från Bromma flygfält och jag VISTE att det fanns där. De som gnäller och är nyinflyttade kan fara åt he....... ![]() Min åsik, stäng flygfältet och bygg racerbana där istället ![]() _________________ Johan Sjölinder |
||||
![]() ![]() ![]() (Jag bor nog f.ö. 50 meter närmare flygplatsen än vad Johan gör) ![]() |
||||
![]() Faan vad du skräms... _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
Då är det 20 mil till närmsta polis, så jag ser inte problemet. ![]() Sen har de isbanor 4 månader om året och sen har de möjlighet att köra världens roligaste markfordon... snöskoter, så jag tycker inte ett dugg synd om dom. Har för övrigt bott i Norrland 5 år så ingen hoppar på mig för att vara en dryg 08. ![]() _________________ Bo Eliasson Det är kul att köra fort. |
||||
Tider och kostnader för tröning på Karlskoga
http://www.karlskogamotorstadion.com _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Ja den där kändes... Jag bor visserligen inte alls specieltl långt ifrån Midlandabanan som är en riktigt trevlig bana.. fick chansen att köra där i höstas! och hoppas hårt på att det kommer fler tillfällen! Men det är samma sak där.. en snubbe som Bor långt åt helvete uppe i norrland som har nått hus där nere somhan aldrig är i men klagar det gör den saten ![]() ![]() Jag hade stora planer på att börja med Racing och få köra bil då jag inte kan sysla med så mkt sporter längre! Fast då är midlanda i konkurs och närmaste bana har jag inte ens orkat tänka på! Så mitt relativt nytagna cert att ännu inte lämnats in... ![]() _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||
Man behöver inte bo i norrland för att grundtesta bilarna på gatan/landsvägen... ![]() För några år sedan...gjorde vi några provstarter med en långdragster, på gatan utanför firman. Det är nedförsbacke den sista biten.......och sedan en 90 gradersböj. På utsidan i böjen låg polisstationen. När inte bromsarna tog tillräckligt bra......blev bilen hängande, med framhjulen ute på gräsmattan, några meter utanför polisens kontor. Det som hände var........att persiennen ständes på kontoret........... ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3333 besök totalt |