| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bromskylningsslang?
|
6497 besök totalt |
|
Re:
Inga K-Rauta/Biltema priser kanske, men billigare en tidigare angivna värstingslangar iaf. http://www.abrmotorsport.se/shopen/i Mvh/ Tobbe P _________________ Tobbe Pettersson |
||||
|
Re:
Denna slang köper man, med fördel, på Biltema......tyvärr minns jag ej pris men billigt är det. Räcker gott och väl till bromskylningsslangar. Se bara till att sträcka på dom när Ni monterar då dom har en benägenhet att "hänga ner sig". |
||||
|
Till slut blev det den orangea silikonvarianten. Kollade nogrannare på installationen och det blir tight på några ställen så jag vill ha bra flexibilitet och hyffsad mekanisk tålighet.
Köpte på HydrOScand och handlar man direkt i deras affärer hamnar man under 300:-/meter så det kan rekommenderas. /Dea _________________ Andreas Olsson Porsche 944 TURBO -90 PCS #9245 |
||||
|
Kanske svårt att se, men tror ni den här slangen i det här kit:et jämförbart med den orangebruna varianten det pratas om i den här tråden?:
"Duct hose - We use Aeroduct CEET 2 layer duct hose only. This is not the less expensive traditional 1 layer hose." |
||||
|
Ännu fler dumma frågor. Hur grov slang måste man ha? Bilen är en 1000kg tung turbomatad Alfa 75 med standardstorlek på bromsar.
Gäller ju större desto bättre här? Maxstrolek, minstorlek? Dubbla små slangar pga utrymmesskäl? _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||
|
Re:
Kit:et på bilden kommer ifrån bimmerworld.com.. Millway har också en variant som kardanaxel här på forumet har gjort, dock finns det en likadan lösning som millways på turnermotorsport.com fast då i kolfiber istället för glasfiber.. Jag har inte bestämt vart jag ska köpa ifrån ännu |
||||
|
Re:
Ibland är de svarta slangarna inte silikon utan neopren. De är inte riktigt lika flexibla (marginellt) som silikonslangarna och tål inte lika hög värme. Men det finns även svarta slangar i silikon så det är svårta att veta. De brunoranga slangarna brukar alltid vara i silikon. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
|
Re:
Prima, tackar för svaret! |
||||
|
Den här kör jag på, hur bra som helst. Håller radien trotts kraftiga böjningar,
http://www.demon-tweeks.co.uk/produc Där har du också svart på vitt gällande temp beständighet neopren vs. silicone: Black: Single layer neoprene -50 +200°C. Brown: Single layer silicone -80 +310°C. |
||||
|
Re:
Dock gäller inte det alla tillverkare så bäst att kolla upp datan för den specifika slangen man köper. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Bromskylningsslang?
|
6497 besök totalt |