Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (34761 totalt) |
De där hjulen må se fläskiga ut på bild, men de är än mer impossanta i verkligheten då jag gjorde ett studiebesök i bysmedjan igår.
![]() Keep up the good work! _________________ Pontus Mikaelson Kulbil: Porsche Cayman S 2006 Bruks och pendlarvagn: Peugeot 207, risig men betald... |
||||||
Fick så äntligen ytterligare ett däck, och de återstående fälgarna nu inlämnade för påkrängning.
Besökte i helgen Backamo och därtill veteranbilmarknad, och fyndade en 3 3/8" VDo-varvis för 40 lusidoler. Är nästan klar med special-special-fot för rattstången. Bilder kommer. _________________ Daniel Roth, retrofuturist. Kör: SAAB 96L 1976 - Räsertvålen Se inte så förvånad ut, flicka lilla; det är bara en SAAB... |
||||||
I väntan på sulorna så fipplade jag lite med den nya varvräknaren.
![]() Halvorstorps Smide (dvs pappsens garage) fick äran att bocka till ett plattjärn, denna monterade jag i de hål jag hade borrat till den förra feltema-varvisen. ![]() Presto! ![]() Gjorde också lite skisser på färgsättning av surfbräda.. ![]() edit: Testade att ladda upp bilderna istället. _________________ Daniel Roth, retrofuturist. Kör: SAAB 96L 1976 - Räsertvålen Se inte så förvånad ut, flicka lilla; det är bara en SAAB... |
||||||
Re:
Jodå, det gör den med lite haxx. ![]() ![]() ![]() _________________ Daniel Roth, retrofuturist. Kör: SAAB 96L 1976 - Räsertvålen Se inte så förvånad ut, flicka lilla; det är bara en SAAB... |
||||||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||
Re:
Va bra, då har rejsordningsvännerna ngt att pyssla med också. ![]() Kpt. Karlsson; Exactomundo! Monterar man en liten Eee-pc så får man ju en surfdator. _________________ Daniel Roth, retrofuturist. Kör: SAAB 96L 1976 - Räsertvålen Se inte så förvånad ut, flicka lilla; det är bara en SAAB... |
||||||
Re:
Jag testade att använda min Eee på konbanan igår men insåg att den går inte att använda ordentligt förrän ett bra fäste är byggt. Möjligen kan man köra med karborrband och sätta fast den i passagerarstolen. Idén som sådan är dock förträfflig. Den har ju en SSD och borde tåla lite hårdare fjädring. ![]() _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||||
Naqref:
Hmm... byggde ngt sådant på SAAB för ruskigt länge sen, men jag kan inte komma ihåg hur den såg ut. Den var så finurlig att den klämdes fast av sätet och satt stenhårt. Du kan inte försöka låta bli att fippla med datorn och ha den i ngn ficka eller liknande under körning? _________________ Daniel Roth, retrofuturist. Kör: SAAB 96L 1976 - Räsertvålen Se inte så förvånad ut, flicka lilla; det är bara en SAAB... |
||||||
Den kunde ju iofs sitta i ryggfickan på passagerarstolen men den blir så väldigt varm då dessutom svåråtkomlig då jag fäller den stolen maximalt för att få ner tyngdpunkten... I know, suboptimering (även om det är en av mina specialiteter
![]() _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||||
Svetsen på en av fälgarna sprack, så alla planer på banåka, slalom eller whatever ligger on hold. Tills vidare.
_________________ Daniel Roth, retrofuturist. Kör: SAAB 96L 1976 - Räsertvålen Se inte så förvånad ut, flicka lilla; det är bara en SAAB... |
||||||
Re:
Det gör du inte alls. Det är bara vad du tror! ![]() _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||||
Re:
I värsta fall får vi låna ut en Cittra (PSA) eller en Audi(VW). Hur förklarar du det för Victor Muller??? ![]() _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||||
Re:
Det var "värsta fall" som hette duga. ![]() Vet tusan inte hur man skall kunna laga fälgarna, men ändå vara monterbara... Sugen är fortfarande borttappad. Hittar den inte. _________________ Daniel Roth, retrofuturist. Kör: SAAB 96L 1976 - Räsertvålen Se inte så förvånad ut, flicka lilla; det är bara en SAAB... |
||||||
Sugen åter hittad;
- KYB ExcelG bakstötisar köpta (orkar inte krångla med AVo, de vill ha kortnummer via mail, vilket inte går bra ihop med vad jag kallar för bra handel via nätet) - SAAB 99/900 sedanbakfjädrar skaffade (användas kapade fram) - Ytterligare en fälg på breddning hos Frändefors Mekaniska -> sedan vidare på pulverlack på Fyra Ess - Tumme återstår att dras ur för att skaffa bussningar men framförallt; - Hjälm skaffad, svart metallic, från Alvars Moped i Vargön. ![]() ![]() ![]() Räsertvålen som den såg ut senaste helgen på Träffpunkt 70. _________________ Daniel Roth, retrofuturist. Kör: SAAB 96L 1976 - Räsertvålen Se inte så förvånad ut, flicka lilla; det är bara en SAAB... |
||||||
Fint. Har du börjat skruva dit fjädringsgrejorna?
En liten grej att tänka på är att originalstolarna kan bli ganska gungiga då bilen får hårdare fjädring. Ska bli kul att höra hur du tycker den är på vägen med hårdare sättning ![]() _________________ //Mikael Jardstam |
||||||
Micke:
Jag har fortfarande inte sista fälgen klar, vill gärna ha alltsammans fixat innan jag börjar riva. Som jag kanske skrivit innan så skall jag med Tux och Naqref å sladda bland porschar. Efter man mekat klart efter det så borde man få en hum om hur mkt bättre det blir. ![]() Jaja, det går trögt nu, vill få färdigt! _________________ Daniel Roth, retrofuturist. Kör: SAAB 96L 1976 - Räsertvålen Se inte så förvånad ut, flicka lilla; det är bara en SAAB... |
||||||
Dags att ta på sig fånigt flin;
1,13:nånting på A-sprint, PCS vårträff Hasslösa. Därmed är oskulden tagen på både mig och bilen. ![]() ![]() ![]() Bilder kommer vartefter. _________________ Daniel Roth, retrofuturist. Kör: SAAB 96L 1976 - Räsertvålen Se inte så förvånad ut, flicka lilla; det är bara en SAAB... |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (34761 totalt) |