Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 4999 besök totalt |
De värsta bilmodellerna genom tiderna
De värsta bilmodellerna genom tiderna (utan inbördes ordning) enligt affärstidningen Forbes. Jag har svårt att se någon banbil här direkt. Kanske Mazdan eller Fieron kommer närmast? AMC Pacer (tillverkades åren 1975-80) Chevrolet Vega (1970-74) Citroen SM (1970-72) Fiat Strada (1978-88) Ford Bronco II (1983-89) Ford Edsel (1957-59) Ford Pinto (1971-80) Honda Accord hatchback (1978) Mazda RX-2 (1971) oldsmobile Delta 88 (1979-84) Pontiac Fiero (1984) Renault Dauphine (1956-68) Sachsenring Trabant P50 (1957-62) Yugo GV (1981-91) http://www.forbes.com/lifestyle/2004/01/26/cx_dl_0126feat.html där ni bl.a. kan se bilder på de stackars utpekade bilarna. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Såvitt jag minns kördes RX-2 coupé på bana i GT-mästerskap i USA så den kvalar kanske in som banbil...
Vad skulle det vara för fel på Ford Pinto? Att det inte går att öppna dörrarna samt att den tar eld om man blir påkörd bakifrån är väl inget problem! ![]() _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
Ingen hade väl väntat sig att jag skulle svälja att AMC Pacer inte är en banbil. En del info om motsatsen finns här: http://pacer.members.easyspace.com/r
![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Väldigt rejsa-OT, men Datsun 120Y är nog en av de äckligare bilarna jag konfronterats med...
![]() |
||
Re: De värsta bilmodellerna genom tiderna
Vad är det för inkompetenta muppar > ![]() ![]() |
||
|
||
Håller med, även om motorn tydligen var lite känslig så är det en riktig raritet. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
![]() ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
om man kan leva med att den är så j-a fuul isf
![]() Jag är för ung för dom här bilarna iaf. Wv beetle är nog en j-t misslyckad bil som dom alldrig kommer att sälja slut på ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||
Hahaha, kan inte hålla med dig mer! ![]() 340 aka "Rolls Rost" måste ju otvetydigt vara en av de mest horribla bilar som någonsin skapats... _________________ ![]() |
||
Re: De värsta bilmodellerna genom tiderna
OT: Hjälp moped ligister!!!!! ![]() |
||
|
||
o en sån tog jag körkortslektioner i??? Huvva... ![]() ![]() ![]() VW Bubbla är nog den bil med läbbigast vägegenskaper, iaf den jag körde som var våldsamt överstyrd... ![]() ![]() ![]() /Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
Stog en på Företagsbilar på Sveavägen som var till salu för någon vecka sedan. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 4999 besök totalt |