Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Ljudisolering av bron i Breidscheid.
<<   1, 2
5902 besök totalt
Mats E
Stockholm
Här sen Apr 2009

Re:

Turbo² skrev:
Det känns som att sikten in igenom kurvan är helt borta nu, dvs om någon snurrat precis mitt på bron ser man inte det förens man gör turn in..

Så ser det ut på bilderna men de som redan kört kan ju bekräfta eller dementera detta.

Definitivt skymd sikt och därmed farligare om olyckan skulle vara framme thumbs down

David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004

Re:

Mats E skrev:
Turbo² skrev:
Det känns som att sikten in igenom kurvan är helt borta nu, dvs om någon snurrat precis mitt på bron ser man inte det förens man gör turn in..

Så ser det ut på bilderna men de som redan kört kan ju bekräfta eller dementera detta.

Definitivt skymd sikt och därmed farligare om olyckan skulle vara framme thumbs down

Med det är ju bara skyltat 50 där så man hinner stanna....

BTG 7,16.9 TD

Citera
lo918

Här sen Feb 2007

Namndispens
Namndispens

Körde några varv förra veckan.
Personligen upplevde jag det som att kurvan är ganska skymd när man kommer nerför backen.
Nu kör inte jag så fort så det funkar, men för de som håller högre tempo kan jag tänka mig att det är värre.
VLN uppvärmningen var det en Porsche som snurrade vid bron.
Efterföljande bilar kan inte ha sett den bilen i tid
ok det flaggades gult men ändå
och snyggt är planket inte

Ringen sugen
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Det borde ju ha funnits transparent material för att få lite framförhållning i körningen, men det kanske är så att dom vill få ner farten lite. Massor av folk jagar tider och då blir detta ett moment befarar jag. Året får väl utvisa hur det blir i verkligheten.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003

På vilken annan bana som helst i världen hade det inte varit acceptabelt, men på ringen är det ok, det ökar bara spänningen

Att använda påfarten i BR när ingen hinner se 50 skyltarna var ganska spännande. Bilarna dyker upp i bra fart bakom planket så det gäller att man vet var gasen sitter...

Kör BMW
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Syns ganska bra i den här filmen. Lite stör det väl men det är ju ingen hårnål direkt.

http://www.youtube.com/watch?v=67pgz-DvosM

Vid 7:00 typ.

BMW 330i -05
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003

Namndispens
Namndispens

MaZ skrev:
Syns ganska bra i den här filmen. Lite stör det väl men det är ju ingen hårnål direkt.

Vet inte hur ni gör men när jag kommer i full sula nerför backen efter Wehrseifen så brukar jag snegla ner mot bron för att se att det är fritt. Det kan man inte göra nu...
Planket döljer hela bron och man ser, som Daniel påpekar, inte påfarten.

Planket har i onödan skapat ännu en dold kurva eftersom det inte är transparent!

På tävling är det nog ok eftersom då har man flaggvakter, det har man inte på turistkörningen.

Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005

Re:

LUX skrev:
MaZ skrev:

Vet inte hur ni gör men när jag kommer i full sula nerför backen efter Wehrseifen så brukar jag snegla ner mot bron för att se att det är fritt. Det kan man inte göra nu...
Planket döljer hela bron och man ser, som Daniel påpekar, inte påfarten.

Planket har i onödan skapat ännu en dold kurva eftersom det inte är transparent!

På tävling är det nog ok eftersom då har man flaggvakter, det har man inte på turistkörningen.

Körde lite GTR evo inatt och det är klart att planket stör eftersom man inte ser alls över bron längre.

Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Man ser inte genom bron på Kinnekulle heller men ingen verkar bry sig speciellt om det?

Edit: Roligt att ingen ens kommenterat det ang. den här filmen.

@ 2:50

http://www.youtube.com/watch?v=FJj8atDGBzk

Men det kanske fanns annat at kika på?

BMW 330i -05
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Re:

MaZ skrev:
Edit: Roligt att ingen ens kommenterat det ang. den här filmen.

@ 2:50

http://www.youtube.com/watch?v=FJj8atDGBzk

Men det kanske fanns annat at kika på?

Det är lustigt fast jag har sett den första filmen du har lagt in här, så har jag inte reagerat på att det sitter på bron. Den filmen med Ferrarin är ju filmad den onsdag jag åkte ner, så den såg jag först när jag kom hem.
När jag kom ner och fick se det trodde jag att det var helt nybyggt för att på torsdag o fredag avslutade dom arbetet med bygget på höger sida innan avfarten.
Men när man bor på hotellet där så märker man det verkligen, för det har tagit bort mycket av det man förr såg på bron.

Nürburgring
Ljudisolering av bron i Breidscheid.
<<   1, 2
5902 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande