Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Clio RenaultSport 2002
3155 besök totalt
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare

Hej alla på rejsa,

Jag presenterar mig först lite kort i fall ni missat vem jag är. Jag är döpt till Clio RenaultSport CB1N 2.0-16, fast alla kallar mig ShoppingClion. Jag är en busig snorunge en 2002'a.
Jag skriver här för att jag är inte riktigt nöjd med min tillvaro. Jag har lite tråkigt
Det är faktiskt så att jag tröttnat lite på mitt liv i min nuvarande familj. Förut, för några år sedan fick jag jämt hänga med på alla möjliga sorters lek & bus. Nästan varje helg. Om min husse hjälpte mig på med R-sulorna på fredagkvällen så visste jag vad som var på gång. Efter ett tag kunde jag nästan alltid lista ut till vilken lekplats vi skulle dra beroende på vilka sulor som han monterade och vilka grejer han stoppade ner i bagageutrymmet.
okej, det händer ju fortfarande att vi lattjar tillsammans men inte lika ofta som jag vill. Det är det som är grejen, jag börjar tycka att det är lite väl boring, för lite action, hos familjen Falk nu för tiden. Jag älskar ju att gå upp tidigt på helgerna och busa så mycket jag orkar. Så var det alltid förut. Husse brukade väcka mig jättetidigt på lördan eller söndan åsså stack vi iväg till nå'n lekplats. Det är verkligen superkul. Kullen, Gelleråsen, Sviestad, Mittsverigebanan eller Lunda. Bäst gillar jag nästan Sviestad, inte så långt att åka på tråkiga motorvägen innan man är där. På Sviestad kan man busa lite med de större killarna. Roligast är nog när nå'n av dom där tyska självsäkra killarna, som som heter nå't som börjar på P i förnamn och 944 i efternamn mopsar upp sig och tror att dom äger. Då brukar jag smita förbi dom på innern och åka ifrån dom med flera meter genom Rondellen. Då är dom inte så kaxiga sen. Dom brukar inte ens vilja stå bredvid mig i depån när vi pustar ut lite. Jag tror dom skäms lite åsså skyller dom på att dom blir lite svettiga trötta och varma. Jag blir aldrig svettig när vi leker för jag bara kranar på lite på ECC'n. Jätteskönt.
Det mest äventyrliga jag varit med om var nog när husse och lillhusse tog mig på en lång utflykt. Vi åkte jättemycket i flera dagar. Vi åkte på vatten, jag fick köra in i båtar och parkera, lite läskigt (Sen har jag gjort det när vi var på Gotland Ring, och då var jag hur cool som helst eftersom jag redan visst hur man skulle göra). Vi åkte på stora långa broar och på en jättelång rak och bred väg med en massa bilar. Jag hade aldrig åkt så fort ute i trafiken nå'ngång förut. Jag räknade pulserna i CAN-bussen och listade ut att det måste ha gått en bra bit över 200. Så fort hade jag aldrig åkt förut. Själva höjdpunkten var en krokig backig väg där man fick stanna vid en bom innan man körde. Husse betalade för att jag skulle få busa där. Det var schysst av honom. Jag hade jättekul, lekte med en Honda Type-R där.
Jag har varit "best in Show" ibland faktiskt. En gång vann jag värstingklassen i Lazzat-slalomen. På slutet fick jag köra en avgörande repa mot en Impreza med Öhlinschassi. Jag var snabbare fast han hade fyrkrafs. Det var lite coolt. Jag brukar titta på pokalen som står i garaget när jag är där inne. Kul att dom som avlade mig i Frankrike gjorde det så ordentligt att jag kan leka och ha kul även fast Husse inte har ändrat så mycket på mig.
Jag ska vara helt ärlig. På ett sätt trivs jag skitbra hos familjen Falk. Dom tar verkligen jättebra hand om mig. Jag får ny olja och filter jätteofta och nya bromsbelägg och skivor så snart det behövs. Jag har verkligen inget att klaga på. Dom bytte min kamrem redan långt innan det kanske var nödvändigt. Nu har gubben i familjen snackat om att byta remmen igen för säkerhets skull. Egentligen är det inte dags förrns om många tusen mil, (jag är ju fortfarande bara 8000mil ung) men det är klart det skadar ju aldrig att vara försiktig. Det skulle ju såklart göra jätteont i mitt hjärta om remmen gick av bara för att dom struntat i att ta hand om mig. Dom har bytt olja i växellådan några gånger också. Och ny bromsvätska har jag fått varje år. Så det blir nog svårt att hitta nå'n som tar lika bra hand om mig. Jag får nog verkligen be husse att han hjälper mig att se till att jag får det bra om jag flyttar. Jag är faktiskt jätteglad att dom har tagit hand om mig hemma och aldrig lämnat mig till vårdcentralen Bilia. Korrekt vård i hemmet är inte så dumt. Det måste jag komma ihåg att fråga om det blir så att jag flyttar, om dom kommer att pyssla om mig själva eller lämna bort mig.
När jag flyttar ska jag försöka få med mig mina andra sulor också. Jag tycker att det är mycket roligare med R-sulor när jag leker, blir som gympadojjor liksom. Jag har flera par gympadojjor som jag nog kan mygla med mej utan att dom märker nå't tror jag. Så har jag ett par vinterskor också. Med dubbar. Dom verkar räcka hur länge som helst eftersom jag nästan aldrig får vara ute och leka på vintern. Bara nå'n enstaka gång då och då. Husse håller på och fixar med några nya gula grejer jag tror att det är vadmuskler. Det står KONI och Eibach på dom. Jag hörde att han pratade om justerbar höjd och retur och nå't om newton per millimeter. Han håller på i svarven och joxar med nå't. Det skulle var kul att prova. Måste komma ihåg att sno med mig dom om jag flyttar.
I sommar skulle jag vilja åka till Gotland igen och till Kullen. Jag har inte varit på Kullen på två år tror jag.
Ja, om du som läser det här känner att jag skulle få busa och leka lite mer hos dig, och bli ompysslad och få det lika bra som hos familjen Falk så kan du väl snacka med min husse. Det går ju ingen nöd på mig, jag behöver inte flytta meddetsamma, men jag känner att jag skulle vilja ha lite mer action i mitt liv igen framöver.
Jag har ju inte berättat riktigt allt om min bakgrund. Jag minns inte själv så mycket , men jag har hört berättas att när jag var bebis och riktigt liten så bodde jag hos en som jobbade på Volvo i Nacka. Det var mest hans fru som hade hand om mig, fast bara några månader. Sen kom jag till en kille i Midsommarkransen. Där hann jag också bara bo några månader innan jag fick komma till familjen Falk i Bromma där jag växt upp. Killen i Midsommarkransen dumpade mig för en tjänstebil. Det kommer jag faktiskt ihåg, det kändes lite surt. Mitt första riktiga prestandaminne var när min nuvarande husse provade mig för första gången. Han var så snäll. Han körde jätteförsiktigt till motorn blivit varm och så laddade han så där skönt genom rondellerna så att svansen viftade lite. Efter en stund när jag blivit genomvarm drog han till 7200 på tvåan ut på Essingeleden. Snacka om att det kittlade skönt. Det var aldrig nå'n som hade tåhälat mig och varvmatchat förut. Jag blev jätteglad när jag fick följa med honom hem.
om jag flyttar lovar jag att var snäll och sköta mig. Och om du skulle undra över nå't efter att jag flyttat in hos dig så kan du säkert prata med gubben Falk, för han har järnkoll på hur jag funkar.
Han har telefon o7o3267o1o

Jag är inte så bra på att skriva och stava så om nå't blivit fel i den här långa texten så får ni ha överseende med det. Man kan ju inte var bäst på allt.

Här är i alla fall några bilder på hur jag ser ut.

Här står jag och väntar utanför Sviestad, först i kön. Snacka om att jag är otålig. (Gubben som rår om mig står till till höger och flinar)

På Sviestad. Kul att leka lite.

Här håller husse och hans kompis Steffe på och byter olja på mig för femtioelfte gången.

Utanför Coop Forum. Gissa varför dom kallar mig ShoppingClion. Här har jag finskorna på mig - sextontummare.

Rice and shine
Citera
Turbo²

Här sen Jan 2003

oj oj mycket text, men jag hittar inget pris?
Det går inte att sammanfatta lite kort också? (mil, mods, pris osv..)

Bromma
Här sen Nov 2002

Moderator
Trådstartare
Re:

Turbo² skrev:
oj oj mycket text, men jag hittar inget pris?
Det går inte att sammanfatta lite kort också? (mil, mods, pris osv..)

Det är ju tråkigare med en vanlig annons.

En CliOSport FasII -02 nära standardskick. 8000mil.
Så få "mods" som möjligt, det är roligare att köra än att meka. Eibach pro kit fjädrar, lite extra camber fram, DS2500, batteriet i skuffen.

om du är intresserad, hör av dig till mig. thumbs up
Jag tycker av princip att man ska titta och känna på bilen innan man diskuterar priset.
om man är intresserad av en specifik bilmodell har man väl oftast kollat runt lite och har en aning om i vilket härad prisbilden ligger. Fast, det är klart, det är ju inte Sveriges vanligaste hot hatch. Just nu finns det en annan 02'a på blocket som gått lika lite. Den begär de 70' för. Kan tänka mig vår kanske är en liten aning billigare... Beror ju på vad som följer med...

Det finns ett par FasI'or på blocket också för 60' resp 65' såg jag.

Rice and shine
Citera
m_straat
Mölndal
Här sen Aug 2008

Underbar annons... javascript:emoticon('')

Du har inte lust att byta den mot en jaktlabrador?

Årsmodell 2005, tillverkad i Växjö. 0-50 går på 2.5 sekunder, den går lätt 3 mil på maxvarv utan att behöva stanna för att kyla ned bromsarna. Något tungstyrd i promenadfart, drar oftast åt höger men även åt vänster. Symptomen brukar gå över om man ökar farten. Lite känslig för variationer i bränslet, det kan ge höga lambdavärden med dålig lukt som resultat. Skattad och besiktigad, försäkringen kostar ca 2500 kr/år. Spindelleder och stötdämparinfästningar röntgades ett år efter nyinköp utan tecken på begynnande rost. Är inte strypt i avgasröret även om vi starkt överväger det för att få en mer körbar bil då andra bilar finns i närheten. GRYM raggningspotential!!

Förlåt om jag tramsat mig i din tråd, kunde inte låta bli...

Bromma
Här sen Nov 2002

Moderator
Trådstartare
Re:

m_straat skrev:
Du har inte lust att byta den mot en jaktlabrador?...

Har inte funderat på byte egentligen. Möjligen skulle byte mot någon rolig välbyggd trackdaypreppad bil kunna vara aktuellt. Eller kanske mot en bruks S/V70 eller 850 eller Mondeo i drägligt skick. thumbs up

Är nog lite i fel fas för en vovve just nu... Skulle dock kunna tänka mig att byta mot en parkbänk, en lastpall gammalt bröd och några hungriga duvor alternativt änder...

Rice and shine
Citera
m_straat
Mölndal
Här sen Aug 2008

om jag hade bytt bort Norton (ja han är döpt efter en brittisk MC-tillverkare) mot en bil så hade flickvännen fått mig att förstå innebörden av att garottera javascript:emoticon('') . Det var alltså menat som ett skämt. Dock så är jag väldigt sugen på just en sådan Clio, de är ruskigt bra. Bästa hot-hatch-köpet enligt mig. Har dock för många bilar redan...

Skaffar du en jaktlabbe kan du byta parkbänken och brödet mot en hagelbössa. Duvorna och änderna kan dock vara bra att ha...

Bromma
Här sen Nov 2002

Moderator
Trådstartare
Det visade sig att det finns lite intresse bland rejsianerna att förvärva en fin CliORS. Det är några som varit och tittat och provkört nu. Har på känn att den får ett nytt hem inom den närmaste framtiden...
Känns lite trist att skiljas från ShoppingClion.

Några dagsfärska bilder. thumbs up

Rice and shine
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002

Moderator
Trådstartare
Såld...

Rice and shine
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002

Dags för nya äventyr

Lyfter denna tråden lite, då det är dags för Shoppingclion att byta husse.

Jag har hunnit gå 128xx mil nu för tiden. Lite ålders symptom har kommit som några små bucklor från dörruppslag. Ett par repor från en elak BMW som försökte moppsa sig när jag och husse var i Nürburg och myste finns oxå.

Annars tycker jag husse har tagit hand om mig väl och gett mig många fina presenter.

Ny olja varje år och en tvätt då och då har det blivit,

Husse har även kostat på mig.
Kamrem/Spännrullar och vattenpump Mars -11
Fastchip.nl Grupp N mapp Mars -11 (box för programmering/analys medföljer)
Oljekyl Juni -11
Bromsskivor bak Juni -11
K-tech/powerflex motorfästen April -12
Bromsskivor fram April -12
Batteri April -13
Rostfritt Avgassystem 2,25" Juni -13 (ska gott och väl klara 95dB)
Xenonlampor Juni -13 (en trasig men bytte båda)
Spindelleder hö/vä Juli -13
Carbon Lorraine RC5+ fram/bak (ej monterade)

Besiktigad i Juni och skatten betald i Augusti.

Den som vill ta med mig ut på lite bus kan välja på lite olika varianter av däck:
16" Orignalfälg med Yokohama AD08 (2 ok, 2 usla)
15" OZ F1 fälg med Toyo Kuhmo v70 R-däck (NYA)
15" Alu.fälg med Toyo R1 (dåliga)
15" plåtisar med Nokkia vinterdäck

Omvårdnadsbehov:
Hö stötdämpare bak läcker lite
Kamskyddet har ett gängras, sitter med två bult ist för tre. Nytt skydd medföljer.

Vad kostar jag då, ptja ska vi utgå från ca: 45' sek inkl. 16st hjul.

EDIT: Skulle kunna ta en Honda Zoomer eller Yamaha Giggle + pengar i byte.

Mail: fredrik.nordschleife@gmail.com
Tel:0733-218650

Shoppingclion
Citera
SÄLJES
3155 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande