|
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Trådstartare

25 Maj 2010 09:43
Varför la Mangs av i Carrera Cup 2010??
Jaaa, jag såg att Mangs lägger av i Carrera Cup med omedelbar verkan.
Jag läste snabbt igenom hans blogg. Vad är det för orättvisor han talar om och varför lägger han av??
/Pete
_________________ ###############################
Peter "Puppan" Eriksson
|
Fredrik - SLC
Här sen Nov 2002

25 Maj 2010 09:50
I korthet.... han är extremt less på Börje Blomén ..... och känner sig förföljd under lång tid med felbeslut och orättvisa beslut.
|
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

25 Maj 2010 09:50
Re: Varför la Mangs av i Carrera Cup 2010??
Puppan skrev: | Jaaa, jag såg att Mangs lägger av i Carrera Cup med omedelbar verkan.
Jag läste snabbt igenom hans blogg. Vad är det för orättvisor han talar om och varför lägger han av??
/Pete |
Har för mig jag har läst att det är nån i beslutande pos
på tävlingarna som har ett horn i sidan till Mangs.
_________________ Michael Bäck
BMW 328is -84 BmwCup #50
|
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Trådstartare

25 Maj 2010 09:56
Re:
Fredrik - SLC skrev: | I korthet.... han är extremt less på Börje Blomén ..... och känner sig förföljd under lång tid med felbeslut och orättvisa beslut. |
Vem är han?? Vad har han för funktion? Varför tar inte nån han i örat och bär bort honom?
/pete
_________________ ###############################
Peter "Puppan" Eriksson
|
Fredrik - SLC
Här sen Nov 2002

25 Maj 2010 10:05
Re:
Puppan skrev: | Fredrik - SLC skrev: | I korthet.... han är extremt less på Börje Blomén ..... och känner sig förföljd under lång tid med felbeslut och orättvisa beslut. |
Vem är han?? Vad har han för funktion? Varför tar inte nån han i örat och bär bort honom?
/pete |
Det är en liten klick människor som jobbar tillsammans inom STCC organisationen och har gjort under många år...... Och några utomstående är inte välkomna.....
i klartext....
makthavarna inom den typen av racing är funktionärer från MK Skandia, Falkensbergs MK, Hyllinge MS och Karlskoga MF....... övriga är inte välkomna typ.
och oavsett hur inkompetenta eller mindre begåvade dom är så håller dom varandra om ryggen....
lite fackföreningsstuk sådär typ
|
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

25 Maj 2010 10:09
eller valfritt politiskt parti där folk uppenbarligen befodras långt över sin absoluta inkompetensnivå pga lång och trogen tjänst.....
|
Ulrich
Här sen Jul 2007

25 Maj 2010 10:19
Re:
Fredrik - SLC skrev: | Puppan skrev: | Fredrik - SLC skrev: | I korthet.... han är extremt less på Börje Blomén ..... och känner sig förföljd under lång tid med felbeslut och orättvisa beslut. |
/pete |
Det är en liten klick människor som jobbar tillsammans inom STCC organisationen och har gjort under många år...... Och några utomstående är inte välkomna.....
i klartext....
makthavarna inom den typen av racing är funktionärer från MK Skandia, Falkensbergs MK, Hyllinge MS och Karlskoga MF....... övriga är inte välkomna typ.
och oavsett hur inkompetenta eller mindre begåvade dom är så håller dom varandra om ryggen....
lite fackföreningsstuk sådär typ  |
Låter som göteborgs kommun...
Här sen Apr 2004

25 Maj 2010 10:58
Det är väl dessutom väldigt många färre i startfältet iår än förra året. 19 räknade jag på Gelleråsen och 29 på förra årets premiär.
Men det förståss, det är väl några som bytt till frontmotor i Camaro Cup
|
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

25 Maj 2010 14:49
Re:
Puppan skrev: | Fredrik - SLC skrev: | I korthet.... han är extremt less på Börje Blomén ..... och känner sig förföljd under lång tid med felbeslut och orättvisa beslut. |
/pete |
Börje Blomén är väl tävlingsledare för Carrera Cup?
För mera läsning rekommenderas Svarta Masken...
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)
"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
|
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006

25 Maj 2010 15:07
Re:
Sörpan skrev: | För mera läsning rekommenderas Svarta Masken... |
Psst, glöm då inte popcorn:en och ett stort saltkar
_________________ Linus Pettersson
Svenska Wankelregistret
|
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)
"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
|
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
_________________ olof Johansson
|
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

25 Maj 2010 15:37
Re:
Vätterleden Racing skrev: | Men det handlade inte denna tråd om. Den handlar om att Mangs har slutat tävla. En fråga, vad skulle TL gjort annorlunda? Det finns ett reglemente som ska följas. Och vad jag kan förstå gjordes det så?  |
Mangs egna ord på masken:
Jocke Mangs skrev: |
Där kom det ja!
Den reglementsenliga omstarten skapar kaos. Vilket Cralle fixat ett par gånger. Vi har diskuterat detta under förarmötet och kommit fram till att det är OK att göra en så kallad Formel 1 omstart. Vilket jag gjorde igår.
Att det inte ändras i reglementet är en miss av Börje. Men att han missar är inget nytt. Att jag eller någon annan som är ledare i ett race ska ha en fördel är väl självklart.
Jag har räddat Börje två gånger från fiasko. Bland annat så ställade han upp mig som tvåa under göteborg racet ifjol trots att jag hade pole. Jag slog honom på axeln och sa det är ok vi alla gör fel. Vad gör han? Jo han fortsätter att bete sig illa och fatta snabba och felaktiga beslut. Ni kan slänga upp hur mycket papper ni vill framför ögonen på mig. Jag ändrar mig aldrig. Den omstarten jag gjorde igår var klockren och straffet jag fick var fruktansvärt.
Till dig som tycker att jag är en -
Sur, kaxig, dryg stockholmare. Jag är på banan för att Vinna. Inte träffa nya vänner och snacka skit. Och jag har framförallt inte lust att vara trevlig mot förståsigpåare som kommer fram och ska berätta hur duktiga alla andra är. I min värld är jag bäst! Ödmjuk trevlig och sympatisk kan jag vara på hemmaplan. Dem få som verkligen känner mig vet om att jag är en av väldigt få som ställer upp och verkligen tar hand om människor runtomkring mig.
/JM
|
Jag tolkar det som att reglementet inte var uppdaterat efter vad man kommit fram på under flera förarmöten och helt plötsligt dömer man efter boken igen.
Nu var det knappast denna enskilda incident som var grund till Mangs beslut utan bara det som fick bägaren att rinna över.
_________________ Martin Öberg
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

25 Maj 2010 15:58
Re:
obizzz skrev: | ... Och helt plötsligt dömer man efter boken igen. | Inkonsekventa bokstavstolkningar är ett problem överallt. Svensk Bilprovning är ju ett område de flesta har erfarenhet av (många hårda regler och slapp praxis). Att reglerna inte följs så hårt alltid är ju ett klent försvar när man blir påkommen med fingrarna i syltburken.
STCC generellt har ju lite knepig sits när det "ska" bonkas på lite, men reglementet säger
Jag var faktiskt förvånad över att Björk fick bestraffning i Race2 på Karlskoga (när han knödde sig förbi Göransson). Men det var ju tredje och grövsta tillfället han gjorde samma sak.
Den situation som TL hamnar i är ju inte direkt lockande (inget sagt om BB som person, tror inte jag träffat honom). Vette katten om inte tävlingsorganisationen generellt inte är anpassad för det den försöker genomföra. Men vad som skulle vara lämpligare har jag inte koll på (sitter helst i den tävlandes situation istället).
|
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005

25 Maj 2010 16:00
Re:
obizzz skrev: | Vätterleden Racing skrev: | Men det handlade inte denna tråd om. Den handlar om att Mangs har slutat tävla. En fråga, vad skulle TL gjort annorlunda? Det finns ett reglemente som ska följas. Och vad jag kan förstå gjordes det så?  |
Mangs egna ord på masken:
Jocke Mangs skrev: |
Där kom det ja!
Den reglementsenliga omstarten skapar kaos. Vilket Cralle fixat ett par gånger. Vi har diskuterat detta under förarmötet och kommit fram till att det är OK att göra en så kallad Formel 1 omstart. Vilket jag gjorde igår.
Att det inte ändras i reglementet är en miss av Börje. Men att han missar är inget nytt. Att jag eller någon annan som är ledare i ett race ska ha en fördel är väl självklart.
Jag har räddat Börje två gånger från fiasko. Bland annat så ställade han upp mig som tvåa under göteborg racet ifjol trots att jag hade pole. Jag slog honom på axeln och sa det är ok vi alla gör fel. Vad gör han? Jo han fortsätter att bete sig illa och fatta snabba och felaktiga beslut. Ni kan slänga upp hur mycket papper ni vill framför ögonen på mig. Jag ändrar mig aldrig. Den omstarten jag gjorde igår var klockren och straffet jag fick var fruktansvärt.
Till dig som tycker att jag är en -
Sur, kaxig, dryg stockholmare. Jag är på banan för att Vinna. Inte träffa nya vänner och snacka skit. Och jag har framförallt inte lust att vara trevlig mot förståsigpåare som kommer fram och ska berätta hur duktiga alla andra är. I min värld är jag bäst! Ödmjuk trevlig och sympatisk kan jag vara på hemmaplan. Dem få som verkligen känner mig vet om att jag är en av väldigt få som ställer upp och verkligen tar hand om människor runtomkring mig.
/JM
|
Jag tolkar det som att reglementet inte var uppdaterat efter vad man kommit fram på under flera förarmöten och helt plötsligt dömer man efter boken igen.
Nu var det knappast denna enskilda incident som var grund till Mangs beslut utan bara det som fick bägaren att rinna över. |
ok, iaf fick Graff fick samma straff under Camaros första heat. Så att ge Mangs ett annorlunda straff hade inte gått.
_________________ olof Johansson
|
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

25 Maj 2010 16:07
Har dom samma reglemente?
_________________ /Mats Strandberg
onemanracing.com
BMW 330i -05
|
Vätterleden Racing