Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 3,6S/M -72
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
1 besök senaste veckan (23347 totalt)
E3-otto
Norrahammar
Här sen Aug 2005
Inlägg: 403



Re:

Krille_hlm skrev:
Nu är E28/E24 bakvagnen på plats med en 3,45 utväxling i klumpen.

originalbakvagnen nerplockad, E28/E24 bakvagnen bredvid



E28/E24 bakvagnen tvättad



E28/E24 bakvagnen på plats i bilen



Avgassystemet på



och slutligen en bild till Johan på den krängaren som jag tänkte sätta baktill



Vad var det som rasade på din gamla e3 bakvagn?

Att kardanen är paj kan man ju se, med vred du ihjäl den eller gickden för att diffen rasade?
Hade du kört av drivaxlar oxå?

/otto

_________________
Magnus Ottosson

Peoples Choice BOS 2015
Masterstarter 2011 2012 2:a
Kulbil: BMW 2800 -71
Kulbil glidare: 735ia -84
Bruksbil: BMW 323ti -00
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487


Trådstartare
Det var diffen som gav upp, det var dock ingen diffbroms i E3 klumpen.
Kardanen höll den gången då E3 diffen gav upp första gången.
Sen gick kardanen av en gång nattetid på E4-an på väg hem från cruisingen i helsingborg i samband med vallåkra, det var ganska spännande för hon som satt i baksätet.
Drivaxlar har jag bara kört av på mercor.

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
bmw_POWER
Åland/Gävle
Här sen Jul 2009
Inlägg: 234



läste genom helatråden nu.. Och såg att det stod att S38-motorn inte är "bult-on" på E3.. men hur stora modifieringar behövs det för att få en S38 i en E3? Hur passar tråg, motorfäste, grenrör, insug, mm?

Riktig grymm bil annars=) Kanske dax att ta och uppdatera lite va

_________________
Farbod Chehrehvani
BMW 635CSi (M106) E24
BMW 3.0Si E3
BMW M5E34
Projekttråd:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58157&postdays=0&postorder=asc&start=0
Citera
E3-otto
Norrahammar
Här sen Aug 2005
Inlägg: 403



Re:

bmw_power skrev:
läste genom helatråden nu.. Och såg att det stod att S38-motorn inte är "bult-on" på E3.. men hur stora modifieringar behövs det för att få en S38 i en E3? Hur passar tråg, motorfäste, grenrör, insug, mm?

Riktig grymm bil annars=) Kanske dax att ta och uppdatera lite va


Plockar du ihop rätt prylar är det i princip bara motorfästerna som eventuellt behöver moddas, 3,8 blocket har iaf andra fästpunkter. så är det nog tajt mot "torped/friskluftsplåten", passar mot låda, resten är smidigt.

M88grenrör
M88termostathus och vattenrör
så är det lungt där med.



du har ju nytt grenrör nu, använd m30n nu

Krille: hur går det med bilen?


/otto

_________________
Magnus Ottosson

Peoples Choice BOS 2015
Masterstarter 2011 2012 2:a
Kulbil: BMW 2800 -71
Kulbil glidare: 735ia -84
Bruksbil: BMW 323ti -00
Citera
bmw_POWER
Åland/Gävle
Här sen Jul 2009
Inlägg: 234



Re:

E3-otto skrev:


Plockar du ihop rätt prylar är det i princip bara motorfästerna som eventuellt behöver moddas, 3,8 blocket har iaf andra fästpunkter. så är det nog tajt mot "torped/friskluftsplåten", passar mot låda, resten är smidigt.

M88grenrör
M88termostathus och vattenrör
så är det lungt där med.



du har ju nytt grenrör nu, använd m30n nu

Krille: hur går det med bilen?


/otto


Magnus: okej.. är B36an jag funderar på mest men borde endå vara något liknande som B38-blocket.
M88 grejer är väl inte så jätte lätta att få tag på?
Vart och blästrade grenröret(ger väl 20-30whp?) och ska jag byta det ikv och besiktiga bilen imorn..sen ut o gasa

/Farre

_________________
Farbod Chehrehvani
BMW 635CSi (M106) E24
BMW 3.0Si E3
BMW M5E34
Projekttråd:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58157&postdays=0&postorder=asc&start=0
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 3,6S/M -72
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
1 besök senaste veckan (23347 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande