Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: BMW E36 GT/CAB fälgar.
2657 besök totalt
pelko
Göteborg
Här sen Mar 2007

Trådstartare

BMW E36 GT fälgar sökes. Betalar efter skick, ska inte vara skadade mer än lacksläpp eller mindre kantstötningar.

4st.

0735367057 - PM

Mvh

Der drüben
Här sen Dec 2002

Inte billigt men skall vara toppskick, ligger en uppsättning av dessa på autopower så du vet.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
ILiveToRide
Skogen, utanför Grängesberg.
Här sen Dec 2003

Håll koll på att du köper riktiga GT fälgar om det är det du vill ha bara.
Inte sådana som du länkat bild på;)

Utseende mässigt funkar det ju men dumt att betala högt för ett namn man inte inte får.

Citera
eastmotorsport
Östersund
Här sen Jan 2007

Fälgar

Rätt , titta så du verkligen får originalfälgar , dessa har BMW MOTORSPORT inpräglat på framsidan. Men 99% säkerhet har även M3 cabriolet samma fälgar som GT;n . Tycks minnas det från tiden då jag var ägare till en GT .

eastmotorsport
Östersund
Här sen Jan 2007

Fälgar

Rätt , titta så du verkligen får originalfälgar , dessa har BMW MOTORSPORT inpräglat på framsidan. Men 99% säkerhet har även M3 cabriolet samma fälgar som GT;n . Tycks minnas det från tiden då jag var ägare till en GT .

pelko
Göteborg
Här sen Mar 2007

Trådstartare
Re:

Johan Sjöström skrev:
Inte billigt men skall vara toppskick, ligger en uppsättning av dessa på autopower så du vet.

Tack för tipset, kikade där men hittade inga?

eastmotorsport skrev:

Tack för det tipset också, har inte tänkt på det alls faktiskt.

ILiveTORide skrev:
Håll koll på att du köper riktiga GT fälgar om det är det du vill ha bara.
Inte sådana som du länkat bild på;)

Utseende mässigt funkar det ju men dumt att betala högt för ett namn man inte inte får.

Nej det vore dumt, vet du hur vikten på fälgarna skiljer sig mellan org och kopior? Eller vad en org väger?

Mvh

Der drüben
Här sen Dec 2002

den så kallade Cabfälgen såldes oftas med 7.5" fram och 8.5"bak

http://felgenkatalog.auto-treff.com/240.htm

Fälgen finns väl som GT fälg då med motorsport tryckt på framsidan.
Jag har för mig att cabfälgen är polerad och att GT fälgen INTE är polerad men
det finns säkert folk som vet bättre

Fälgarna på AP verkar borta så dom såldes väl snabbt.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
pelko
Göteborg
Här sen Mar 2007

Trådstartare
Aha! Tack för mkt bra info.

Trodde de utan text va rena kopior men så är ju inte fallet.

Då ändrar jag rubriken, söker CAB eller GT fälgar

Mvh

Katrineholm
Här sen Jul 2009

GT fälgar...

Hej

jag tänkte förtydliga hur det ligger till med original GT-fälgar respektive cab-fälgen.

Båda versionerna är smidda och håller således samma mycket höga kvalitet och låg vikt ca 8.7 respektive 9.2 kilo... Om jag minns rätt! Båda versionerna är polerade med skillnaden att GT-fälgen har Bmw Motorsport texten ingraverad. Båda versionerna har 7.5" breda fram och 8.5" breda bak.

Prismässigt vet jag inte om jag tycker det bör skilja i pris på fälgarna... däremot om man kör en M3-GT vill man ju inte ha något annat än originalutseende förstås. Ofta är tyvärr många av GT-fälgarna som finns till salu omlackade i silverkulör... för det är i princip omöjligt att renovera fälgarna till originalskick med polerad yta pga kostnaden.

Der drüben
Här sen Dec 2002

Jag vet inte hur det ligger till i verkligheten men jag TROR det finns både polerad och icke polerad fälg.

Tittar man på RealOEM så ser det ut så här

M Dubbeleker SMIDD (med motorsportloggan ingraverad) : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BK91&mospid=47423&am . . . .

M Dubbeleker POLERAD: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BK91&mospid=47423&am . . . .

Men sen när man tittar på inoficiella GT register står det smidd,polerad fälg så jag vete tusan..

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
ILiveToRide
Skogen, utanför Grängesberg.
Här sen Dec 2003

Jag håller på dig Johan. GT fälgen är inte polerad.
och cab fälgen tror jag inte är smidd.

De som satt på USAs motsvarighet till GT hade smidda och polerade fälgar med BMW Motorsport texten. Vilket kan förklara en del.

Mina är vita så jag kan inte säga säkert

Citera
moubis
Katrineholm
Här sen Jul 2009

Fälgar...

Jag kan väl tillägga att jag bara svarar efter egna erfarenheter... jag har båda modellerna av fälgarna dels original GT-fälgar polerade (på min original M3-GT) och jag har också cabfälgen polerad utan texten på.

I mitt fall är båda modellerna smidda och polerade med skillnaden att GT-fälgen har texten ingraverad.

Däremot ser det ut som att det går att beställa en icke polerad variant av fälgen med texten på, men till vilken bil den tillhör som original vet jag ej... men det är ju möjligt att det gick att byta ut polerad variant till lackad när man beställde sin GT från start? Eller så tillkom modellen som tillbehör senare?

Men de GT-bilar med orenoverade originalfälgar jag har sett live, har samtliga haft polerad variant. Men självklart kan jag inte vara 100% säker på mina påståenden.

Men något jag är 100% säker på är att jag tycker båda modellerna är skitsnygga!

Vid Vätterns södra spets
Här sen Aug 2008

Re: K: BMW E36 GT/CAB fälgar.

pelko skrev:
BMW E36 GT fälgar sökes. Betalar efter skick, ska inte vara skadade mer än lacksläpp eller mindre kantstötningar.

4st.

0735367057 - PM

Mvh

Har funderingar på att sälja mina hjul, går att se dem här:https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=61909
Fina bakdäck mindre bra framdäck, funkar nån bandag till. Ett vettigt bud och jag kan överväga att sälja dem.

//Tobbe

Torbjörn Svensson
81 BTG

BMW M8 COMPETITION -21
FORD RANGER WILD TRACK -18
TRAFIC -17
Och alltid nån/några gamla Volvos.
Citera
Loggan
Växjö
Här sen Aug 2005

Dessa verkar ha kommit ut igen? --> http://www.autopower.se/powerborsen/annons.asp?id=282990

BMW M3 E36 -97
BMW 540 E39 -98
BMW 535d E61 -10
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

jepp det var dom jag menade, men det är väl inget fynd precis till dom pengarna. Sjukt läcker fälg enligt mig iallafall.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
SÄLJES
2657 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande