Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 5902 besök totalt |
Re:
Definitivt skymd sikt och därmed farligare om olyckan skulle vara framme ![]() _________________ Mats Ericsson M3 CSL (parkerad i Adenååå) |
||||
Re:
Med det är ju bara skyltat 50 där så man hinner stanna.... ![]() _________________ Mvh David Ek lu nd ![]() ![]() |
||||
Körde några varv förra veckan.
Personligen upplevde jag det som att kurvan är ganska skymd när man kommer nerför backen. Nu kör inte jag så fort så det funkar, men för de som håller högre tempo kan jag tänka mig att det är värre. VLN uppvärmningen var det en Porsche som snurrade vid bron. Efterföljande bilar kan inte ha sett den bilen i tid ok det flaggades gult men ändå och snyggt är planket inte _________________ Stefan L Ringen sugen |
||||
Det borde ju ha funnits transparent material för att få lite framförhållning i körningen, men det kanske är så att dom vill få ner farten lite. Massor av folk jagar tider och då blir detta ett moment befarar jag. Året får väl utvisa hur det blir i verkligheten.
_________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
På vilken annan bana som helst i världen hade det inte varit acceptabelt, men på ringen är det ok, det ökar bara spänningen
![]() Att använda påfarten i BR när ingen hinner se 50 skyltarna var ganska spännande. Bilarna dyker upp i bra fart bakom planket så det gäller att man vet var gasen sitter... _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||
Syns ganska bra i den här filmen. Lite stör det väl men det är ju ingen hårnål direkt.
http://www.youtube.com/watch?v=67pgz Vid 7:00 typ. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Vet inte hur ni gör men när jag kommer i full sula nerför backen efter Wehrseifen så brukar jag snegla ner mot bron för att se att det är fritt. Det kan man inte göra nu... Planket döljer hela bron och man ser, som Daniel påpekar, inte påfarten. Planket har i onödan skapat ännu en dold kurva eftersom det inte är transparent! På tävling är det nog ok eftersom då har man flaggvakter, det har man inte på turistkörningen. _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||
Re:
Körde lite GTR evo inatt och det är klart att planket stör eftersom man inte ser alls över bron längre. |
||||
Man ser inte genom bron på Kinnekulle heller men ingen verkar bry sig speciellt om det?
![]() Edit: Roligt att ingen ens kommenterat det ang. den här filmen. @ 2:50 http://www.youtube.com/watch?v=FJj8a Men det kanske fanns annat at kika på? ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Re:
Det är lustigt fast jag har sett den första filmen du har lagt in här, så har jag inte reagerat på att det sitter på bron. Den filmen med Ferrarin är ju filmad den onsdag jag åkte ner, så den såg jag först när jag kom hem. När jag kom ner och fick se det trodde jag att det var helt nybyggt för att på torsdag o fredag avslutade dom arbetet med bygget på höger sida innan avfarten. Men när man bor på hotellet där så märker man det verkligen, för det har tagit bort mycket av det man förr såg på bron. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 5902 besök totalt |