| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: BMW E36 GT/CAB fälgar.
|
2657 besök totalt |
|
BMW E36 GT fälgar sökes. Betalar efter skick, ska inte vara skadade mer än lacksläpp eller mindre kantstötningar. 4st.
0735367057 - PM Mvh _________________ Mathias Pelkonen |
||||||
|
Håll koll på att du köper riktiga GT fälgar om det är det du vill ha bara.
Inte sådana som du länkat bild på;) Utseende mässigt funkar det ju men dumt att betala högt för ett namn man inte inte får. _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||||||
|
Fälgar
Rätt , titta så du verkligen får originalfälgar , dessa har BMW MOTORSPORT inpräglat på framsidan. Men 99% säkerhet har även M3 cabriolet samma fälgar som GT;n . Tycks minnas det från tiden då jag var ägare till en GT . |
||||||
|
Fälgar
Rätt , titta så du verkligen får originalfälgar , dessa har BMW MOTORSPORT inpräglat på framsidan. Men 99% säkerhet har även M3 cabriolet samma fälgar som GT;n . Tycks minnas det från tiden då jag var ägare till en GT . |
||||||
|
Re:
Tack för tipset, kikade där men hittade inga?
Tack för det tipset också, har inte tänkt på det alls faktiskt.
Nej det vore dumt, vet du hur vikten på fälgarna skiljer sig mellan org och kopior? Eller vad en org väger? Mvh _________________ Mathias Pelkonen |
||||||
|
den så kallade Cabfälgen såldes oftas med 7.5" fram och 8.5"bak
http://felgenkatalog.auto-treff.com/ Fälgen finns väl som GT fälg då med motorsport tryckt på framsidan. Jag har för mig att cabfälgen är polerad och att GT fälgen INTE är polerad men det finns säkert folk som vet bättre
Fälgarna på AP verkar borta så dom såldes väl snabbt. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
|
GT fälgar...
Hej jag tänkte förtydliga hur det ligger till med original GT-fälgar respektive cab-fälgen. Båda versionerna är smidda och håller således samma mycket höga kvalitet och låg vikt ca 8.7 respektive 9.2 kilo... Om jag minns rätt! Båda versionerna är polerade med skillnaden att GT-fälgen har Bmw Motorsport texten ingraverad. Båda versionerna har 7.5" breda fram och 8.5" breda bak. Prismässigt vet jag inte om jag tycker det bör skilja i pris på fälgarna... däremot om man kör en M3-GT vill man ju inte ha något annat än originalutseende förstås. Ofta är tyvärr många av GT-fälgarna som finns till salu omlackade i silverkulör... för det är i princip omöjligt att renovera fälgarna till originalskick med polerad yta pga kostnaden. _________________ Sven Moubis |
||||||
|
Jag vet inte hur det ligger till i verkligheten men jag TROR det finns både polerad och icke polerad fälg.
Tittar man på RealOEM så ser det ut så här M Dubbeleker SMIDD (med motorsportloggan ingraverad) : http://www.realoem.com/bmw/showparts M Dubbeleker POLERAD: http://www.realoem.com/bmw/showparts Men sen när man tittar på inoficiella GT register står det smidd,polerad fälg så jag vete tusan.. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
|
Jag håller på dig Johan. GT fälgen är inte polerad.
och cab fälgen tror jag inte är smidd. De som satt på USAs motsvarighet till GT hade smidda och polerade fälgar med BMW Motorsport texten. Vilket kan förklara en del. Mina är vita så jag kan inte säga säkert
_________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||||||
|
Fälgar...
Jag kan väl tillägga att jag bara svarar efter egna erfarenheter... jag har båda modellerna av fälgarna dels original GT-fälgar polerade (på min original M3-GT) och jag har också cabfälgen polerad utan texten på. I mitt fall är båda modellerna smidda och polerade med skillnaden att GT-fälgen har texten ingraverad. Däremot ser det ut som att det går att beställa en icke polerad variant av fälgen med texten på, men till vilken bil den tillhör som original vet jag ej... men det är ju möjligt att det gick att byta ut polerad variant till lackad när man beställde sin GT från start? Eller så tillkom modellen som tillbehör senare? Men de GT-bilar med orenoverade originalfälgar jag har sett live, har samtliga haft polerad variant. Men självklart kan jag inte vara 100% säker på mina påståenden. Men något jag är 100% säker på är att jag tycker båda modellerna är skitsnygga! _________________ Sven Moubis |
||||||
|
Re: K: BMW E36 GT/CAB fälgar.
Har funderingar på att sälja mina hjul, går att se dem här:https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=61909 Fina bakdäck mindre bra framdäck, funkar nån bandag till. Ett vettigt bud och jag kan överväga att sälja dem. //Tobbe _________________ _________________ Torbjörn Svensson 81 BTG BMW M8 COMPETITION -21 FORD RANGER WILD TRACK -18 TRAFIC -17 Och alltid nån/några gamla Volvos. |
||||||
|
Dessa verkar ha kommit ut igen? --> http://www.autopower.se/powerborsen/
_________________ Robin Elmgren BMW M3 E36 -97 BMW 540 E39 -98 BMW 535d E61 -10 |
||||||
![]() |
SÄLJES
|
2657 besök totalt |