Äntligen vår!
Nu är äntligen den långa vintern över

Har knappt tittat in i garaget under hela vinterna, trodde att jag skulle göra så mycket på bilen och köpa delar som skulle monteras men så blev det icke

Det finns en del på önskelistan som hade varit fint att få dit men nu får jag nöja mig med att starta upp henne och se över det vanliga i stället. Man måste ju hinna med att montera baksäte, bälten m.m innan besiktingen och sen byta lite oljor innan Mantorp. Att starta upp var just det som gick mindre bra, ett bakdäck helt utan luft, ett urladdat batteri var ingen bra start. Lite dåligt samvete får man väl ändå för att man inte har haft tid att titta till bilen under vintern. Fyllde på luft och lät batteriet ladda under natten. Sedan skulle man starta upp och få höra det härliga ljudet

trodde jag. Men det verkade som att batteriet inte ville ta laddning (helt död).. fram med startkablar och försökte starta upp och men det hjälpte inte heller! jag fick ström så att alla instrument lyser men när jag vrider på nyckeln så vill inte startmotorn komma igång, det låter som att den inte får tillräckligt med ström eller kan det vara så att det är något annat? Immobilizer som slår in

Nu blir det väl att köpa ett nytt batteri först och testa.
Det jag gjorde innan bilen åkte in i garaget för vintern var att montera X-brace innan sista BMW träffen på Gelleråsen. Verkade funka bra men svårt att säga hur mycket det det påverkar ännu.
Sökandet efter ett M3 grenrör gav resultat häromdagen då jag fick ett sms från en kille som hade sätt en gammal sökes annons på Autopower

Nu hoppas jag att det inte är allt för mycket arbete att montera dit den, men jag tar gärna emot lite tips från någon som har gjort det redan

Undrar också om man behöver göra något annat när man byter som påverkar detta. Grenröret är från en M3 3.2 -97.
Hoppas att det inte är för mycket jobb så att jag hinner fixa det innan Mantorp.
Nu skall ett nytt batteri inhandlas så att man får starta upp åtminstående!
Just det! Under vintern har racelusten stillats med bilbygge till Krut-Cupen och 1 tävling har avverkats!. Bilen som fick förtroendet är en Saab 900i från -98. Skötte sig fintfint och det var kul som bara den, kan verkligen rekommenderas under vinterhalvåret
En bild på Team Good Beer bilen bjuder jag på även fast det inte är en BMW