| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Kevlarslang för-/nackdelar
|
1459 besök totalt |
|
Som topic, vad finns det för för- och nackdelar med kevlarslang? Har chansen att köpa kevlarslang med -AN anslutningar till bra pris men vet inte om man ska slå till. Slangarna kommer från en WRC bil. _________________ David Holmgren saab 900 supertouring |
|
Jag använder sådan slang. Dom samlar på sig en del smuts men det gör en stålomspunnen med. Man får vara noga med nötningsskydd också men det ska man vara med stålomspunnen med fast då är det tvärtom att slangen nöter hål på omgivningen.
Däremot är dom mycket lättare och en fröjd att arbeta med och blir inte samma igelkottar som en stålomspunnen. Dock blir det lätt veck på den pga kevlarstrumpan inte är så styv men då finns det speciella fjädrar man kan sätta i slangen för att förebygga veck. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
|
Det där ser ut som dom jag har ett par av från Nascar...
Det är top of the line vanlig stålomspunnen gummislang med an- kopplingar är biltema i jämförelse.... Dom är troligen veckade som en damsugarslang invändigt det är vanligt iallafall på dom större dom mindre kan vara lite annorlunda... Icore skulle jag tro fabrikatet är på dom på bilden..... Dom är tråkiga att ändra längd på bara man får svarva en ny hylsa jag har aldrig sett några och sen pressa om dom men dte går om man är försiktig med vinkelslipen när man tar bort den gamla hylsan..... Men tackvare bekymmret med längderna så får man ju tänka lite innan man köper så ma ninte behöver göra om en massa..... Tror väl bara att det är kevlar utvändigt men det finns olika modeller på alla slangar till förbannelse men då är dte ptfe invändigt dom bör alltså inte andas något direkt..... _________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
|
Tackar för svaret Diket!
Jo de verkar ju som sagt pressade på slangen så att byta längd är ju lite komplicerat. Men då jag fick dem ruskigt billigt är det ett mindre problem i sammanhanget. De på bilderna är -AN10. Enligt säljaren har de som sagt suttit på en WRC-bil. _________________ David Holmgren saab 900 supertouring |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1459 besök totalt |