Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Intercooler som vattenkyl?
1434 besök totalt
jocke4u
Alingsås
Här sen Jun 2009

Trådstartare

Hej,

I mitt super seven bygge med SAAB turbo motor så har jag behov av (föga förvånande ) intercooler och vattenkylare. Skulle det funka bra med en intercooler även för vattenkylningen?? T.ex. dubbla http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel . . . .

Bromma
Här sen Feb 2003

Re: Intercooler som vattenkyl?

Den blir inte lika effektiv, och måste därför vara större i ytterformatet för samma kylkapacitet.
Göran

Eslöv
Här sen Apr 2006

men ja, det funkar....

Alingsås
Här sen Jun 2009

Trådstartare
Det suger lite mer cash men i sista änden kanske det är bättre att köra med detta paket.
http://www.radtec.co.uk/index.php?p0=detail&id=445&cpid=39& . . . .

Avesta
Här sen Dec 2004

Sök på kylarjonson. Dom har prisvärda helmetallkylare samt customtillverkar också.
Citera
supersonett
Grästorp mellan Flo och Flakeberg
Här sen Jun 2003

eller ett vanligt mersa 190 kyl till motorn för 300kr som jag har och något custom IC då det ändå är för xxx trångt inne i nosen

Åby
Här sen Feb 2006

jag köde med 3" IC som vattenkyl å dubbla spaal 10" fläktar i förra supran, kokade direkt å tog typ ettt halvår innan den svalna igen thumbs down

vart inge genomflöde av luften knappt genom så tjock kylare å den lagrade alldeles för mycket värme för å kunna kylas av på rakorna >

bytte till en gammal hederlig volvo 850 kylare med tillhärande fläkt å den kokade aldrig igen efter det thumbs up

jocke4u
Alingsås
Här sen Jun 2009

Trådstartare
Tackar för svaren.

Ni bekräftar vad jag kände...en IC är ju inte designad för vatten så det kändes inte rätt

En kylare från MB 190 kommer nog imorgon ...tack för tipset Tobias även om de kostade lite mer än 300 kr (625 kr med frakt) men kylet så bra ut på bilderna

1434 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande