| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bilbälten vid omreggning
|
1075 besök totalt |
|
Bilbälten vid omreggning
Har planer på att regga om min bil från 5 till 2 sitsig så bakbältena är väll bara att ta bort, men hur är det fram? Kommer bli race stolar med 6-punkts bälten måste jag ändå behålla orginal bältena? _________________ Johan"Femman"Stoltz |
||||
|
Grundläget är att allt som inte skall ändras vid reggningen skall vara som förr (förra omreggning eller helt original).
Vissa ändringar kan slinka med, men sannolikt inte avsaknad av fungeranade 3punkt fram. Stolarna kan du lika gärna ha kvar som originalar också (om skalstolarna inte möjliggör 100% fungerande 3punkt, och utan skav mot bur etc). Men som vanligt är det skillnad på vad som är teoretiska krav och vad du kan slinka igenom med på rätt station vid rätt tillfälle. Men Regbesiktning ska vara betydligt nogrannare än en standard kontrollbesiktning. |
||||
|
Kan inte tänka mig att det går utan tre punkts bälten. Ha om möjligt även orginalstolar vid regbesiktningen. Jag fick åka hem och byta stolar. På den vanliga besiktningen säger dom inget om andra stolar.
_________________ Claes-Olof Strand |
||||
|
Re:
Amatörbygge är lite annorlunda iofs. Helbilsgodkända har i princip bara dragkrok som enda accepterade ändring, så i det fallet är det bara att glömma omreggning för annat antal platser och köra skruvbur. |
||||
|
Re:
Vi får utgå från att infästningspunkter är oförändrade - annars är det ombyggt/amatör. _________________ T 0 N Y J 0 N S S 0 N Grace, Space and Pace. |
||||
|
Re:
|
||||
|
Re: Bilbälten vid omreggning
_________________ Rikard Niva |
||||
|
Rallybilar skall väll inte än besitias av SBP, de får ju inte köras får ju inte köras på allmänväg.
Undatag, mellan stäckor på täving typ. Hmm TRooooooOR VOC och E- bilar undantages. 2 om jag inte mass upp fittat allt så måste man ha 3-punktsbälten i allt som skall igenom SBP.
Rätta mig om jag har fel. Sen kommer det med bilar där man inte kan göra ett ski.., pga helbilsgodkännade e vad fa... det heter
_________________ Johan Sjölinder |
||||
|
Re: Bilbälten vid omreggning
Det går att söka lite på standardrallybil eftersom alla varianter har varit uppe förr. |
||||
|
Re:
Läste litet slarvigt. Jag har en reggad banmötesbil fr -88 med 6-punktsbälten. Har behållt original 3 punktsbälten i orig infästningar. _________________ T 0 N Y J 0 N S S 0 N Grace, Space and Pace. |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Bilbälten vid omreggning
|
1075 besök totalt |